nieuwe lid op xpdite !!

tademeje

New Member
Hallo Allemaal

Na maanden te hebben meegelezen, dacht ik laat ik mij nu maar eindelijk een keer aanmelden. Mijn naam is Melanie Van De Peppel en ik ben getrouwd met Jeroen (Australier maar geboren in nederland) Van 2000 tot 2003 in Australie gewoond, toen drie jaar in nederland en nu alweer ruim 8 maanden in Australie. Dit keer voorgoed.  :)

Wij wonen in Perth WA, hebben twee meiden van 4 (Tara) en 20 maanden (Dewi).

Ik ben bezig met mijn cursus swimming instructor. Ben in de laatste fase waar ik mijn praktijkuren moet doen. Als dat eenmaal is afgerond ben ik officieel swimming instructor.

Verder is mijn oudste dochter tweetalig en de jongste heeft ook nederlandse en engelse woordjes.

gr

Melanie van de peppel

Welkom Melanie, Jeroen en kids.

Vraagje: hoe wordt Jeroen's naam uitgesproken daarzo? Mijn Jeroen heeft zich maar laten omdopen in John omdat Jeroen blijkbaar een lastige naam is in 't engels.

Groetjes,
Erna

Hallo Melanie

Welkom op het forum. Wij hopen ook eind dit jaar in Perth te wonen. Ik wil ook de opleiding doen voor zwemonderwijzer, zag vorig jaar die papieren liggen in een zwembad. Is de opleiding moeilijk en is het leuk?

Succes met je stage  Groet Erna

hallo

Bedankt voor de reacties.

Ja Jeroen is voor de australier niet uit te spreken. Dat Jeroen op 9 jarige leeftijd werd voorgesteld aan zijn schoolklas, werd hij voorgesteld als Here is Urine, hele klas in een deuk. Tenminste zo klonk het. Sta je dan als 9 jarige net nieuw in een vreemd land. Iedereen noemt hem hier Jerone.

Ja de cursus swimming instructor is erg leuk. De cursus was vrijdag avond voor cpr. Dan zaterdag en zondag van 9 tot 18:00. Waar de zondagmiddag geheel werd doorgebracht in het zwembad. Erg full on. Na die cursus moet je een theorie examen doen en dan je praktijk uren waar ik dus nu mee ben begonnen. Ik moet zeggen dat ik mijn eerste week erop heb zitten en ik vind het super. Vanaf volgende week ga ik ook hele lessen geven. Ik doe mijn uren via de education department en hoop ook via hun aan het werk te komen. Zij geven de scholen les. Tijdens schooltijden dus. Dan heb je ook nog private swimming schools. Die ook nog in het weekend en na school lesgeven. Education department geeft ook les aan de beach en dat wil ik gaan doen van de zomer.  Er schijnt een enorm tekort te zijn aan swimming instructors dus werk vinden gaat wel lukken. Ik kan het je zeker aanraden om te gaan doen.

gr

Melanie

[quote author=tademeje link=topic=5480.msg69042#msg69042 date=1156585292]
Ja Jeroen is voor de australier niet uit te spreken. Dat Jeroen op 9 jarige leeftijd werd voorgesteld aan zijn schoolklas, werd hij voorgesteld als Here is Urine, hele klas in een deuk. Tenminste zo klonk het. Sta je dan als 9 jarige net nieuw in een vreemd land. Iedereen noemt hem hier Jerone.
[/quote]

Grappig, hoewel het voor Jeroen een verschrikkelijk moment zal zijn geweest.
Welkom.
Ducee

Hi Melanie en familie,

Welkom op het forum!!! :up:

Ha, dat was wel grappig om te lezen, maar kan me voorstellen dat Jerone :) het niet zo leuk vond.

Groetjes,
Lela

Hoi Melanie,

Mijn Jeroen is geloof in nog geen Urine genoemd en Jerone is inderdaad vaak de uitspraak van zijn naam.

Succes met zwemles geven en die baan komt er wel :up:.

Groetjes,
Erna

Ja hoe heb ik Jeroen leren kennen. Jeroen zijn zus woont in Nederland en hij was op vakantie omdat zijn zus ging trouwen. Een aantal dagen voor de bruiloft werd hij en zijn broer uitgenodigd door oude buurtjes voor een BBQ. Die oude buurtjes zijn weer de ouders van een goede vriend van mij. Ik was dus ook op die bewuste BBQ.  Ach ja een Aussie leren kennen op een BBQ hoe kan het ook anders he ha ha

Melanie

Back