Nieuw paspoort aanvragen tijdens visum procedure!!

M5

Moderator
Ik weet dat het al een keer behandeld is maar ik kan het zo snel niet vinden.Mijn papoort is geldig tot volgen jaar april en een kopie ervan heb ik voor mijn skill assesment opgestuurd omdat we naar 2,5 maanden vertraging niet nog 1,5 week wilden wachten.Houd dit dan ook in dat ik voor de visum aanvraag ook dit paspoort moet gebruiken of kan je nu nog een nieuw paspoort aanvragen?

Groetjes en alvast bedankt Sander!

Zover ik heb begrepen staat je skill assessment los van de uiteindelijke visum-aanvraag. Je wordt wel verzocht om bij de visum-aanvraag alle documenten weer mee te sturen die je ook voor je skill assessment hebt gebruikt, maar het lijkt me geen probleem om dan even je paspoort document te vervangen door het nieuwe!
(natuurlijk wel zorgen dat je dan het nieuwe al hebt!)
Iets officieels kan ik er verder ook niet over terugvinden, behalve dat het een ander verhaal wordt als je je visum-aanvraag al hebt lopen!

Gr Wilbert

Als je je visumaanvraag bij DIMIA hebt ingediend en daarna krijg je een nieuw paspoort, dan moet je dat aan DIMIA melden met formulier 1022 (Notification of Changes in Circumstances).

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Toen mijn visumaanvraag werd goedgekeurd, besloot ik om toch maar een nieuw paspoort aan te vragen (mijn oude was geldig tot februari 2006). Ik heb toen contact opgenomen met de ambassade in Berlijn en zij vertelden mij dat ik gewoon het nieuwe paspoort naar hun op kon sturen. Ik weet niet of het iets uitmaakt dat mijn visum al was goedgekeurd, maar ik heb de DIMIA niets hoeven laten weten. Als je aanvraag nog in behandeling is, moet je zoals Rob al uitlegde form 1022 invullen en opsturen.

[quote author=Lost link=topic=1616.msg14198#msg14198 date=1114864839]
Toen mijn visumaanvraag werd goedgekeurd, besloot ik om toch maar een nieuw paspoort aan te vragen (mijn oude was geldig tot februari 2006). Ik heb toen contact opgenomen met de ambassade in Berlijn en zij vertelden mij dat ik gewoon het nieuwe paspoort naar hun op kon sturen. Ik weet niet of het iets uitmaakt dat mijn visum al was goedgekeurd, maar ik heb de DIMIA niets hoeven laten weten. Als je aanvraag nog in behandeling is, moet je zoals Rob al uitlegde form 1022 invullen en opsturen.
[/quote]

Hé Lost,

Da's grappig: mijn paspoort is ook geldig tot februari 2006. Mijn vriendin en ik zitten midden in de aanvraag. We wachten op dit moment op het verzoek voor de Medicals en VOG. Ik zit een beetje te twijfelen of ik het beste nu een nieuw paspoort kan aanvragen of beter kan wachten tot mijn visum (Skilled Independent) binnen is!? Ik ben namelijk bang dat door het opsturen van form 1022 alles vertraging oploopt. Verder hebben we alléén een casefile number en nog geen naam van onze Case-officer. Ik ben bang dat alles daar onderaan de ambtelijke stapel verdwijnt. Misschien een irreëele gedachte, maar je hebt er totaal geen grip op
:|

Gr Roel

P.S. Onze aanvraag ligt in Adelaide bij het ASPC

Hoi Roel,

Wij hadden toen idd dezelfde gedachte. En hebben dus nadat het visum is goedgekeurd een nieuw paspoort aangevraagd.
Vervolgens las ik weer iets en begon ik toch weer te twijfelen. Want er werd geschreven dat het visum aangebracht moet worden in het paspoort met het nummer waarop het visum is afgegeven.
Ik heb toen onze Case Officer bij de ASPC toch maar een mailtje gestuurd.
Ik kreeg het volgende antwoord retour

The passport number features on your visa label so the numbers have to match.  Your passport numbers you have provided me are on your visa grant. However, the visa evidencing office can enter new passport numbers before the labels are printed so please send new passports to them with a note that your new passports have been issued after visas have been granted

Afgelopen vrijdagochtend hebben we dus onze nieuwe paspoorten opgehaald en deze zijn 's middags met een begeleidend schrijven op de post naar Berlijn verstuurd.
Nu afwachten ofdat het visa idd wordt aangebracht in het nieuwe paspoort.

Groetjes,
Brit

Ik denk dat ik het dan ook op die manier ga doen  :up: Dat scheelt wellicht vertraging bij ASPC.

Even nog een vraagje: hoe lang heeft jullie totale visumaanvraag geduurd? En wanneer kreeg je het verzoek om je medicals en VOG? Wij zitten nu op 2 maanden en 18 dagen vanaf de aanvraag en worden ondertussen toch al een beetje zenuwachtig!

Hoi Roel,

De totale duur van de visum aanvraag heeft 4 maanden en 6 dagen geduurd. En tussen het indienen van de aanvraag en het verzoek om de medicals en VOG toe te sturen zat 2 maanden en 23 dagen.
Hier zat overigens Kerstmis en de zomervakantie (en tsunami in Azië) in Australië tussen.

Nu weet ik niet welk visum jij hebt aangevraagd, want hier zit ook nog verschil tussen.
Wij hebben een State Territory Nominated Independent visa. Voor deze aanvraag staat 4 tot 6 maanden genoemd op de DIMIA internetsite. En inderdaad netjes na 4 maanden.

