Nintendo Wii vraagje

tinusv

XPdite Hero
Even een klein vraagje: We denken erover om een Nintendo Wii te kopen (hier in Australië). Aangezien we dit jaar weer terug naar Nederland gaan moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om Nederlandse/Europese spelletjes erop te spelen.
Nu zullen er hier niet zoveel mensen zijn die het probleem deze kant op hebben (AU->NL). Heeft iemand wel ervaring met een Nederlandse Wii met Australische spelletjes? Werken die?
 
http://games.internode.on.net/forums/viewtopic.php?t=130895&sid=99addb50160e2075446edb428ec0e9ca

We hebben onze aussie Wii niet in NL geprobeerd, maar volgens sommigen in de link hierboven zou het geen probleem moeten zijn, zowel Oz en NL gebruiken PAL (godzijdank).

als je nog aan het denken bent wat voor spellen je erbij wil kopen: onze favoriete games zijn:  Super Mario Galaxy, Zelda(Twilight princess) en guitar hero. Wii sports is nog steeds leuk en we hebben net de wii fit - tot nu toe erg leuk.
 
Wij hebben straks (hopelijk) het omgekeerde probleem.
Kan onze Nederlandse Wii Australische spellen aan?

Die posting ziet er in ieder geval hoopvol uit.
Maar als iemand van jullie uit OZ mij nu even een spel stuurt, Mario Kart ofzo, dan probeer ik het wel even uit  :grin:
Dan weten we het zeker. :up:

Bart
 
Wij hebben de Wii in Nederland laten chippen
ssssssstt.... niemand vertellen hoor ;)
Hebben allerlei gedownloade spellen nu en ik heb geen idee waar die precies vandaan komen, want een kennis van ons had dat al eerder gedaan, maar ik kan me niet voorstellen dat al die spellen uit Nederland afkomstig zijn.
Volgens mij heb je niet zoiets als een regiocode o.i.d. op een Wii

Kan je in ieder geval wel aanraden om er een aan te schaffen, want het is geweldig! Let er wel op dat de kans erg groot is dat je de eerste paar dagen met spierpijn rondloopt ;)

Heb ik nog even een vraag hierover. Ik weet dat je spullen, die je korter dan een jaar hebt, moet aangeven bij je verhuizing vanwege belastingen o.i.d. Is dat nou ook als je hier iets aanschaft en dan binnen een jaar terug gaat naar NL?

p.s. Nu moeten jullie geen grapjes gaan maken over de kaasschaaf die je net hebt aangeschaft en die je dan misschien moet aangeven, want jullie weten natuurlijk wel dat ik praat over electrische apparaten.
 
Ik ben groot Nintendo fan.. ;) Heb alles waar Nintendo op staat, van de afgelopen 20 jaar. Gaat natuurlijk allemaal mee naar Australie. Een Wii is een musthave binnen elk gezin..! Spellen die je moet hebben (ze zijn geniaal, zie het als Lord of the Rings/Pulp Fictions onder de games):
- Zelda: Twilight Princess 10/10
- Mario Kart Wii  9/10
- Super Mario Galaxy 10/10
- Metriod Prime: Corruption  8/10

Austalische Wii games werken gewoon op de Nederlandse Wii, en andersom. PAL games werken in alle PAL gebieden.

En je Wii chippen?
we.gif
nopompom.gif
nooo.gif
Niet leuk.. dit resulteert bij heel veel mensen heel snel in continue nieuwe games downloaden, waardoor men niet serieus omgaat met spellen en ze al (te) snel aan de kant legt.. Je speelt spellen niet uit, geeft ze geen serieuze aandacht. Ik koop bewust geen gechipte consoles, zodat ik bewust topspellen koop, en ze serieus speel waardoor ze de aandacht krijgen die ze verdienen. En waardoor je af en toe ook even doorzet als het even tegenzit.. :) En je dus meer geniet aan het eind..!
 
Je hebt dus 2 gebieden: PAL/NTSC.

Amerika & China zijn NTSC, Europa en Australie zijn PAL.

