Nieuw, partner woont in Melbourne

Maayke

New Member
Hoi allemaal. Ik ben Maayke en woon in Nederland maar mijn man woont in Melbourne i.v.m. zijn werk. Hij blijft daar ongeveer 1 jaar en dat vonden we niet lang genoeg om met onze kinderen te verhuizen. We zien elkaar nu elke twee maanden, soms hier, soms in Australië en vaak halverwege ergens in Azië. Ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen want ook al ben ik niet vertrokken, ik voel me toch veel meer betrokken bij Australie dan een paar maanden geleden  :smile:.

Welkom Maaike!

Die exotische reizen tussendoor lijken me anders ook wel tof hoor! Geen plannen om in de toekomst wel voor langere tijd naar Australie te gaan?

Groetjes,
T

Ook goed voor de relatie als je elkaar altijd op exotische plaatsen ontmoet :wink: :grin:

Jammer dat je dat jaar niet mee bent gegaan, was toch een leuke ervaring geweest!

Welkom op het forum en groetjes

Wilbert

Ik geniet gewoon van de tussenstops in Azië en binnenkort ga ik een maand naar Australië. Waarschijnlijk zal ik er ooit nog wel een paar jaar wonen zoals het er nu naar uitziet. Voorlopig dus even niet maar de kans dat het ooit gaat gebeuren is wel heel groot. Tegen die tijd weet ik alles van emigreren door dit forum!

Welkom Maayke,
Bijzonder verhaal zeg. Gaan de kinderen ook mee als je een maand naar Australie gaat?
Groetjes, Dijnnas

Welkom!
Inderdaad bijzonder. Is overigens wel een optie om het zo te doen.
De kans zit er dus in dat hij daar langer, of zelfs voor onbepaalde tijd aan het werk kan?
Misschien best verstandig om het zo aan te pakken, zeker met kleine kinderen. En je komt nog eens in tropische gebieden zo.

Hij kan daar inderdaad voor onbepaald tijd aan het werk en heeft zelfs al een visum voor onbepaalde tijd. Is echt heel snel gegaan hoewel we dat dus helemaal niet hadden verwacht. Hij hoefde helemaal geen taaltesten af te leggen, medische testen te ondergaan, etc.. Ik kan ook zo meekomen en de kids ook. Heeft iets te maken met het feit dat er veel geld wordt ingebracht in Australië, dan kan en mag alles lijkt het wel :wink:

Ik ga van de zomer een maand met kids en binnenkort nog twee weken zonder hen. Ik bedenk me net dat hij al weer bijna vier maanden weg is, de tijd gaat echt zo snel. Ach, ik geniet van alles en we zien wel hoe het gaat lopen. Ik wws gewend dat manlief weinig thuis was, weekje Maleisie, twee weken Amerika, etc.. Eerlijk gezegd is het nu een stuk rustiger en het scheelt heel veel wasgoed en rommel  :grin:

Ik weet alleen niet wat ik over een week moet meenemen maar Melbourne. Is het koud, is het warm, het schijnt daar zo te wisselen. Nouja, we hebben een wasmachine en droger dus dat gaat wel lukken. Het is gewoon zo vreemd om eigenlijk naar je eigen huis te gaan maar daar nog nooit te zijn geweest. Ik vind het wel heerlijk dat ik niet in een hotel hoef, een eigen appartement is wel luxe. Er is zelfs een zwembad en gym, hoe decadent! Ik woon nu, in Nederland, in een zogenaamde expatwijk. Heel veel buitenlandse werknemers en in Melbourne waarschijnlijk ook. Ik ben hier gewens veel Engels te spreken met de buren dus dat blijft hetzelfde. Ik heb echt zo'n zin om te gaan.....jammer dat ik weer naar huis moet daarna. Ik krijg steeds meer kriebels om daar te blijven maar dat gaat even niet met de kids en hun school. beide werelden is vast ook leuk!

:hi:

Klinkt spannend zeg! Geniet er maar lekker van.

De winters in Melbourne zijn het beste te vergelijken met onze herfst. Dus warme kleren heb je echt wel nodig maar er zitten ook heerlijke lente dagen tussen hoor.

Vooral de avonden en nachten kunnen opeens verassend koud zijn, verder valt die winter wel mee. Je schaatsen kan je in ieder geval thuislaten.

Hoi Maaike,

Wat wil jouw man dan? Wil hij wel in Australie blijven en waarom zou het niet gaan  met de kinderen en hun school. Daar heb je ook
goed onderwijs en ze spreekt zelf al veel engels in de buurt. Het is voor de kids toch ook veel leuker als ze hun vader ook vaak zien.
Voor je het weet zijn je kids groot en heeft je man er maar weinig van genoten. Wat let je om in Australie met je hele gezin te gaan
wonen, vooral als je er zo makkelijk binnen kan komen. :up:
Veel plezier in ieder geval in Melbourne.