Ik begrijp dat voor een gewoon skilled independent visa een langere tijd staat. Toch zie ik op www.austimline.com ook Skilled independent aanvragen staan die na ruim 4 maanden zijn goedgekeurd. Dus als je voor een Skilled independent visa gaat ben je waarschijnlijk al over de helft.

Voor het SIR visa zie ik zelfs aanvragen die na ruim 3 maanden worden goedgekeurd.

Succes met wachten en ik ben benieuwd hoelang het bij jou nog duurt. Zal vast niet lang meer zijn.

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

Wij gaan idd voor het Skilled Independent Visa. Ik heb mezelf ook ingeschreven op Austimeline. Vind het wel zo netjes om onze info ook aan anderen te geven. Hoe meer mensen hun wachttijden vermelden, des te reëler is je beeld van je eigen wachttijd. Op die website zie ik zoals jij al zei heel veel mensen die hun Skilled visum heel snel hebben gekregen. Wij wachten nu in spanning op het verzoek om de Medicals en VOG. Vanaf het moment van aanvraag zitten we nu op 2 maanden en 20 dagen: het kán deze week in de bus vallen!

:coffee: rustig afwachten dus  :up:

Gr Roel

[quote author=Roel link=topic=1616.msg14297#msg14297 date=1115024956]
Wij wachten nu in spanning op het verzoek om de Medicals en VOG.
[/quote]

[quote author=Lost link=topic=1616.msg14250#msg14250 date=1114939923]
Ik zou denk ik wachten tot je visum is toegekend.
[/quote]

[quote author=Rob Breumelhof link=topic=1616.msg14143#msg14143 date=1114778676]
Als je je visumaanvraag bij DIMIA hebt ingediend en daarna krijg je een nieuw paspoort, dan moet je dat aan DIMIA melden met formulier 1022 (Notification of Changes in Circumstances).

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
[/quote]

[quote author=M5 link=topic=1616.msg14107#msg14107 date=1114762489]

... kan je nu nog een nieuw paspoort aanvragen?

Groetjes en alvast bedankt Sander!
[/quote]

Toen ik toe was aan de Medicals en VOG heb ik verplicht een form 1022 moeten invullen. Om te vertellen dat er niets veranderd was. Ik weet niet of dat ook voor de andere gold.

Dus als je dan toch een from 1022 moet invullen kan je gelijk invullen dat je een andere passport heb.

Marco

Hoi Marco,

Het klopt inderdaad dat wij bij het toezenden van de Medicals en de VOG ook verplicht een form 1022 in hebben moeten vullen. Hiermee verklaar je dat er sinds je aanvraag niets is gewijzigd.

Alleen hadden wij toen nog geen nieuwe paspoorten. Ook vreesden wij voor vertraging, wanneer wij eerst een nieuw paspoort aan zouden vragen (hier moesten dan ook weer gecertificeerde kopieën van gemaakt worden) en dit dan weer op het form 1022 zouden vermelden.
Waarschijnlijk is het achteraf voor hun alleen een kleine wijziging en was de angst voor vertraging ongegrond.
Maar ja, hier heeft niemand natuurlijk een antwoord op als alleen je Case Officer (en die wil je niet lastig vallen).

Groetjes,
Brit

[quote author=Roel link=topic=1616.msg14297#msg14297 date=1115024956]
Hoi Brit,

Wij gaan idd voor het Skilled Independent Visa. Ik heb mezelf ook ingeschreven op Austimeline. Vind het wel zo netjes om onze info ook aan anderen te geven. Hoe meer mensen hun wachttijden vermelden, des te reëler is je beeld van je eigen wachttijd. Op die website zie ik zoals jij al zei heel veel mensen die hun Skilled visum heel snel hebben gekregen. Wij wachten nu in spanning op het verzoek om de Medicals en VOG. Vanaf het moment van aanvraag zitten we nu op 2 maanden en 20 dagen: het kán deze week in de bus vallen!

:coffee: rustig afwachten dus  :up:

Gr Roel
[/quote]

Hoi Roel,

Ik denk dat het dan nu niet lang meer zal duren. :koekkoek:
Onze medicals, VOG en form 1022 hebben wij op 7 maart per Fedex naar ASPC gestuurd, deze zijn daar op 10 maart ontvangen.
Daarna heeft het dus 1 maand en 4 dagen geduurd voordat wij ons visa goedgekeurd kregen.

Nog heel even geduld.
Succes.

Groetjes,
Brit

Ik heb hier een ander form voor me liggen voor wijzigingen van je adres en paspoort details te gebruiken tijdens en na de goedkeuring van je visum.
form 929

groetjes Iris

:lol:  Nog meer formulieren! :lol: Ik wordt helemaal gek van formulieren! :wall:

Alle gekheid op een stokkie: ik weet nu even niet meer welk formulier ik moet gebruiken hoor!?
Ik heb besloten om op het moment dat het verzoek voor de Medicals en VOG binnenkomt, meteen maar een nieuw paspoort aan te vragen en de hele rotzooi (formulieren + gecertificeerde kopie paspoort) in één keer op te sturen. Dan heb je de minste kans dat het allemaal op een andere plek terecht komt.
Maar nogmaals: nu weet ik dus echt niet meer welk formulier ik moet gebruiken om te melden dat ik een nieuw paspoort heb???  :thinking:

Hoi,

Ik was vandaag toch even bij het ASPC in Adelaide en heb het meteen even gevraagd.
Ze hebben formulier 929 kortgeleden gemaakt omdat 1022 een beetje onduidelijk was. Het liefste hebben ze dat je het met formulier 929 meldt.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Back