Nieuwe 7 wereldwonderen

bono

XPdite Sponsor
Op deze site kan je meekiezen voor de nieuwe 7 wereldwonderen. Sydney Operahouse is er 1 van:

http://www.new7wonders.com/index.php
 
sorry henk, je foto staat niet tussen al die ouwe gebouwen maar voor een paar steekpenningen heb je mijn stem.
het operahuis is trouwens prachtig maar het is een gewoon gebouw dat met moderne middelen is gemaakt.
de piramides daarentegen zijn nog steeds een raadsel en dus een wonder net als bijv. stone henge dat gemaakt is in een tijd dat de mensen nog geen arbodienst kende of zelfs maar het wiel
hans
 
Sluit ik me bij aan Hans dat zijn wereldwonderen inderdaad. Operahuis, mooi maar of ze bij die categorie behoren :?
 
Zijn de piramides wel een raadsel? Men weet hoe deze gemaakt zijn en er zijn al vele documentaires over gemaakt.

Ik vind het Operah House zeker een goeie hiervoor. Al was het alleen al om de gewaagde architectuur. Vraag mensen die nog nooit in Sydney zijn geweest wat ze van Sydney kennen en ze zullen zeker het Operah House en de Harbour Bridge zeggen.

Als er nieuwe wereldwonderen gekozen worden vind ik dat je ook een beetje moet kijken naar de tegenwoordige dingen. De Taj Mahal mag van mij nu wel een keertje plaats maken voor iets anders... De Eiffeltoren vind ik bijvoorbeeld heel special, omdat het is gebouwd in een periode waarin veel minder mogelijk was als tegenwoordig en het ding toch meer dan 300 meter hoog is... Het zit ook zo geniaal in elkaar allemaal. Dat vind ik nou echt knap...
 
Ik heb heel wat zaken van het lijstje in het echt gezien (o.a. Taj Mahal, Chinese muur, Angkor Wat, piramides en Opera House en Eiffeltoren) en voor mij zijn de eerste 4 toch echt wel een stukkie indrukwekkender dan de laatste 2....

Maar ja: wat is de definitie van een wereldwonder? Voor een ieder anders. Geeft verder niet; ieder z'n meug  :wink:
 
verrassend verwonderend he....

BEDANKT JACK :-D

Dan breng ik ons maar ff on topic.

Wat hebben julie gekozen?

ik o.a.  eifeltoren, piramides, vrijheidsbeeld,  taj mahal, stenen beelden, colloseum en kremlin


Zo krijg ik nu je stem Annemieke? :-D
 
Mijn keuze: natuurlijk het  Sydney Operahouse, de Taj Mahal, Petra, De Chinese muur, Akropolis, de Pyramides en het Christusbeeld
 
Mijn keuze:
Opera House
Machu Picchu
Eiffeltoren
Paas Eiland
Chinese Muur
Christ Redeemer
Petra
 
[Lost: Quotes verwijderd omdat ze off-topic waren]

Hier mijn 7 wonderen.

1 - Kakadu nationalpark
2 - Fraser Island
3 - Great Barrier reef
4 - Ayers rock
5 - Henk J ( en zijn bilspieren )
6 - Cassowaries
7 - Kangaroos 

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Annemiek link=topic=5026.msg64048#msg64048 date=1151416939]

Christ Redeemer
Petra
[/quote]

wat is dit dan voor een gebouw? nooit gezien, ga ff googelen.
 
heb de christ redeemer gevonden op de googel.
is inderdaad dat enorme beeld dat met behulp van helikopters is geassembleerd.
leuke atractie voor toeristen maar ik mis een beetje het mystieke eraan, geen wereldwonder dus mijns inziens.
hans
 
Hèhè, even alle off-topic posts gedeleted. Hopelijk blijft het nu wel on-topic en gevrijwaard van al het ge-OH.

Be warned, I'll be watching this topic! :x
 
Good on ya Tinus :up: :)

Opera house.......een wereld wonder...Zal die roze Australia bril van jullie zijn :-D  (wel een mooi gebouw daar niet van, maar goed dan is La Sagrada Familia ook een prima kandidaat in mijn ogen :up:

barcelona%20la%20sagrada-familia.jpg


Ayers Rock (nice one Jack :up:), Stone Henge, Paas Eiland, Chinese Muur, etc. zijn toch wel de echte wonderen dan.

groetjes
Syl
 
Uluru telt niet, want dat is geen "mens gemaakt" object, maar een natuurverschijnsel/natuurwonder. Kunnen we natuurlijk ook een top 7 van samenstellen  :wink:.
 
