Nieuwe fan van Perth opzoek naar stageplek in Perth/Sydney :)

Menno

New Member
Hoi allemaal :smile: !

Wat een leuk en handig forum is dit zeg! Nadat ik de Nederlandse winkel had opgezocht op deze site heb ik ook maar besloten eens een profiel aan te maken! En ik kan het natuurlijk niet laten om mezelf even voor te stellen..:roll:

Ik ben Menno, 21, en ik woon sinds ruim 3 maanden in Perth. Ik vind het echt helemaal geweldig. Ben hier voor m'n studie (International Communication) als uitwisselingsstudent, maar ik ben van plan langer te blijven, want ik ben verkocht :lol:!

Nu ben ik opzoek naar een stageplek voor een half jaar op Communicatie/marketingcommunicatie/PR gebied bij voorkeur in Sydney. Eigenlijk wil ik ook niet weg uit Perth.. dus dat is ook een optie. Als iemand een idee heeft, laat het me weten :) !

Groet,
Menno

Hoi Menno!
Welkom op het forum. Ik ga in Feb voor 6 maanden stage lopen in Adelaide..
Helpt jouw uitwisselings universiteit niet met het vinden van een stageplaats? Mijn school hier in NL doet dat niet, maar ik had het idee dat dat in Australië wel heel erg wordt gedaan..
Good Luck.

Welkom op het forum!! Weet jouw stageplek in Perth niet iets anders? (of in Perth of in Sydney..). Vaak weten de bedrijven best wel veel van elkaar. Als jij zou aangeven dat je daarmee langer in Australie zou kunnen blijven en dat je niet 2 dezelfde stages mag doen van je school in NL zullen ze dat wel begrijpen. En als je goed bent zullen ze daar ook wel veel moeite voor doen (of als ze je willen houden willen ze je misschien na je stage ook nog wel helpen..)

Dus.. good luck!!

[quote author=Kathren link=topic=10501.msg148420#msg148420 date=1256020488]
Weer en enthousiasteling en PerthPete heeft er niets voor hoeven doen!  :grin:
[/quote]

Haha, gelukkig maar ... er momenteel niet veel van terecht komen als ik dat zou moeten doen :)

[quote author=Menno link=topic=10501.msg148412#msg148412 date=1256010954]

Ik ben Menno, 21, en ik woon sinds ruim 3 maanden in Perth. Ik vind het echt helemaal geweldig. Ben hier voor m'n studie (International Communication) als uitwisselingsstudent, maar ik ben van plan langer te blijven, want ik ben verkocht :lol:!

[/quote]

Wat grappig, ik heb ook International COmmunication gedaan. Op Hogeschool Inholland in Rotterdam. Voor mijn stage ben ik toen ook naar Australie geweest. Melbourne om precies te zijn, daar heb ik bij de aussie tennisbond gezeten. Heel veel succes met het vinden van een stageplek. Moet zeker wel lukken denk ik, ook omdat je nu al ter plekke bent. Kan de universiteit waar je nu zit je niet helpen?

Zo leuk al die reacties :).
Om even wat vragen te beantwoorden, geen van m'n universiteiten helpt met het zoeken van een stageplek. Die in Nederland stelt alleen eisen, en laat me verder vrij. En de universiteit in Perth waar ik nu zit is alleen maar een uitwisselingsuniversiteit voor dit semester en heeft er dus vrijwel niks mee te maken. Dus, ik zet rustig de zoektocht voort. Had echt een geweldige stageplek gevonden, in EINDHOVEN haha. Maar no way dat ik terug ga naar Nederland natuurlijk :wink:

[quote author=Gwen link=topic=10501.msg148414#msg148414 date=1256014277]
[/quote]

@ Gwen, hoe heb jij je stageplek gevonden dan? Gewoon mailen, of heb je een bemiddelings-organisatie ingeschakeld? Die kom ik online echt overal tegen, maar vragen echt belachelijke vergoedingen.

Nouja, als iemand nog wat hoort: graag  :grin:

[quote author=Menno link=topic=10501.msg148746#msg148746 date=1256620595]
[quote author=Gwen link=topic=10501.msg148414#msg148414 date=1256014277]
[/quote]

@ Gwen, hoe heb jij je stageplek gevonden dan? Gewoon mailen, of heb je een bemiddelings-organisatie ingeschakeld? Die kom ik online echt overal tegen, maar vragen echt belachelijke vergoedingen.
[/quote]

Die vergoedingen zijn inderdaad best wel hoog!
Ik heb zelf mijn stageplaats gevonden. Ik heb de australische gouden gids erbij gezocht op internet, en ben alles wat me interessant leek af gaan mailen. Hier heb ik uiteindelijk een stageplaats uit gekregen, maar ik zal er even bijzetten dat ik dan ook al bijna 2 jaar bezig ben met alles zelf te regelen (zie mijn topic Stageplaats in Adelaide!).
De enige tip die ik je mee kan geven is; probeer bij een overheidsinstelling! Elke site die eindigt met .gov.au is er een. In jouw werkveld is ook vast wel een Department.

Good luck and keep us updated!

Back