Nieuwe quarantaine tarieven voor dieren....belachelijk!!!

duh bacchus

Member
Ik krijg net de factuur voor onze hond die 10 dagen in quarantaine in Sydney moet blijven begin augustus. Dat de tarieven veranderd zouden gaan worden per 1 juli wist ik, maar dat je zo enorm genaaid zou worden had ik niet verwacht. In plaats van de AUD 39 per nacht die geldt tot 1 juli moeten we nu AUD 149 per nacht gaan betalen. Maal 10 dagen wordt AUD 1490, dus nog duurder dan de oorspronkelijke 30 dagen x het oude tarief.

A great way to welcome new arrivals.

Stelletje oplichters....ben echt enorm pissed! Ik ga er ook ook een klacht over indienen. Zal weinig zin hebben, maar ik wil in elk geval laten weten wat ik ervan vind.
 
Oei, zeker even schrikken. Als je alle kosten optelt wordt de hond opeens wel behoorlijk kostbaar. :(
Maar om onze lieve Schnautzer nu weg te doen en een nieuwe te kopen in Oz is ook geen optie. Sookie gaat mee!
 
Dat is het punt natuurlijk, mensen die hun dier mee willen nemen laten deze nu niet opeens achter. Dus ze kunnen vragen wat ze willen. Onze Eddie gaat ook gewoon mee.
 
Welkom in Oz.....tja niet heel erg netjes in ieder geval. Maar wat doe je eraan, helemaal niks. Het wel echt wat voor Australië vind ik, deze werkwijze.
Is al bekend waarom ze dit doen? Willen ze mensen gewoon ontmoedigen als het om je huisdieren gaat of willen ze geen "buitenlandse dieren" meer hebben?
 
De quarantaine periode is verkort van 30 dagen naar 10 dagen. Dat scheelt natuurlijk enorm in inkomsten. Maar op deze wijze wordt dit meer dan gecompenseerd :(
 
Het vreemde is eigenlijk dat we niet verbaasd zijn (tenminste ik niet) dat ze dit gewoon doen. Kunnen en mogen doen ook.
Maar ja als je door de visaperikelen bent gevormd in de laatste jaren, dan weet je dat alles mogelijk is :oops:
 
Het vreemde is eigenlijk dat we niet verbaasd zijn (tenminste ik niet) dat ze dit gewoon doen. Kunnen en mogen doen ook.
Maar ja als je door de visaperikelen bent gevormd in de laatste jaren, dan weet je dat alles mogelijk is :oops:
Ik ben ook niet verbaasd eigenlijk. Ik heb altijd de indruk gehad dat immigratie voor Australie sowieso een behoorlijke bron van inkomsten is. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de internationale studenten. Studeren kost ook een vermogen en toch is een groot deel internationaal student. Voor de uni van Sydney is het de belangrijkste bron van inkomsten (heb ik wel eens gehoord). Maar wat de huisdieren betreft, zou het me niet verbazen als ze het meebrengen van buitenlandse dieren ook willen ontmoedigen.
 
Ik denk dat het ook kan liggen aan het feit dat de dieren minder lang in quarantaine hoeven. Hierdoor lopen ze natuurlijk kosten mis. Dit kunnen ze compenseren door de prijs omhoog te gooien. Sommige mensen laten dan hun dier achter in Nederland en kopen in Australië een nieuw huisdier (kan me deze keuze ook voorstellen). Ook dit is natuurlijk gunstig voor de verkoop in Australië. Ik kijk nergens meer van op, maar moet toegeven dat het wel een dermate forse verhoging is, dat ik het buiten proportioneel vind.
 
Tsja, ik kan me voorstellen dat het een flinke domper is voor de dierenliefhebber. Maar uiteindelijk moeten de kosten ergens vandaan komen en ze kunnen nu eenmaal geen nieuwe markten aanboren. De verkorte periode vermindert de inkomsten tot een derde (er gaan niet ineens meer dieren komen omdat het minder dagen zijn), dus moet de prijs in elk geval x3 omhoog. Dat is dus al 3x39 is 117. Daarnaast is volgens hun website het tarief 5 jaar gelijk gebleven, dus aanpassing voor 5 jaar inflatie. Dat is even geschat zo'n 15%. Dus 117x1.15 en we komen al aardig dicht bij het nieuwe tarief.

Als ze de periode op 30 dagen hadden gehouden en ze hadden het dagtarief verhoogd naar zo'n $49, zou er dan op dezelfde manier worden greageerd?
 
Het is inderdaad balen....maar ook voor ons geen optie om Mila achter te laten.
Het wordt echter pas écht duur als je dier langer dan die 10 dagen in quarantaine moet....als ze een teek vinden kost het je zomaar 3000-4000 dollar éxtra, dus zeker wel wat om rekening mee te houden als men zn huisdier wil meenemen.
Voor diegene die toch hun hond willen meenemen heb ik een overzichtelijk nederlandstalig schema gemaakt waarin je kan afvinken wat je moet doen en wanneer (eigenlijk is het gewoon het stappenplan gekopieerd, vertaald en op sommige punten extra aangevuld, maar vond het voor mezelf handig om alles eens goed door te lopen). Moet alleen nog even een goed draadje zoeken :)
 
Het is inderdaad balen....maar ook voor ons geen optie om Mila achter te laten.
Het wordt echter pas écht duur als je dier langer dan die 10 dagen in quarantaine moet....als ze een teek vinden kost het je zomaar 3000-4000 dollar éxtra, dus zeker wel wat om rekening mee te houden als men zn huisdier wil meenemen.
Voor diegene die toch hun hond willen meenemen heb ik een overzichtelijk nederlandstalig schema gemaakt waarin je kan afvinken wat je moet doen en wanneer (eigenlijk is het gewoon het stappenplan gekopieerd, vertaald en op sommige punten extra aangevuld, maar vond het voor mezelf handig om alles eens goed door te lopen). Moet alleen nog even een goed draadje zoeken :)
Beste Lien&Seb,

Zou ik van jullie misschien het NL-schema mogen ontvangen, wij zouden onze hond ook graag mee willen nemen.
Mijn mailadres is truygrok@hotmail.com. Alvast ontzettend bedankt!

Gr,
Tamara
 
over die teken; was ik ook voor omdat we zo ongeveer in het bos woonden en het in Drenthe stikt van de teken. Dus extra maatregelen getroffen: naast druppels extra tekenband omgedaan. En dat hielp super! En die tekenband doe je gewoon af als ze in hun krat op transport gaat. Hoef je niet te melden en natuurlijk goed checken voor het dierenartsbezoek.
Succes!
 
Back
Top