Nieuwe migranten en (Tax) benefits

Hmm, ik heb nog niet gereageerd zie ik. ik vind het maar een goedkope manier om wat geld te besparen hoor. Wat willen ze nou, dat er nog meer derde rangs burgers bij komen? Dat er alleen maar hoogopgeleide en veel verdienende mensen naar Oz komen? Dus geen koks, kappers, etc? Want als die hierheen komen en ze hebben ook maar wat voor ondersteuning nodig dan geven we die niet? Rare vogels daar in Canberra....
 
Tja die grotendeels onterechte miljarden die gespendeerd zijn op jobkeeper om de eigen achterban tevreden te houden moet toch ergens terug verdiend worden? Dus dan pakken we maar de makkelijkste doelgroep, de immigranten. 😖
 
Maar dat gold toch ook al voor 'ons soort migranten'? Ik meen dat ook als je PR bent, je de eerste 4 jaar geen recht heb op de diverse uitkeringen.
 
Volgens HA:

An Australian permanent resident and an Australian citizen are not the same.
As a permanent resident of Australia, you generally can:
  • remain in Australia indefinitely
  • work and study in Australia
  • enrol in Australia’s national health scheme, Medicare
  • apply for bank loans to buy property
  • sponsor eligible relatives for permanent residence
  • apply for Australian citizenship, if eligible
  • travel to and from Australia for as long as your travel facility permits. Please see Overseas travel as a permanent resident.
  • attend free English language classes provided by the Adult Migrant English Program
  • work in New Zealand
You may also qualify for other government benefits and services. If you hold a permanent visa, but you are not residing in Australia, your eligibility for the above may be impacted. Contact the relevant government departments or authorities to confirm your rights and obligations.
Unlike Australian citizens, a permanent resident generally cannot:
  • have an Australian passport
  • vote in Australian Government elections unless you enrolled (as a British subject) before 26 January 1984
  • access student loans
  • join the Australian Defence Force
  • obtain ongoing work in the Australian Government
  • return to Australia from overseas without a valid travel facility (you do not have automatic right of entry to Australia).
Last updated: 13 September 2019
 
Maar dat gold toch ook al voor 'ons soort migranten'? Ik meen dat ook als je PR bent, je de eerste 4 jaar geen recht heb op de diverse uitkeringen.
Het is zo dat je als PR/Migrant de eerste twee jaar geen recht hebt op Centrelink als je je baan kwijt raakt. (Enz.)
Dat is in het nieuwe budget dus verhoogd naar vier jaar.
 
Het is zo dat je als PR/Migrant de eerste twee jaar geen recht hebt op Centrelink als je je baan kwijt raakt. (Enz.)
Dat is in het nieuwe budget dus verhoogd naar vier jaar.
Toen we aankwamen op een 175 (permanent resident) konden we vanaf dag 1 gebruik maken van centrelink dingen (bv childcare support) maar mensen op een 176 (state sponsored permanent resident) konden dat pas na twee jaar (nu vier jaar).

Ik weet niet of er nu nog steeds een verschil is tussen de 189 en 190 visa.

Buiten dat hebben we idd citizenship aangevraagd voor de kinderen voor die study loans. Ik weet niet zeker of ze als PR international fees ipv domestic fees hadden moeten betalen voor higher education?
 
Last edited:
Toen we aankwamen op een 175 (permanent resident) konden we vanaf dag 1 gebruik maken van centrelink dingen (bv childcare support) maar mensen op een 176 (state sponsored permanent resident) konden dat pas na twee jaar (nu vier jaar).

Ik weet niet of er nu nog steeds een verschil is tussen de 189 en 190 visa.

Buiten dat hebben we idd citizenship aangevraagd voor de kinderen voor die study loans. Ik weet niet zeker of ze als PR international fees ipv domestic fees hadden moeten betalen voor higher education?

Note B is applicable voor 175, 176, 189, 190. Dus allemaal 1 pot nat volgens mij?

Dus childsupport zal dan wel voor allemaal gelden (maar geen ervaring mee), en in ieder geval 'WW' niet zeg maar ;)
 
Note B is applicable voor 175, 176, 189, 190. Dus allemaal 1 pot nat volgens mij?

Dus childsupport zal dan wel voor allemaal gelden (maar geen ervaring mee), en in ieder geval 'WW' niet zeg maar ;)
Ik denk het niet. Andere migranten die twee maanden voor ons geland waren, state sponsored op een 176 ipv een 175, maar die kregen geen child care rebate. Na twee jaar konden ze een andere status aanvragen (ik denk dat dat dan meer richting de 175 ging). Ik weet nog dat dat lang duurde, en dat was heel vervelend voor ze want ze konden pas die financiele steun krijgen als hun aanvraag was goedgekeurd.
 
Ik denk het niet. Andere migranten die twee maanden voor ons geland waren, state sponsored op een 176 ipv een 175, maar die kregen geen child care rebate. Na twee jaar konden ze een andere status aanvragen (ik denk dat dat dan meer richting de 175 ging). Ik weet nog dat dat lang duurde, en dat was heel vervelend voor ze want ze konden pas die financiele steun krijgen als hun aanvraag was goedgekeurd.
OK, again, ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, en het doet er ook niet zo heel veel toe want 175/176 is er niet meer maar ik kan even snel niets vinden inzake verschillen? (zie ook Note A) https://guides.dss.gov.au/guide-social-security-law/3/1/2/40
en: https://www.servicesaustralia.gov.a...d-care-subsidy/who-can-get-it/residence-rules
 


OFX
Back
Top