Nieuw op het forum!

Whalerider

New Member
G'day,

Wij willen ons even voorstellen. Wij zijn de familie Nolten (Gwen, Arnout, David (14) & Jordi (9)) uit Dordrecht en zijn van plan per 1 januari a.s. naar Melbourne te vertrekken. We zijn in augustus 2001 op familiebezoek in Australië geweest en zijn toen verliefd geworden op Australië. We hebben gezeild op het Groot Barrière Rif met de walvissen naast onze boot, een ongelooflijke ervaring. Toen mijn zwager ons een half jaar geleden vroeg of wij zin hadden om (definitief) naar Australië te komen hebben wij, na veel slapeloze nachten, besloten de stap te wagen!

Ik kijk al een tijdje rond op het forum en ben heel blij met alle tips en ervaringen die ik hier tegenkom! 

Wij hebben het geluk dat mijn zwager in Melbourne woont en ook een baan heeft voor Arnout (mijn man) en ook nog onze sponsor wil zijn! Wij zijn eerst bezig geweest met een Employer sponsored migration visa, maar door o.a. het forum, hebben wij besloten dat het ons een hoop tijd (en geld) scheelt als wij eerst een Temporary long-stay business visa aanvragen en als we dan eenmaal in Australië aangekomen zijn het permanente visum aanvragen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt en tot ziens op het forum :)

Gwen

Welkom op het forum :up:

Maar als jullie nu nof aan de hele visum-procedure moeten beginnen dan wordt 1 januarie wel krap?

Gr Wilbert

Ik heb begrepen van o.a. Ebony die lid is van dit forum en ook op de site van de Australische ambassade dat de processing time voor een Temporary long-stay business visa 3 weken zou zijn. Hebben jullie andere ervaringen?

Gwen

:hi: op dit forum!

Er zijn hier niet zo veel forumleden die op dit visum Australie binnen komen dus no worries mate !

Ik kan het je eerdaags vertellen want ik ben ook met dat visum bezig.

Even  :eek:fftopic:  maar ter verduidelijking: Mijn laatste opdrachten van mijn studie vertrekken deze week naar Rockhampton en als die goedgekeurd worden krijg ik mijn registratie. Dan kan mijn visum aanvraag afgerond worden en moet ik gaan wachten tot ik het hopelijk goede nieuws over mijn aanvraag voor een Long Stay Business Visa krijg !

Als ik je verhaal zo eens lees vind ik het er gunstig uitzien !Succes met alle voorbereidingen voor je aanvraag en emigratie !  :up:

Groetjes,

Ingrid.

Hello Family Nolten!
Welkom hier op het gezellige forum!
Je vindt hier vast genoeg antwoorden op je vragen!

Op 5 december kregen we een heel groot Sinterklaascadeau: het visum!!

Het is ons inderdaad gelukt om binnen 1 maand het visum te krijgen!

Ik sliep de week voordat we het visum kregen wel steeds slechter, want we hadden inmiddels ons huis al verkocht, onze banen opgezegd, tickets al geboekt voor 14 januari a.s., verhuizer geregeld en ga zo maar verder. Wat als we het visum nou niet (op tijd) gekregen hadden?!!!

Ik ben nu begonnen met alles op te zeggen en al mijn spullen opruimen om er zeker van te zijn dat ik geen onnodige dingen verhuis.

We zijn zo opgelucht en kunnen niet wachten tot het zover is... Morgen nog maar 4 weken voor vertrek!!!!!!!!!!!!!

Wat fijn dat het visa er door is.
:congrats:
En je komt naar Melb op een tijd van mooi weer en langedagen.
Veel suc6 met de laaste loodtjes.

Gr Ineke  :up:

Héél erge late Welkom op dit Forum, maar wel op tijd om

[size=14pt]Een felicitatie te plaatsen emt jullie susses!![/size]

Ik ben nu begonnen met alles op te zeggen en al mijn spullen opruimen om er zeker van te zijn dat ik geen onnodige dingen verhuis.

En dit wordt het leukste gedeelte van de onderneming!!

Sux6
Rene

Back