Ik begrijp je punt hoor Ingrid er zijn echter wat dingen die het wat minder makkelijk maken. Ten eerste was het voorlopig maar voor een jaar, van januari tot januari zeg maar. Het zou wel twee jar zijn maar dat hebben we teruggebracht tot een jaar ivm gescheiden wonen. Ook twee jaar vond ik echter te kort. De kids zouden dan halverweg het schooljaar in NL weg moeten en weer halverwege het schooljaar terugkomen. Ik denk dat ze dat een jaar gaat kosten en aangezien de oudste net naar de brugklas is vond ik dat geen goed idee. We wisten pas vijf weken vantevoren dat mijn man zou gaan vertrekken en voordat ik alles goed geregeld zou hebben voor de kids zouden we dan al in april ofzo zitten (school zoeken, huis zoeken, etc). Daarnaast is mijn man niet de vader van de kids(ik ben eerder getrouwd geweest) en is hun vader natuurlijk niet blij als ze een jaar of twee zo ver weg wonen. De kids zien hun vader bijna dagelijks nu ze hier wonen. Ik begrijp dat het allemaal vreemd klinkt maar het is voor ons een prima oplossing hoe we het nu doen. Daarnaast heb ik ook nog mijn eigen werk en ik moet dan na een jaar nog maar zien of ik die leuke baan weer terugkrijg.

Mijn man wil trouwens na een jaar wel weer terug. Hij mist ons meer dan hij vooraf had gedacht  :grin:! We zijn het er over eens dat het allemaal best langer kan gaan duren en dat is echt geen probleem, er komt wel een oplossing en nu gaat het ook goed zo. Hij is nu voornamelijk aan het werk en dan zie en merk je weinig van Australië. Hij heeft gewoon geen tijd om te genieten van zijn tijd daar. Ik denk dat ik straks in een week meer zie van Melbourne dan hij in de afgelopen vier maanden. Oke, beetje overdreven maar het beeld is duidelijk? Ik moet er niet aan denken dat ik nu daar zou zitten, van de week (ook in het weekend) zat hij in Brisbane, Sydney, Canberra en nu in Mackay. Dan zou ik dus alleen zijn terwijl ik hier mijn vriendinnen, familie, werk, etc. heb. Ik kan begrijpen dat het voor de meeste van jullie een droom is om zo makkelijk te kunnen vertrekken naar Australië maar ik vind Nederland prima. Ik geniet nu van zowel Nederland, Azië als Australië, heerlijk toch? Ik denk ook dat het anders is als je alleen naar Australië zou gaan dan dat het voor mij zou zijn als ik daar ging wonen. Na bijv. twee jaar Melbourne volgen dan twee jaar Kuala Lumpur, twee jaar Amerika en dan twee jaar Shanghai. Is gewoon niets voor mij om zo vaak te verhuizen, als ik geen kids had gehad had ik het wellicht wel gedaan. Misschien had ik toch een andere man moeten kiezen  :|

Hoi! dit maakt alles wel duidelijk ja, op zo'n mannier kun je de kids ook nog is met een gerust hart 2 weken missen , wat dan wel weer een luxe is, en zit emigreren er dus niet echt in lijkt me. stel je voor dat ie jullie niet erg zou missen! maar dat wil je niet meemaken. leuk om zo na de vakantie's uit zien, veel plezier.

Hi Maayke, er zijn natuurlijk heel wat mensen die staan te trappelen om naar Oz te gaan en dan lijkt het of jij het in de schoot geworpen krijgt maar er niets mee doet. Je bent ons geen verantwoording verschuldigd maar ik ben blij dat je je verhaal met ons wilde delen. Geniet van alles wat op je pad komt en ik vind het fantastisch dat jullie goed rekening houden met de toekomst van de kinderen. Australie kan altijd nog, de band die ze met hun vader hebben is ook erg belangrijk en dat zal je geluk met je huidige parner echt niet in de weg staan.
Heel veel plezier op je reizen toegewenst.
Selma

Hoi Maayke,

Ik begrijp je verhaal. Ik wilde ook geen reactie uitlokken waarom je niet voor permanent gaat emigreren naar Australie.
Alleen ik snapte het niet zo, als je man daar zit en jij hier terwijl je zelf ook wegbent van Australie, maar het is duidelijk.
Maar geniet van je tijd als je in Australie bent, fijne tijd in Melbourne.

nog een late reactie maar ik ben blij dat jullie het nu begrijpen. Ik ben jullie inderdaad geen verantwoording schuldig maar snap ook wel dat als je graag wilt en je leest mijn verhaal dat het onbegrip naar boven komt. Zou ik tenminste wel hebben hoor. Op dit moment zit ik  in Melbourne en geniet volop! Wat een fantastisch stad en er is zoveel leuks te zien en te doen, ik vermaak me wel(terwijl manlief werkt  :wink:). Ik ben ook nog een paar dagen meegeweest naar Auckland en dat was ook al zo leuk. Ja, ik snap heel goed dat jullie hier naartoe willen....gelijk hebben jullie en als ik de kans nog een keer krijg.........ik ga!!!! (oke, mits de kids zelfstandig wonen en/of meekunnen, etc.. Zie bovenstaand verhaal)

Back