no-claim korting mee naar Oz?

kallie

XPdite Sponsor
Kan iemand mij vertellen: :thinking:

of de no-claim korting die je in NL hebt opgebouwd mee kan nemen naar OZ.
Ik zit een beetje in een dilemma, heb een schade maar ga 6 treden omlaag bij volgende periode. (vind ik wel een beetje zonde voor een kleine beschadiging) om dan van 16 naar 10 te gaan. En dat terwijl ik in de volgende verzekeringsperiode in Oz hoop te zitten.
:drive:
Conclusie, als ik het wel mee kan nemen laat ik het niet repareren, als ik het niet mee kan nemen laat ik het wel repareren.

Vatten jullie hem?

Mariëtte

[quote author=kallie link=topic=4581.msg57746#msg57746 date=1146217481]
Kan iemand mij vertellen: :thinking:

of de no-claim korting die je in NL hebt opgebouwd mee kan nemen naar OZ.
Ik zit een beetje in een dilemma, heb een schade maar ga 6 treden omlaag bij volgende periode. (vind ik wel een beetje zonde voor een kleine beschadiging) om dan van 16 naar 10 te gaan. En dat terwijl ik in de volgende verzekeringsperiode in Oz hoop te zitten.
:drive:
Conclusie, als ik het wel mee kan nemen laat ik het niet repareren, als ik het niet mee kan nemen laat ik het wel repareren.
Vatten jullie hem?
[/quote]NO, je kan hier helemaal overnieuw beginnen :-D

Wel degelijk!!

Ik heb mijn volledige no claim meegenomen (moest wel effe een papiertje laten zien -met mijn eigenhandige vertaling erbij- met de no claim verklaring van mijn laatste NL verzekeraar), en werd meteen ingeschaald in de 60%. Da's zo'n beetje de hoogste korting die je hier kunt krijgen.

Ciao,
Marc

hoi,

ik heb inderdaad ook de bonus malus verklaring laten zien.
Ik heb hem niet eens vertaald. Ik heb hem terplekke vertaald, maar aangezien er een percetage in de brief vermeld staat, hebben ze daar op vertrouwd.
Aangezien ik 75% noclaim had in Nederland, ben ik hier ook direct in de hoogste schaal ingedeeld, geen probleem dus.

Gabriëlle 

Dit is dan goed nieuws voor de emigrant, tenminste als je schade vrij gereden hebt in NL :-D

Groetjes Sander :up:

Tsja, leuk om te weten, wij hadden ook 75% no clain in NL. Tijd om even Stad Rotterdam te benaderen.... :)

Ik geloof dat wij iedere keer bij de juiste personen bij de juiste instanties terecht zijn gekomen :) want wij hebben helemaal niets hoeven laten zien, alleen de vraag 'heeft u de afgelopen 5 jaar schade gehad' beantwoord met 'nee' en toen kregen we 65% no claim bij de NRMA.

Erna

Tof!

65% is best hoog voor Oz begrippen, geloof ik. Wij zitten nu nu SunCorp, en die doen niet meer dan 60%, maar wel met een "rating 1 for life"; betekent dat, hoeveel schades ik ook rij, ik altijd in de 60% korting blijf zitten  :) Alleen gaat je excess (eigen bijdrage) wel omhoog, heb ik al aan den lijve meegemaakt.............. :x

Krijgen jullie ook rating 1?

Marc

Zie ook mijn 'Laatste Stand van Zaken'.. Ook wij hebben zonder enig document te hoeven overleggen (hadden we wel bij ons overigens) de maximale no claim gekregen EN 'for life'. Het lijkt een beetje op blind vertrouwen, maar aan het eind van het gesprek wordt wel gevraagd of je de waarheid verteld hebt. Natuurlijk is dat zo. Maar mocht je het niet gedaan hebben, denk er dan aan dat het wel eens kan zijn dat ALS je dan eens een serieuze claim in wilt dienen, dat ze dan altijd alsnog op zoek kunnen gaan naar bewijzen ......
M.vr.gr.
Perthpete

Now that I come to think of it......ik geloof dat ik niet eens iets "moest" overleggen; onze tussenpersoon zei dat het handig was als we iets hadden; zou zijn werk wat makkelijker maken...........

Bottom line: ik geloof niet dat iemand moeite zal hebben om hier hoge kortingen te bedingen op zijn verzekering! Met of zonder bonus-malus verklaring.....

Marc

Back