Nieuw paspoort?

Hillegien

XPdite Sponsor
Wie kan mij helpen met het volgende:

Mijn huidige paspoort is geldig tot eind 2007.
Als alles volgens plan verloopt willen we voorjaar 2006 naar OZ vertrekken.

Is het aan te raden om nu alvast een nieuw paspoort te halen (wat dan geldig zou zijn tot begin 2010), zodat het visum daar in komt te staan?

Hoe werkt dat trouwens, stel je bent al down under en je hebt een nieuw paspoort nodig, kun je dat daar ter plekke regelen? En hoe zit het dan met je visum?  :?

Laat ik het zo zeggen: het is makkelijker om er een hier te regelen dan daar  :wink:. Wij gaan maar voor drie jaar. En mijn paspoort zou binnen een half jaar verlopen nadat we terug zouden zijn (maar wie weet duurt het net wat langer...). Ik heb dus maar een nieuwe gekocht. Better save than sorry.

Hoi,
ik heb ook alvast een nieuwe gehaald, zodat mijn nieuwe visum in mijn nieuwe paspoort kwam. Op zich is het geen probleem als je paspoort met het visum erin verloopt, maar dan moet je het altijd mee blijven sjouwen als je op je nieuwe paspoort reist.
Als je in Oz een nieuw paspoort nodig hebt kun je het bij de NL ambassade aanvragen.
Doei, Sonja

Ons paspoort verloopt op 01-03-2006.
Ik begrijp wanneer je vanuit de DIMIA je goedkeuring krijgt, dat je met je paspoort naar Berlijn moet om het Visum aan te laten brengen in je paspoort. Klopt dit?????

Zo ja, dan zou het voor ons misschien beter zijn om voorafgaand een nieuw paspoort te halen, maar ik vroeg me af of dit verder geen gevolgen heeft omdat je alles op je oude paspoort hebt aangevraagd??

Groetjes,

Brit

[quote author=Brit link=topic=1120.msg9057#msg9057 date=1108329166]
Ons paspoort verloopt op 01-03-2006.
Ik begrijp wanneer je vanuit de DIMIA je goedkeuring krijgt, dat je met je paspoort naar Berlijn moet om het Visum aan te laten brengen in je paspoort. Klopt dit?????

Zo ja, dan zou het voor ons misschien beter zijn om voorafgaand een nieuw paspoort te halen, maar ik vroeg me af of dit verder geen gevolgen heeft omdat je alles op je oude paspoort hebt aangevraagd??

Groetjes,

Brit
[/quote]

Ik heb ook halverwege een nieuw paspport aangevraagd, deel van de formulieren had mijn oude paspoort nummer. Was geen probleem, ik heb een gewaarmerkte kopie van mijn oude paspoort erbij gestopt en dat was ok.
Voor de zekerheid kan je even contact opnemen met Berlijn...zij kunnen je dat precies vertellen.

Oh, en ik weet niet precies hoe je de aanvraag doet, maar als je al formulieren naar DIMIA hebt opgestuurd met je oude paspoort nummer, dan kun je geloof ik een wijzigingsformulier opsturen met een kopie van je nieuwe paspoort. Staat wel op www.immi.gov.au

Een neef van ons zit reeds twee jaar in Melbourne en heeft onlangs zijn paspoort verlengd. Hierbij zijn antwoord op deze vraag:
Paspoort kun je hier verlengen (consulaat). Het paspoort met het visum krijg je terug. Je kunt dan het visum laten overschrijven of met twee paspoorten rondlopen. Vinden ze allemaal prima (no worries).

Maluka heeft ook een nieuw paspoort aan gevraagd, terwijl die van hem nog tot januari 2006 goed was. Hij vindt het gewoon makkelijker dat alles meteen in zijn nieuwe paspoort komt te staan. Dan heb je tenminste alles met 1 nummer. Op zich maakt het inderdaad weinig uit, maar hij vond dit makkelijker.

Gaan dan waarschijnlijk toch maar een nieuw paspoort halen en dit doorgeven aan de DIMIA.

Groetjes,

Brit

Iedereen bedankt voor de reacties,

Waar zit de NL ambassade dan in OZ, Sydney? Of hebben ze verschillende vestigingen?

Ik denk trouwens dat ik het op de zelfde manier ga doen als Brit (er zijn waarschijnlijk al genoeg andere dingen waar je aan moet denken als je eenmaal daar bent!)

Ik heb net deze site gevonden met informatie over het verlengen van paspoorten en visa. :)
http://www.netherlands.org.au/pages/page185_en.asp

Back