Nieuw ten noorden van Brisbane!

Tulip

New Member
Hallo allemaal!  :?

Allereerst wens ik jullie allemaal een Gelukkig Kersfeest! Ondanks dat ik nu 5 jaar in Australie woon moet ik nog steeds wennen aan een zomerse kerst! Al zou ik dit heerlijke klimaat niet willen inruilen. Uiteraard mis ik m'n familie in deze tijd van het jaar. Al heb ik geen last van heimwee en ben ik ook geen mega kerst fan, het is toch af en toe prettig om je familie en vrienden te zien en sommige dingetjes even als vanouds te doen. Ik ben afgelopen lente in NL geweest waar ik heerlijk heb kunnen genieten van onze kneuterige gebruiken. Heerlijk met z'n allen op de fiets, uitgebreid terrasjes pakken en een lekker brood ontbijt! Maar dan is het toch ook weer fijn om hier in Australie thuis te komen.

Mijn partner John en ik wonen nu sinds Augustus dit jaar in Caboolture (40km ten noorden van Brisbane) en ik ben benieuwd of er ook andere lotgenoten hier in de buurt wonen?

Van hieruit reis ik naar m'n werk in de stad en op mijn vrije dagen ga ik graag naar het strand op Bribie Island, sla een balletje op de tennisbaan en zoek ik naar leuke terrasjes in de omgeving.

Ik zou het leuk vinden om wat Nederlandse contacten op te doen hier in de omgeving. Laat wat van je horen als je er hetzelfde over denkt. 

Groetjes:bye:
Heleen

"Dutchies Around" hier on the Sunshine Coast =  whiteleyburger@smartchat.net.au ,  Ze/wij hebben zo om de paar maanden een barbie waar dan zo rond de dertig mensen even komen bijkletsen, afgelopen keer begin december ben ik ook geweest toen was het in Caloundra ben zelf niet zo heel aktief op dit forum ivm verplichtingen met Dutchy's Bakehouse hier in Sippy Downs, maar op boxing day dus even tijd voor oa dit. greetings!

Hoi Heleen,

Wij (Rick, Sigrid, Joep en Robbin) wonen sinds september in Morayfield, bij jou om de hoek dus!!

Groetjes Sigrid

Hallo Heleen

Wij (Pieter en ik) wonen ook aan de noord kant in Zillmere, alhoewel ongeveer half uur reizen.

Groetjes

Jenny

:smile: Hallo Gerbrand, Wilbert, Rick, Sigrid, Joep, Robbin, Pieter en Jenny

Wat leuk om wat van jullie te horen!

Gerbrand, ik hoop bij de volgende Barbie aanwezig te zijn, dank voor de tip. Lijkt me heel gezellig om ervaringen uit te wisselen en Nederlanders in de buurt te ontmoeten. Hoe gaat het met je bakehouse? Ik kom zeker een kijkje nemen. Helaas ben je te ver weg om dagelijkse klant te worden, maar ik zal zeker moeite doen om af en toe wat Nederlandse spijsen in huis te halen.

Wilbert, jullie staan op het punt naar Australie te vertrekken niet? Waar gaan jullie naartoe? Het huis verkocht? Succes met de verhuizing!

Sigrid en familie, Morayfield! Dat is zeker om de hoek. En Jenny en Pieter, dito.

Zin om elkaar te treffen? Hoe gaat 't verder? Een persoonlijke email om wat af te spreken?

IK WENS JULLIE ALLEMAAL EEN FIJN UITEINDE TOE EN EEN HEEL GELUKKIG, GEZOND EN GEZELLIG 2009!!!!
Groetjes Heleen  :beach:

hallo wij Ilse en bart hopen volgend jaar richting glasshouse tegaan.
. maar we moetten  eerst nog bericht uit sidney krijgen.
maar dat duurt allemaal zolang.
we weten hoe het daar is omdat ilse der ouders daar wonen.
nu is het allen nog maar wachten en wachten.
gr ilseen bart

Hoi Ilse en Bart

Ja, het visum traject duurt altijd langer dan gewenst. Ik wens jullie heel veel succes!

De glass house mountains is een mooie omgeving. Weet je al wat je daar gaat doen?

Groet
Heleen

Hey Ilse en Bart,

Net nog oud & nieuw gevierd in Glass House, wij hebben de eerste 2 maanden daar bij familie ingewoond en zijn daar regelmatig te vinden. Erg mooi om te wonen. We zijn in Morayfield (zo'n 20 min. van Glass House) beland omdat we daar snel een huis konden huren zodat de kinderen snel naar school konden.
Veel succes met wachten! (wij hebben in mei 2007 ingediend en februari 2008 het visum gekregen, mei 2008 richting OZ gegaan)

Groetjes Sigrid

hallo heleen
ik hoop verder kan met mijn werk als timmerman.
maar als dat moeilijk wordt ken ik altijd bij mijn schoonvader aan het werk.
maar wat voor visa hadden jullie aangevraagt als ik dat vragen mag.
ons visa is subclass 151 die kan je allen in sidney aanvragen.
dat is om dat mijn vrindin langer dan 12 jaar vander leven in australie gewoond heb.
maar ja we hopen dat het snel gaat ook voor de kinderen want die zijn nu nog klein (3/1)
dan kenne ze daar naar school toe.
maar vanaf welke leeftijd moeten ze naar school?

