NL bedrijf,NL werknemer naar australia op 457 visa

Hoi Anita,

Onderstaande had ik geschreven bij een ander topic over IELTS. Verder nog geen nieuws. Informatie vanuit de ambassade betreffende de aanvraag gaat naar een persoon op mijn werk. Die heeft deze taak op zich opgenomen en is dus het contactpersoon geworden So far nog niks gehoord.

Ik ben net terug uit Duitsland van de IELS test. Ik vindt het nog best pittig. Een 8 zal haalbaar zijn maar niet makkelijk. Ik deed General Training.

De luistertest is voor Academic en GT hetzelfde. Lees en schrijftest is anders. Het moeilijkste is inderdaad het schrijven. Maar het is vooral de tijd die je parten speelt. Het is als een race tegen de klok. Ik ben direct begonnen met schrijven en toen ik klaar was had ik slechts enkele minuten over om nog wat hoofdletters te verbeteren. Er is geen tijd om eerst een kladje te maken met wat punten die je op wilt schrijven.

Luistertest is kwa taal niet moeilijk maar het gaat erg snel. Goed blijven opletten en echt scherp luisteren. Vooral als ze een antwoord gaan spellen gaat het wel eens de mist in.

Reading test is vrij goed te doen. Maar wederom heb je echt wel je tijd nodig.En vooral heel secuur de vragen lezen.
Leer ook goed het verschil tussen False/Not Given. het Yes is meestal vrij duidelijk.

Het gesprekje stelt op zich niet veel voor. Het is te hopen dat je een leuk onderwerp krijgt want dat praat gewoon makkelijker.

Er is geen pauze om naar het toilet te gaan. Dit kan enkel de eerste of laatste 5 minuten van elke aparte toets, maar die tijd die je op het toilet doorbrengt gaat dus wel af de tijd die je voor de test krijgt.

Je mag niks mee naar binnen nemen. Hun zorgen voor potloden,gum en pennen. Enkel een doorzichtig flesje drinken mag je meenemen.

Ik werk al mijn hele leven in het buitenland en praat dus veel engels. Ik heb veel engels op school gehad omdat ik gestudeerd heb voor een internationaal beroep. Ik lees veel technische instructieboeken, ik schrijf verslagen in het engels en emails voor werk. Ik heb net een jaar in Australie gezeten dus ik mag zeggen dat ik wel 3 woordjes engels kan.

En ik heb mij er aardig op verkeken hoe pittig het is. Niet het taalniveau an sich, maar de tijd is gewoon te krap.
En ik kreeg een erg stom essay en dat is het knap moeilijk om daar 250 woorden mee te vullen. Laat staan dat je er eerst nog 10 minuten over gaat nadenken.

Ik ben een week geleden begonnen met oefenen en proefexamens te maken.

Dus ja, 8 is haalbaar maar zeker niet easy to get.
7 juni krijg ik de uitslag.
 
Hoi,

ja, het is best pittig. Marco en ik hebben afgelopen jaar de test al gedaan in Amsterdam. Beide geslaagd met 6jes en 7jes.
Spannend dus nog even.

De 457 gaat via jouw werk. Dan zal het wel goed komen. Er wordt best streng (en terecht denk ik) naar de 457 aanvragen gekeken. Er werd nogal eens misbruik gemaakt van dit visum. Maar als alles klopt moet het geen probleem zijn.

Je laat vast wel weten op t forum wat het is geworden...?

Groetjes,
Anita
 
Nou geen centje pijn zo'n visa. 21 mei is de application lodged and op 7 juni is het visa granted.

IELTS score ook binnen. L8/R8/W6/S7.
 
Morgenavond vlieg ik naar Brisbane. Woensdag aankomen. Vrijdag stuk of 5 inspections van appartementen.
 
:) En hoe voelt dat?

don't be a stranger!

Ja goed. Nog wel beetje jetlag, dus op tijd onder de wol. Het is trouwens vreselijk koud hier.
Had hier natuurlijk al een tijd gezeten dus was niet helemaal nieuw. Zit weer in het zelfde hotel als 3 maanden
geleden toen ik vertrok.
Was om 10 uur in de avond geland, maar volgende ochtend 8 uur reed ik al naar kantoor.En zelfde dag nog
huis inspectie gedaan.

Heb mijn focus nu uitgebreid naar Wynnum. Morgen nog wat huizen in Bulimba bekijken.
En zondag al naar Darwin voor een klusje. Woensdag een bezichtiging in Wynnum.
 
Back
Top