Nieuwe server

Lost

Administrator
Binnen nu en een week of twee verhuist XPdite naar een nieuwe server. De nieuwe server heeft meer mogelijkheden en zal sneller en tabieler zijn dan de huidige server. De verhuizing zal naar verwachting de performance problemen, die de site de laatste weken plaagden, verhelpen. Zodra ik de datum van de verhuizing krijg laat ik het weten. Gedurende de verhuizing zal XPdite korte tijd onbereikbaar zijn.

Komende dinsdag (13 mei) wordt begonnen met de verhuizing van de website naar de nieuwe server. De werkzaamheden zullen woensdag 14 mei gereed zijn. De website zal minimale hinder ondervinden van de verhuizing, maar het is mogelijk dat de website korte tijd onbereikbaar is.

[quote author=Lost link=topic=8799.msg117501#msg117501 date=1210222691]
Komende dinsdag (13 mei) wordt begonnen met de verhuizing van de website naar de nieuwe server. De werkzaamheden zullen woensdag 14 mei gereed zijn. De website zal minimale hinder ondervinden van de verhuizing, maar het is mogelijk dat de website korte tijd onbereikbaar is.
[/quote]

Als dit maar niet te lang gaat duren  :shock:  anders krijg ik last van ontwennings verschijnselen ben ik bang :evil:

Suk6 :grin:

De verhuizing is door omstandigheden vertraagd. De planning is dat de website de komende dagen verhuisd wordt naar de nieuwe server.

Dat is niets te vroeg want de huidige server hinkt op zijn laatste benen. De afgelopen dagen (voornamelijk gisteren en vandaaag) is de site regelmatig langere tijd onbereikbaar geweest, waarvoor mijn excuses. Hopelijk zijn deze kuren snel verleden tijd.

Het heeft door omstandigheden veel langer geduurd dan in eerste instantie gepland was, maar XPdite draait nu op de nieuwe server. :lol:

De oude server was nodig aan vervanging toe en doordat de database server vaak overbelast was hadden we de laatste tijd erg veel problemen van database corruptie. Dit is de reden dat het forum de afgelopen weken zo vaak onbereikbaar was, waarvoor mijn excuses. Hopelijk dat we nu weer ruimte hebben om vrolijk door te groeien. Een goede reden om weer zoveel mogelijk reclame te maken voor XPdite (heb je al een link naar www.xpdite.net op je eigen website gezet?). :wink:

Doordat de verhuizing zo lang heeft geduurd zijn wat andere werkzaamheden op de achtergrond geraakt. Zo moet ik nog steeds de 'Wie Woont Waar' ombouwen voor de nieuwe portal. Ik beloof dat ik mijn best doe dat zo snel mogelijk te doen. Helaas valt dit weekend af i.v.m. werk, maar ik hou jullie op de hoogte.

De portal heeft sinds de verhuizing wat problemen met het tonen van internationale karakters, dus daar zal ik ook nog even naar moeten kijken. Als je andere zaken tegenkomt die de verhuizing niet helemaal doorstaan hebben, laat het me dan weten.

@Luuk:
Mooi, daar ben ik blij om.

Helaas blijkt dat een aantal berichten die de laatste 24 uur zijn geplaatst, de verhuizing niet hebben overleefd. Deze berichten kunnen niet teruggehaald worden en zullen dus nogmaals geplaatst moeten worden. Mijn excuses.

Ik zag dat we net (gisternacht in NL, dus rond een uurtje of 1) weer wat downtime hadden? De database leek eruit te liggen?

Nou de server lag er al eerder uit :x :x  zeg maar de hele avond.

Maar wat zou het :roll:  hopelijk blijft het hierbij :wink: :wall: :thankyou:

Een van de database tabellen was beschadigd en kon niet geopend worden. Helaas kwam ik daar pas vanmorgen op mijn werk achter. De database is gerepareerd en het forum daardoor weer toegankelijk. Sorry voor de overlast.

[quote author=Lost link=topic=8799.msg118580#msg118580 date=1212404158]
Een van de database tabellen was beschadigd en kon niet geopend worden. Helaas kwam ik daar pas vanmorgen op mijn werk achter. De database is gerepareerd en het forum daardoor weer toegankelijk. Sorry voor de overlast.
[/quote]

Ach het helpt mensen om het allemaal niet te serieus te nemen, het blijft immers een soort van vrijwilligerswerk :)

Het forum is hier al een paar ochtenden onbereikbaar.
Het is nu 11.00 uur en nu pas kan ik het forum op.
En dat op mijn vrije dag :cry:

Bart

Hier hetzelfde probleem. Gisteren was ik overigens niet in staat om iets te posten, elke keer als ik een poging deed kreeg ik een foutmelding...

Er zijn wat problemen met de server. Er wordt op het moment aan het probleem gewerkt.

Tja ... effe overgaan naar een nieuwe, betere, snellere, .... het lukt nooit zonder wat probleempjes in één keer ...
Algemeen IT probleem (zegt de IT-er :))

[quote author=Lost link=topic=8799.msg119321#msg119321 date=1213268217]
Story of my life...  :wink:
[/quote]

Weet je al waar de problemen zitten dan Lost?

Back