Nieuwe visa op komst en meer nieuwe info

Lela

Active Member
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag post van Buysse ontvangen n.a.v. een telefonisch gesprek wat ik vorige week met een consultant heb gehad. Buiten algemene info over Oz zat er een addendum bij met de volgende interessante info...

Immigratie programma 2005-2006
De Australische overheid zal in de periode 2005-2006 het aantal skilled migranten met 20.000 verhogen om het stijgende tekort aan geschoolde vakmensen op te vangen. De overheid heeft veranderingen doorgevoerd in het emigratiebeleid die zich met name richten op de sponsoring door werkgevers en op regionale- en staat/territory sponsoring.

Ad. 1 Skilled Migrants

Migration Occupations in Demand (MODL) list
De huidige MODL lijst zal worden uitgebreid met een aantal beroepen zoals metselaar, civil engineer, kok, electricien, tandarts, loodgieter. Een beroep op deze lijst levert 15 additionele punten op voor de puntentest en de aanvraag wordt met voorrang behandeld.

Totale lijst met aanvullingen op MODL lijst:
Bricklayer
Cabinetmaker
Carpenter and Joiner
Child Care Co-ordinator
Civil Engineer
Cook
Dentist
Electrical Powerline Tradesperson
Eectrician – General Electrician
Electrician (Special Class)
Electronic Equipment Tradesperson
Fibrous Plasterer
General Electrical Instrument Tradesperson
Nuclear Medicine Technologist
Plumber – General Plumber
Podiatrist
Solid Plasterer
Speech Pathologist

Skilled Designated Area Sponsored visa
Vanaf midden 2006 zal het Skilled Designated Area sponsored visum worden omgezet in een tijdelijk 3-jarig visum. Om het permanente visum te verkrijgen moet de houder van het visum aantonen dat hij zich heeft gevestigd (wonen en werken) in dezelfde designated area als de sponsor.

Extra punten voor SIR aanvragen
Vanaf 1 juli 2005 krijgen SIR aanvragers 10 punten extra. Dit zal betekenen dat een grotere groep emigranten zich regionaal zullen gaan vestigen wat de verdeling van migranten over de regionale gebieden zal verbeteren.

Trade Skills Training Visa
De Australische overheid gaat samenwerken met werkgeversorganisaties om nieuwe visa-regelingen te treffen ten behoeve van werkgevers in regionale gebieden.
De nieuwe regeling maakt het mogelijk dat Australische werkgevers buitenlanders een apprenticeship aanbieden voor beroepen die te kampen hebben met een tekort aan skilled workers. De leerling is zelf verantwoordelijk voor de te maken kosten en wordt gesponsord door een Australische organisatie
.

Ik dacht, ik zet het er maar op, wie weet heeft iemand er nog wat aan...

Groetjes,
Lela

Thanx Lela.is zeker nuttige info.Ik had t ook al gelezen op de website maar het zal regelmatig veranderen dus het is belangrijk om het goed in de gaten te houden!Clair

[quote author=Lela link=topic=2994.msg33853#msg33853 date=1130535404]

Skilled Designated Area Sponsored visa
Vanaf midden 2006 zal het Skilled Designated Area sponsored visum worden omgezet in een tijdelijk 3-jarig visum. Om het permanente visum te verkrijgen moet de houder van het visum aantonen dat hij zich heeft gevestigd (wonen en werken) in dezelfde designated area als de sponsor.
[/quote]

Lela, bedankt voor de info! Met opluchting las ik de quote zoals hierboven, ben blij dat wij nog voor de "oude" regeling gaan! :-o

Groetjes Lin

Hi Lin, nou precies, alleen voelde ik geen opluchting, maar sloeg de schrik me om het hart, wij staan nl. nog aan het begin en voor zover ik nu weet gaan we via een regional visa, en nu gaat het visa ineens veranderen!

Ik heb gisteren wel meteen mails gestuurd naar verschillende buro's om informatie aan te vragen vwb kosten en begeleiding bij de visumaanvraag, want zeker met die veranderingen die komen, voelt het prettiger om met mensen te werken die weten hoe het allemaal werkt! :roll:

Groetjes,
Lela

Hi Clair, graag gedaan en alle nieuwe info die ik vind/hoor/meekrijg zal ik hier ook posten. Mochten jullie wat nieuws horen, schroom niet om het erbij te zetten!

Groetjes,
Lela

Back