Verder komt er binnenkort een "Freeloader" uit, waarmee je legaal spellen uit andere regio's kunt spelen. Ook is er een "homebrew" tool waarmee dat nu al kan, al is dat heel technisch.
 
De freeloader is al uit. Als je een beetje rond zoekt op internet kun je hem zo vinden. We hebben nu een Wii + Wii-fit gereserveerd bij de Myer (samen voor AUD 488), alleen komen die dingen (de Wii dan) maar niet binnen  :x.
 
[quote author=Luuk link=topic=8835.msg117781#msg117781 date=1210756709]


En je Wii chippen?
we.gif
nopompom.gif
nooo.gif
Niet leuk.. dit resulteert bij heel veel mensen heel snel in continue nieuwe games downloaden, waardoor men niet serieus omgaat met spellen en ze al (te) snel aan de kant legt.. Je speelt spellen niet uit, geeft ze geen serieuze aandacht. Ik koop bewust geen gechipte consoles, zodat ik bewust topspellen koop, en ze serieus speel waardoor ze de aandacht krijgen die ze verdienen. En waardoor je af en toe ook even doorzet als het even tegenzit.. :) En je dus meer geniet aan het eind..!
[/quote]

Wij doen precies hetzelfde als wat jij doet met je spellen. Uitspelen en genieten...
 
[quote author=tinusv link=topic=8835.msg117791#msg117791 date=1210759984]
De freeloader is al uit. Als je een beetje rond zoekt op internet kun je hem zo vinden. We hebben nu een Wii + Wii-fit gereserveerd bij de Myer (samen voor AUD 488), alleen komen die dingen (de Wii dan) maar niet binnen  :x.
[/quote]

Eens, alleen is er alweer een update uit die hem uitschakelt.. hij maakt trouwens gebruik van een backdoor in Zelda:TTP. Als je dus je Wii online hebt, zou ik hem niet gebruiken.
 
[quote author=Annemiek link=topic=8835.msg117800#msg117800 date=1210765713]
[quote author=Luuk link=topic=8835.msg117781#msg117781 date=1210756709]


En je Wii chippen?
we.gif
nopompom.gif
nooo.gif
Niet leuk.. dit resulteert bij heel veel mensen heel snel in continue nieuwe games downloaden, waardoor men niet serieus omgaat met spellen en ze al (te) snel aan de kant legt.. Je speelt spellen niet uit, geeft ze geen serieuze aandacht. Ik koop bewust geen gechipte consoles, zodat ik bewust topspellen koop, en ze serieus speel waardoor ze de aandacht krijgen die ze verdienen. En waardoor je af en toe ook even doorzet als het even tegenzit.. :) En je dus meer geniet aan het eind..!
[/quote]

Wij doen precies hetzelfde als wat jij doet met je spellen. Uitspelen en genieten...
[/quote]

Alleen je betaald er niet voor. Sorry, dat kan ik met mijn Nintendohart niet goedkeuren.. ;) Voor troep hoef je niet te betalen. Een slecht spel van €50,- download je natuurlijk. Maar toppers als Mario Galaxy, Zelda, Mario Kart en Metroid zijn hun geld dubbel en dwars waard.. Ook is het gewoon leuk om die origineel te hebben.
 
:eek:fftopic: @Annemiek ik zie dat je je afvroeg over dingen kopen hier en binnen een jaar terug gaan. Jullie willen toch niet terug :?
 
Mooi om te weten dat ie het ook daar doet! Wij hebben ook al eea van de Wii, ook Mario galaxy, die is populair bij zoonlief, en Mario strike voetbal (geloof ik).
Wij doen het ook allemaal legaal, alleen voor de Nintendo DS hebben we van die handige schijfjes met tientallen gedownloade spellen erop, zeker voor de kinderen is dat handig, die spelen nogal wat op dat ding, alleen ik vind het zelf niet zo leuk om te cheaten, dat demotiveert toch vind ik. Al kan het soms frustrerend zijn als je weeeer het level niet haalt.
Maar ja, da´s een kwestie van oefenen oefenen oefenen.
 
Back
Top