Nieuwe spullen meenemen, importbelasting?

Thijsvr

Well-Known Member
Zoals algemeen bekend inmiddels gaan wij naar Australië. Er zijn wat spullen die we nog zouden willen kopen voordat we gaan, maar ik hoor her en der wat over dat je importbelasting zou moeten betalen over de inboedel die je meeneemt. Ik lees dat je er geen Belasting (GST) over hoeft te betalen, maar ik zou het vervelend vinden als ik aan de grens toch nog een hoop geld moet aftikken. Iemand die uitsluitsel heeft?

Bedankt alvast!

Wel uitpakken, en in de container doen. Overigens kan het ook in de koffer mee, want je hebt belastingvrijstelling tot een bepaald maximum.

Wel uitpakken, en in de container doen. Overigens kan het ook in de koffer mee, want je hebt belastingvrijstelling tot een bepaald maximum.

Ja ik heb bepaalde elektronica wel in het doosje, maar ook dingen van tig jaar oud. Ik zal eens kijken.

Ik verpak bepaalde zaken ook in de originele verpakking (monitor, speakers etc.) Maar is zeker geen nieuw spul. Wellicht dat ik de originele rekeningen erbij doe of zo. Zal het eens aan de verhuizer vragen.

Ik heb een 60-foot container het land in laten komen met allerlei zaken. Geen duppie belasting betaald. Als je een aantal nieuwe spullen hebt zien ze dat nog wel eens door de vingers. Als je hier voor de deur staat en je container zit 1/4 vol nieuwe TV's dan kun je er wel van uit gaan dat je wat af moet tikken. Kijk hier even dan wordt het wat duidelijker: http://www.border.gov.au/Busi/cargo...ods/sending-unaccompanied-personal-belongings

Bedankt. We hebben het maar aangegeven. In totaal was het 700 dollar aan spul. GST is 10%. Ik draag wel 70 dollar af, ben ik voor de verandering eens een nette en law abiding citizen ;)

Back