gr ilse en bart

Hoi Bart en Ilse

Bij mij is het anders gegaan. Ik heb mijn visum verkregen via een partner (defacto) visum. Dat duurde erg lang. Voordat je de aanvraag kan doen moet je eerst een jaar bij elkaar zijn. Het duurde ongeveer een half jaar voordat ik m'n tijdelijke visum kreeg. En dan na 2 jaren moet je een vervolg aanvraag doen, wederom allerlei bewijzen overhandigen dat je inderdaad een serieuze relatie met een Australier hebt etc. Dat ging allemaal wat sneller, maar volgens mij kwam dat ook omdat ik ze achter de broek heb aangezeten.

Wat kinderen en scholen betreft weet ik zelf nog weinig omdat ik geen kinderen heb. Maar ben nu net zwanger, dus daar zit verandering in aan te komen! Ik weet zeker dat andere lezers ons hiermee uit de voeten kunnen helpen. Doe hier dus graag een beroep op de vaders en moeders in QLD!

Als timmerman moet je uiteindelijk goed aan de slag kunnen lijkt me. Er is hier een gronisch tekort aan 'tradies'. Alleen de recessie en de tijd van het jaar geeft misschien wat vetraging bij het vinden van een baan. Maar door de bank genomen worden Nederlanders als harde werkers ervaren.

Houd me op de hoogte en hopelijke kunnen we jullie binnenkort verwelkomen!

Groet Heleen en John

Hoi,

Met mijn man, David, woon ik sinds een jaartje alweer in Scarborough (suburb van Redcliffe).
Dat is ongeveer 20 minuten van Caboolture en 30 minuten van het CBD van Brisbane.

Het wonen hier bevalt ons tot nu toe goed. Er zijn hier aan de kust wel een paar terrasjes, dus als je in de buurt bent: ik ben altijd in voor een :cheers:, maar ook zeker voor een potje :tennis: !

Superleuk om te lezen trouwens dat jullie een kindje verwachten! Gefeliciteerd  :up:
Wij verwachten begin april 2009 ook onze eerste :lol: .

Groetjes,
Anne Marije 

[quote author=Anne Marije link=topic=9558.msg130366#msg130366 date=1231839874]
(...) ik ben altijd in voor een :cheers:, (...) [/quote]

:thinking:  Anne Marije ....van de :cheers: afblijven heh .... tot april 2009. Ja ik weet het ... het is lastig.... 

:laugh:

[quote author=Anne Marije link=topic=9558.msg130366#msg130366 date=1231839874]
Wij verwachten begin april 2009 ook onze eerste  :up:.

[/quote]

:eek:ops!: Bedankt voor de tip Joep. Ik had even last van zwangerschapdementie denk ik... :lol:

Een lekker koud roseetje of biertje is natuurlijk een genot met deze heerlijke zomerse temperaturen  :happysun: , maar inderdaad niet echt goed voor de aankomende  :baby: .

Gelukkig zijn er ook heerlijke alcoholvrije drankjes en  :icecream: ! Dus ik kom de zomer hier aan de kust wel door :beach: .

No worries, mate  :up:

Hoi!
Wij zitten nu nog in Beachmere, tussen Caboolture en Bribie in zeg maar, en we hebben net een huis gekocht in Woodford, aan de andere kant van Caboolture.

Het begint een beetje op Torremolinos te lijken hier in de buurt met al die Nederlanders! :smile:

[quote author=Pacific Dream link=topic=9558.msg130454#msg130454 date=1231933139]
en we hebben net een huis gekocht in Woodford, aan de andere kant van Caboolture.
[/quote]

is dat bij Friet van Piet in de buurt?
:grin:

ja dat is toch gezellig mischien nog veel meer nederlander aankomende jaar?????
in de buurt van caboolture.

gr bart en ilse

He wat leuk! Inderdaad Torremolinos, en ik dacht nog wel dat iedereen in Brisbane, Gold Coast of Sunshine Coast zou zitten (niet dat dat nou zo ver weg is). Maar we infiltreren ons werkelijk overal  :lol:.

Wij hebben zelf ook een half jaar in Scarborough gewoond, dus zijn daar ook bekend, en Beachmere is om de hoek. Woodford is een mooie omgeving om in te wonen. Vonden jullie het makkelijk werk in de omgeving van Caboolture te vinden? Ik werk nl. in de stad, maar hoop liever vroeger dan later iets in de buurt te vinden. Bijna een uur in de trein gaat na een tijdje tegenstaan. Het lijkt me heerlijk om dat uur extra in de ochtend en avond te hebben. Net iets meer tijd om de hond uit te laten en rustig aan te modderen.  :smile:

Tijd voor een ....
Cheers Heleen

ik hoop snel werk te vinden in de buurt van caboolture.maar de visa is in behandeling van CO????maar die willen meer info hebben maar je moet dat weer terug sturen binnen 28 dagen.dat is wel erg kort de post duurt al 21dagen voor dat er daar is.
nu maar weer afwachten ........

gr bart en ilse

Back