Zelf vind ik het Opera House wel een wereldwonder... al was het alleen al om de gewaagde architectuur. Er zijn natuurlijk veel meer gebouwen die prachtig zijn om hun architectuur, maar heb me gehouden aan het lijstje van die site. De Eiffeltoren stond daar ook bij en ook dat vind ik geweldig om z'n architectuur. Dat mensen zoiets kunnen bedenken en berekenen. Dat vind ik knap ;)
Maar goed... hier komt dus overduidelijk mjin interesse voor architectuur naar boven :)

Wat ik alleen wel raar vind is dat het gaat (op deze site) over NIEUWE wereldwonderen...
De bestaande wereldwonderen zijn:
Piramides van Gizeh, de Ankor Wat tempel in Cambodja, de Borubudur Tempel in Indonesie, het Colloseum in Rome, de Chinese muur, Moai standbeelden op Paaseiland en de Taj Mahal.
Alleen de Borubudur tempel staat niet op die site en alle andere wereldwonderen wel. Dan kun je toch ook geen nieuwe wereldwonderen kiezen.....

De Sagrada Familia zou van mij ook zeker een stem krijgen, want het is echt een prachtig gebouw! Ook hier weer iets anders als wat je altijd ziet. Dat vind ik leuk :)
 
Klopt niet helemaal, dit zijn de bestaande werldwonderen:


Piramide van Cheops
Kolossus van Rhodos
Hangende tuinen van Babylon
Mausoleum van Halicarnassus in Klein-Azië
Pharos van Alexandrië
Beeld van Zeus te Olympia
Tempel van Artemis te Efeze in Klein-Azië
Op de Piramide van Cheops na zijn alle klassieke wereldwonderen verdwenen.

Deze zeven bewondering en soms ontzag oproepende bouw- of kunstwerken uit de klassieke oudheid werden aangewezen door verschillende schrijvers, zoals Philo van Byzantium uit de 3e eeuw v. Chr. De Grieken kenden aan het getal zeven een magische betekenis toe: er waren in die tijd zeven planeten bekend, zeven kleuren, zeven weekdagen, zeven wetenschappen, enz. Alle zeven wereldwonderen bevinden zich binnen de veroverde grenzen van het rijk van Alexander de Grote, hoewel twee ervan, de hangende tuinen van Babylon en de Piramide van Cheops, niet door Grieken zijn gebouwd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_wereldwonderen
 
Nou TinusV, heb je die ene stem die ik kreeg van dat ene leuke meisje ook verwijderd :cry: :wink:

Das niet leuk van je.... :-D

Maar goed, om te voorkomen dat dit berichtje ook weer verdwijnt>

Als je op hun website gaat kijken en dan  onder inside n7w bij origins. Dan zie je daarde oude werelwonderen staan,  waarvan er nog maar 1 bestaat: De piramides.


En ja jullie zijn dan wel geen pers mensen, maar kijk ook maar even onder pres & news in de menubalk

Ga vervolgens naar press information en dan fact sheet en je vind de reden van deze campagne.

factsheet 21 wonders daaronder in de menubal verteld je per wonder waarom dat een wonder is en je er op moet stemmen.


Kijk tenslotte ook nog even bij press download en je ziet hoe het stemmen werkt en de top 77 wonders waaruit de 21 finalisten zijn geselecteerd. En nee, er staat niets uit NL bij
 
[quote author=Annemiek link=topic=5026.msg63854#msg63854 date=1151312766]
Zijn de piramides wel een raadsel? Men weet hoe deze gemaakt zijn en er zijn al vele documentaires over gemaakt.
[/quote]

De ongelofelijke precisie waarmee het is neer gezet is naar mijn weten nog steeds niet geheel duidelijk.
En waar ik niks over gehoord heb, maar waar ik zelf over verbaasd ben is hoe ze de hoogste steentjes op hun plek kregen  :)
 
Back
Top