Nieuwe campagne van Tourism Australia

Denny

Member
Vandaag is Tourism Australia begonnen met een nieuwe campagne om Australie te promoten. De vorige was die "So Where The Bloody Hell Are You?" campagne. Die vond ik heel leuk maar helaas is ie mislukt door perikelen met woordjes als bloody en hell dat sommige landen niet zo leuk vinden. Dit is 'em: http://www.youtube.com/watch?v=rn0lwGk4u9o

Maar nu hebben ze een nieuwe slogan bedacht en die luidt: There's Nothing Like Australia. Ook daar is een filmpje voor gemaakt en die is op deze pagina te vinden: http://www.media.australia.com/en-au/mediareleases/default_4416.aspx

Nog een dingetje! Ik heb op school regelmatig discussies over de koala. Sommigen zeggen koalabeer maar dat is fout toch want een koala is een buideldier en beren zijn zoogdieren. Australia Zoo zegt op haar site nadrukkelijk dat het geen beren zijn en in het filmpje van de nieuwe campagne zegt die vrouw: there's nothing like this bear. Vervolgens zegt de ranger: it's not a bear! Wat vinden jullie en wordt je trouwens raar aangekeken of meteen gecorrigeerd als je koala bear zegt in Australie? :grin:

Die correctie van die ranger is wel grappig. Mooi spotje, al ben ik nooit zo dol op dat 'om de beurt zingen'... Maar verder zou ik zeggen: allen daarheen!

Maar nu hebben ze een nieuwe slogan bedacht en die luidt: There's Nothing Like Australia. Ook daar is een filmpje voor gemaakt en die is op deze pagina te vinden: http://www.media.australia.com/en-au/mediareleases/default_4416.aspx
Hmmm, ik ben niet onder de indruk van dit campagne filmpje. Tourism Australia zal er wel weer vele miljoenen aan besteed hebben, maar geeft mij een amateuristische indruk.

Nog een dingetje! Ik heb op school regelmatig discussies over de koala. Sommigen zeggen koalabeer maar dat is fout toch want een koala is een buideldier en beren zijn zoogdieren. Australia Zoo zegt op haar site nadrukkelijk dat het geen beren zijn en in het filmpje van de nieuwe campagne zegt die vrouw: there's nothing like this bear. Vervolgens zegt de ranger: it's not a bear! Wat vinden jullie en wordt je trouwens raar aangekeken of meteen gecorrigeerd als je koala bear zegt in Australie? :grin:
Ach, het zal wel komen doordat het net een knuffelbeer is. Wat de Ozzies zullen zeggen weet ik niet, ik noem het beestje altijd bij zijn naam: Koala. Maar buideldieren zijn wel degelijk zoogdieren, al is het een andere klasse dan beren.

Ik vind het maar een klef filmpje, en vooral door het gezang.... blerghh nee geef mij maar the "where the bloody hell are u"?

Koalabeer is opzich wel correct Nederlands, maar alleen 'koala' wordt hier vaker gebruikt. Het is net als walvis, zeehond en zeepaardje ... taalkundig de juiste naam voor het dier maar toch uit biologisch opzicht niet correct. Immers een walvis is geen vis, een zeehond geen hond, en ook een koala geen beer.

Beren en koala's behoren beide tot de klasse van de zoogdieren, met daarin een onderscheid de orde van de roofdieren (o.a beren) en klimbuideldieren (o.a. koala's).

Cheers

Wat een enig filmpje, denk dat ik daar maar eens naar op vakantie moet gaan :evil:

O ja.. dat was het!!! Maar bij mij in de wijk barsten ze niet telkens spontaan in gezang uit. Doen ze volgens mij aan jouw kant van de stad ook niet... Misschien dan alleen aan de andere kant van het land?

Aan het eind nog even missy higgins (als ik dat zo goed zag).
Leuk filmpje, maar die zang is idd niet helemaal 100% :huh: :lol:

Back