nieuw visum

victoria

XPdite Sponsor
Hallo Lost en anderen,

Wie weet wat te vertellen over het nieuwe visum, waarvoor je 2 jaar in een 'buitengebied' moet gan wonen?
Wij wachten nu NOG STEEDS op de uitslag van een diploma beoordeling, ja, al een half jaar....! Mocht dit niet goed uitpakken is het nieuwe visum misschien een optie?
 
Hoi Victoria,

dat het resultaat van de waardering zo lang op zich laat wachten is knap irritant. De mijne was binnen 6 weken weer (positief) terug en die van Erna (mijn vrouw) is nu onderweg naar ons toe, die verwachten we dus vandaag of (over)morgen in huis te hebben. Wij hebben het er ook wel over gehad om voor het tijdelijke visum te gaan, maar we denken dat er teveel beperkingen zijn, ook als je daarna voor een permanent visum in aanmerking zou komen. Zoals ik het heb begrepen, ben je en blijf je regio/staat gebonden (mede doordat je een soort van sponsor zou moeten hebben voor het permanent visum). Ik denk niet dat wij dat zouden willen. Wij willen er dolgraag heen, maar niet tenkoste van onze vrijheid, dan zoeken we wel iets anders. Ik hoop dat er mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat ik het verkeerd gelezen/begrepen heb :roll:
Voor het nieuwe visum moet 110 punten bij elkaar zien te krijgen.

Suc7
 
Even deze topic verplaatst naar Emigreren Algemeen

Voor SIR, kijk hier:
http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=332&highlight=sir+nieuw

En hier de officiele website:
http://www.immi.gov.au/migration/skilled/sir.htm
 
De mijne was binnen 6 weken weer (positief) terug en die van Erna (mijn vrouw) is nu onderweg naar ons toe, die verwachten we dus vandaag of (over)morgen in huis te hebben.

Dat is lekker snel, 6 weken, mag ik vragen om welk soort diploma het ging? En waarom laten jullie van allebei jullie diploma beoordelen, eentje is toch genoeg?
het nieuwe visum is inderdaad niets voor ons, aangezien je daarvoor ook op punten moet, en daarvoor weer op de skilled list moet staan. En als het diploma niet wordt goedgekeurd , dan hebben we er ook niets aan voor het nieuwe visum..... zucht.

iniedergeval bedankt, ook Simone!
 
Welk visum het beste is, ligt helemaal aan jullie situatie. Ik denk uit je bericht te kunnen halen dat jullie niet genoeg punten hebben voor een skilled visum. Klopt dat? Hoeveel punten hebben jullie en wat doen jullie voor de kost/hebben jullie als opleiding?

Voor het Skilled Independant Regional visum heb je 110 punten nodig en een beroep/opleiding hebben waar regionaal veel vraag naar is. Ik heb net mijn sponsorship aanvraagformulier uit Tasmanië ontvangen. Een groot voordeel van dit visum is dat de aanvraag met prioriteit wordt behandeld. Uiteraard zitten er ook wel wat nadelen aan, maar die zijn voor mij niet onoverkomelijk.
 
"victoria said:
Dat is lekker snel"]

Mijn diploma en werkervaring zijn beoordeeld door IEaust (zeg maar een instituut voor ingenieurs). Aangezien onze leeftijd een belangrijke rol speelt, kwamen we 5 punten te kort en een positieve waardering van Erna haar diploma's en werkervaring levert die laatste 5 punten op, vandaar.

Lost said:
Voor het Skilled Independant Regional visum heb je 110 punten nodig en een beroep/opleiding hebben waar regionaal veel vraag naar is.

Dit is nieuw voor me, maar dat komt ook omdat we ons daar niet in verdiept hebben, misschien moet :? dat nog. Je wie je wa je weet het niet he. In ieder geval is dit goed om te weten. Bedankt.
 
Lost said:
Welk visum het beste is, ligt helemaal aan jullie situatie. Ik denk uit je bericht te kunnen halen dat jullie niet genoeg punten hebben voor een skilled visum. Klopt dat? Hoeveel punten hebben jullie en wat doen jullie voor de kost/hebben jullie als opleiding?

Ik heb de vig opleiding gedaan , nivo verplegende 3 , gelijjk als ziekenverzorgende. Alleen verpleegkundigen worden echter gevraagd voor een skilled visum bv. Ze kennen daar ook niet de diverse nivos zoals hier. Nu wordt het diploma van mijn man beoordeeld , mbo+ (- retailmanagement) Dit diploma kennen ze daar ook niet en zijn ze nu dus persoonlijk aan het beoordelen vandaar dat het nu al veeeeel langer duurt dan de oorspronkelijke 3 maanden......
Het visum waar we voor gaan nu is het Designated area sposored, hiervoor zijn geen punten nodig maar wel de goedkeuring van het diploma. Sponsor en assurer hebben we al, (zus en neef) dat is geen probleem.
 
Victoria: ik heb bij mijn aanvraag papieren voor registratie een heel mooi document gedaan. Het is opgesteld door de OVDB en die hebben heel uitgebreid en gedetaileerd mijn vooropleiding ( oude inservice tot A vpk) in het Engels beschreven. Welke vakken ik had gevolgd, hoeveel lesuren het waren geweest etc etc.

Het zag er erg indrukweekend uit ! :shock:

Misschien krijg ik mede hierdoor morgen wel mijn registratie !

Misschien kun jij ook zo'n Kwalificatie Informatie aanvragen bij OVDB ?

Kijk in elk geval even op de website :
www.OVDB.nl


Suc6 !

Ingrid.
 
Jeroen said:
Dit is nieuw voor me, maar dat komt ook omdat we ons daar niet in verdiept hebben, misschien moet :? dat nog. Je wie je wa je weet het niet he. In ieder geval is dit goed om te weten. Bedankt.

Dit is helemaal niet nieuw voor me, dit is dat tijdelijke visum waarvan ik denk dat er te veel beperkingen zijn qua vrijheid, ook als je na de periode die er voor staat, een permanent visum aanvraagd en krijgt.

Once a SIR visa holder has lived in regional Australia for 2 years and has been employed for at least 12 months*, they can apply for one of the following permanent residence visas:

Regional Sponsored Migration Scheme (RSMS) visa;
State/Territory Nominated Independent (STNI) visa; or
State/Territory Sponsored Business Owner visa.
 
Het ligt er aan hoe je er tegenaan kijkt. Mijn situatie is ook een beetje anders omdat ik alleen naar Australië ga (Tasmanië om precies te zijn) en mijn vriendin daar ook woont.
 
Ja, dat is wel zo, Tasmanie is redelijk groot, en alle staten zijn tig keer groter dan Nederland. Ik hoef ook niet van de ene op de andere dag van oost naar west te verhuizen, maar het is het gevoel; je bent niet geheel vrij in je doen en laten (denk ik), althans, zo zien de titels van de visa eruit, je bent en blijft afhankelijk van een ander.
 
Back
Top