NL festival at Sandown Park

Mieke

New Member
Vanochtend ontdekte ik net om het hoekje op Springvale Road deze borden, met de aankondiging over het NL Festival in Sandown Park, aan de Princes Highway, tussen Springvale en Dandenong. Goed het festival heet natuurlijk anders, maar als Twent krijg ik dat woord maar niet over mijn lippen. De gevraagde dresscode is Oranje, en ik zie me daar ook niet direct zo in verschijnen, ondanks mijn ridderorde van Oranje Nassau. Maar ik wil de pret van alle andere Nederlanders in Australie, en met name Melbourne en omgeving niet bederven. Ik blijf gewoon mezelf.......... Maar ik denk dat ik veel aardige (ex) Nederlanders zal ontmoeten op dit fesitval.
IMG_7774.jpg

Meer informatie: http://www.hollandfestival.com.au
 
18 feb?

he verdorie, dan moet ik net mijn sokken op alfabetische volgorde leggen.

mis ik weer de alpenzusjes......
 
Hoi

Ik ga bijna ieder jaar.  Niet omdat het nu zo hip Hollands is maar meer voor support en de kids.  Sjoelen, dieren, lekker eten, een leuke puppet show, de kinderen doen wat art en craft en de Nederlandse taal.  Luister zeker niet naar de Alpen zusjes maar een bakkie koffie met vrienden en bekenden is toch gezellig en de ombrengst is voor een goed doel.  Voor mijn kinderen ook altijd weer even prettig om te ervaren dat ze niet de enige zijn die alleen Nederlandse ouders hebben.
We maken er altijd een hele zondag van.  Maar het is zeker niet een juiste weergave van het huidige Nederland.  K3 zou leuk zijn voor de kids!

Sidonia
 
Vanmiddag heb ik het NL festival bezocht en vond het waarachtig gezellig. Het deed me wel heel veel denken aan TTT-shows in Wierden in de jaren 60. Maar de mensen waren blij en gelukkig en ik zag heel wat genraties Nederlanders. En men was gelukkig ook heel eigenwijs Nederlands, men kwam niet in de aangeraden kledingkleur. men was gewoon zichzelf, in alle kleuren van de regenboog. Ik heb gelukkig wat ketjap, sambal oelek en andere indonesiche kruiden in kunnen slaan en NL mayonaise. Die Australische vind ik maar nergens naar smaken, behalve naar heel veel suiker.
IMG_7875.jpg

Een Nederlands echtpaar uit Geelong

het gejodel vande Alpenzusjes ben ik echter maar snel ontvlucht. not my piece of cake.
 
Back
Top