NL VOG in Australië

Maike

New Member
Hallo
Kun je een VOG ook aanvragen als je al in Australië bent? En je hebt een VOG vanuit NL nodig?
Kan dit via de ambassade?
Wie weet dit?
Bedankt
Groetjes Maike

Afhankelijk van de regels van DIMA heb je een police clearence nodig uit NL, Aus of waar dan ook.

Voor mijn visum had ik beide nodig, een police clearence uit NL en Aus omdat ik ten tijde van aanvraag in beide landen meer dan een jaar had gewoond.

Ik heb mijn moeder de VOG bij onze gemeente (waar ik het laatst was ingeschreven) laten aanvragen.

Hi Maike

Ik heb toevallig vorige week mijn VOG aangevraagd. Woon in Australië en woonde in België.
Geen punt. Sturen hem gewoon op als je de kosten van te voren overmaakt. Super toch.
Groetjes Sabine

Sabine,
Heb je de VOG aanvraag gewoon vanuit Australie opgestuurd, email, fax?
Ik had begrepen dat je het persoonlijk moest aanvragen. Alleen is dat moeilijk als je al in Oz bent en niet van plan bent om binnenkort terug naar NL te gaan.

Ik heb op de website van het Ministerie in NL gekeken en daar wordt alleen benoemd als je voor 1994 vertrokken bent.
En daarna?

Groeten, Wilco

Hi Wilsil,
Niks aanvraag, gewoon gebeld naar de gemeente waar wij het laatst woonde.
P.s wij woonden in België dus ik weet niet of dit ook in Nederland kan.

Ik heb de gemeente al geemaild. Het antwoord was dat ik de aanraag formulieren op kon sture per fax of per email met een kopie van de pasporrten.
Morgen maar eens doen.
Misschien doet de gemeente waar ik gewoond heb niet zo moeilijk.

Groeten, Wilco

Inderdaad deden ze niet moeilijk.
Binnen twee weken lagen de VOG's al binnen. Erg snel en dat van een gemeente....
Viel reuze mee.

Gr. Wilco

Back