Nieuwe MODL per 15 december 2005

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,

Met ingang van 15 december 2005 wordt de volgende MODL van kracht:

http://www.comlaw.gov.au/ComLaw/Legislation/LegislativeInstrument1.nsf/framelodgmentattachments/78EB57FDD415391FCA2570D600230295

Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hmm...ik zie dat mijn andere beroep waarin ik afgestudeerd ben (Chemical Engineer) nu op de MODL staat.....maar helaas heb ik hier geen werkervaring in wat het schrijven van een CDR mijns inziens ondoenlijk maakt....
 
Weet iemand (met meerdere jaren voorbereidings-/forum-ervaring :wink:) iets over de 'veranderlijkheid' van de SOL en MODL (en wellicht STNI, maar dat is misschien pas vrij recentelijk ingevoerd?)?
M.a.w. hoe 'safe' is het om erop te gokken dat een beroep dat nu op de SOL/MODL staat, dat over een paar jaar nog steeds staat? (Heeft het zin om je te laten omscholen?) Natuurlijk is het nooit helemaal safe, en garanties zijn er niet, maar heeft iemand een soort van general ervarings-mening over hoe veranderlijk deze lijsten zijn?
 
Ik weet dat deze lijsten 2 maal per jaar worden bijgewerkt, per december en per juli, maar van sommige beroepen weet je dat deze er wel op zullen staan, andere zijn wat meer onzeker, garantie heb je wat dat betreft nooit!
Kijk dus altijd wanneer je je assessment doet of deze er nog op staat!
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=3447.msg53454#msg53454 date=1143530582]
....maar van sommige beroepen weet je dat deze er wel op zullen staan, andere zijn wat meer onzeker, ...[/quote]

Dat weet ik dus niet  :lol:! Kun je hier iets meer duidelijkheid over geven?
Dank je wel! :)
 
Ik weet het ook niet van alle beroepen, helaas!
Welk beroep wil je graag weten? Dan zoek ik het voor je uit!
 
Dat is heel aardig aangeboden!  :)
't Kan alleen nogal veel werk zijn...want het is niet een beroep dat ik wil weten. En dat wil ik je natuurlijk niet aandoen! Waar zou jij zoiets uitzoeken? Wellicht kan ik het dan ook zelf.

Overigens (als je aanbod toch nog geldt) gaat het om het volgende:
Mijn vriend doet werktuigbouwkunde ("toolmaker", denk ik), maar is pas over 3 jaar klaar. Hij zit erover te denken om te stoppen en meubel maken ("cabinet maker") te doen. Maar ook dan is hij pas over een paar jaar klaar. Ik vraag me af wat Australie-technisch nou het beste is.
Ikzelf ben aan het overwegen om me 'om te scholen', want aan mijn huidige beroep als epidemioloog hebben ze in Australie geen boodschap. Dit om onze kansen te vergroten, want als mijn vriend een visum zou krijgen kan ik natuurlijk met hem mee liften. Ik zit dan te denken aan banketbakker ("pasty cook"), of dietist ("dietician", dit sluit teminste min of meer bij m'n andere opleiding aan, maar staat niet op de MODL). Ik sta ook open voor ander opties, als er tenmiste beroepen zijn waarvan vrij zeker is dat ze gewild blijven (en ik het enigzins zie zitten natuurlijk).
Kun je hier iets zinnigs over zeggen?  :wink:
 
Over het algemeen zijn Beroepen in medische richting(verpleging, Ok, artsen etc) erg gewild en al sinds lange tijd, dus verwacht ik dat dat de komende tijd niet zal veranderen.
Ook vakmanschap is erg gevraagd, dus meubelmaker, timmerman, metselaar, kok etc
 
Back
Top