Nog geen werkervaring....Sponsoring nog steeds mogelijk?

theobviousexpert

New Member
Hallo daar.

Ik ben 27 jaar en net mijn Bachelor gehaald in NL...

Ik heb helaas geen WHV meer...die heb ik al 4 jaar geleden gebruikt.

Ik wil wel ZSM naar Australie gaan om daar zo permanent mogelijk te settelen. Mijn plan is om iig zo veel mogelijk en zo snel mogelijk werkervaring op te doen in de duurzaamheids-sector (ben ik dus ook voor opgeleid).

Als 'Environmental consultant' sta ik op de CSOL van Western Australia...dus zou voor een 190 in aanmerking komen als ik 1+ jaar werkervaring zou hebben...Maar dat heb ik niet!

Mijn andere hoop is dus een 186 of 187...of een 457...of whatever it takes really...Dus eigenlijk zonder werkervaring door een bedrijf gesponsord te worden.

Mijn plan is met wat geld en een toeristen visum daar binnen te komen. Ik heb gelezen vooral geen diploma's meenemen; dus dat zal ik dan maar niet doen...Maar gewoon op een dropbox / de email gooien ofzo.

Is het reëel om te kunnen denken dat ik met een rijbewijs, genoeg geld om 6 maanden mee te kunnen overbruggen, en veel intens zoeken daar gesponsord te kunnen worden?

Dus vooral: is het mogelijk om van een visitors-visa meteen gesponsored te kunnen worden; en dan in principe direct beginnen met werken via een Bridging visa (BVC); voordat bijvoorbeeld een 186 is toegekend?

Regionaal werken is voor mij iig geen probleem; de industrie in lijkt me juist wel goed voor de carriere.

Thanks voor de respons!

Als bedrijf is het een hoop gedoe, en een kostbare aangelegenheid om je te sponsoren. Ik heb zelf een bedrijf en we hebben ook iemand gesponsord, maar we wisten wel heel zeker dat we speciaal die persoon wouden hebben. Als bedrijf moet je overigens ook aantonen, dat je alle moeite gedaan hebt om een aussie voor de functie te vinden, maar dat dat is niet gelukt. Ik ken jou vakgebied niet, maar als je geen ervaring hebt, weet ik niet waarom een bedrijf dat snel voor je zou doen. Afgezien daarvan zit je met het verkeerde visum in het land, met een toeristen visum mag je eigenlijk niet eens solliciteren en moet je het land uit om het 'sponsor visa' aan het vragen. Ik besef dat je dit liever niet wil horen, maar het lijkt me niet echt realistisch dat dit snel gaat lukken. Maar goed, that's just my 2c

Hallo daar.

Ik ben 27 jaar en net mijn Bachelor gehaald in NL...

Ik heb helaas geen WHV meer...die heb ik al 4 jaar geleden gebruikt.

Ik wil wel ZSM naar Australie gaan om daar zo permanent mogelijk te settelen. Mijn plan is om iig zo veel mogelijk en zo snel mogelijk werkervaring op te doen in de duurzaamheids-sector (ben ik dus ook voor opgeleid).

Als 'Environmental consultant' sta ik op de CSOL van Western Australia...dus zou voor een 190 in aanmerking komen als ik 1+ jaar werkervaring zou hebben...Maar dat heb ik niet!

Mijn andere hoop is dus een 186 of 187...of een 457...of whatever it takes really...Dus eigenlijk zonder werkervaring door een bedrijf gesponsord te worden.

Mijn plan is met wat geld en een toeristen visum daar binnen te komen. Ik heb gelezen vooral geen diploma's meenemen; dus dat zal ik dan maar niet doen...Maar gewoon op een dropbox / de email gooien ofzo.

Is het reëel om te kunnen denken dat ik met een rijbewijs, genoeg geld om 6 maanden mee te kunnen overbruggen, en veel intens zoeken daar gesponsord te kunnen worden?

Dus vooral: is het mogelijk om van een visitors-visa meteen gesponsored te kunnen worden; en dan in principe direct beginnen met werken via een Bridging visa (BVC); voordat bijvoorbeeld een 186 is toegekend?

Regionaal werken is voor mij iig geen probleem; de industrie in lijkt me juist wel goed voor de carriere.

Thanks voor de respons!
1 jaartje werkervaring? Man, sommigen onder ons wachten zelfs met het visum meer dan die periode voordat we definitief kunnen. Ik zou geen regels gaan buigen met het risico dat het helemaal mis gaat en gewoon dat jaar werkervaring (of iets langer) opdoen. Dan doe je er vanaf nu gezien misschien 2,5 jaar over, maar die tijd heb je dan ook mooi om spaargeld op te bouwen etc.

Dank je wel voor jullie replies. Tja altijd moeilijk in te schatten; aan de ene kant ging alles tijdens mijn WH altijd erg makkelijk; zelfs een aanbod tot sponsoring. Dom dat ik was...holy shit.

Aan de andere kant natuurlijk nu ook geen zin meer om gekke dingen uit te halen.

Klote; ik wil weg!

Moet je een jaar werkervaring hebben? Ik dacht dat dat er juist uit was gehaald bij WA sponsorship/190. Of moet het voor je skills assessment?

Ja ik sta op de WA occuptions in demand list (1)...het enige wat in de weg staat is "evidence for skills assessment" en daar heb ik 1 jaar werkervaring voor nodig...

Geen eind van de wereld natuurlijk...ik weet dat sommige mensen nog grotere maatregelen moeten nemen...gewoon irritant omdat je weet dat je goed genoeg bent.

How come?

Veel redenen...maar op gebied van carriere bijvoorbeeld alleen al dat ik liever milieu-impacts van grote schaal door de industrie in een prachtige land als Australie probeer aan te pakken...in plaats van hier in Nederland zorgen dat de nieuwe Albert Heijn die gebouwd wordt wel voldoet aan de wettelijke normen; of zo iets banaals.

Veel redenen...maar op gebied van carriere bijvoorbeeld alleen al dat ik liever milieu-impacts van grote schaal door de industrie in een prachtige land als Australie probeer aan te pakken...in plaats van hier in Nederland zorgen dat de nieuwe Albert Heijn die gebouwd wordt wel voldoet aan de wettelijke normen; of zo iets banaals.

Hmm ja snap ik. Maar dat een jaartje doen om vervolgens je droom in Australië na te leven (op een legale manier) is te overzien toch? :)

Je kunt op een touristenvisum naar Australie komen en je MAG solliciteren. Wat je niet mag doen is een trial/werken.
Mocht je nu een sponsor hebben gevonden dan kun je je visum onshore aanvragen zolang je je huidig visum geen "no further stay" heeft.
Het enige probleem is dat je op een bridging visa terecht komt zonder werkrechten omdat je touristen visum dat niet had.

Je zult toch altijd een skills assessment moeten doen. Daarbij, moest ik, voor mijn 187 (permanent visum) kunnen aantonen dat, nadat ik klaar was met school 3 jaar werkervaring had en op het moment van aanvraag (skills assessment) van de laatste 24 maanden 12 maanden fulltime in mijn beroep heb gewerkt.

Voor een 457 zullen de requirements wel wat lichter zijn omdat het geen permanent visum is maar een temporary.
Voor een 457 moet je minimaal iets van 52k per jaar verdienen.

Een aanvraag bij de TRA duurt 3-4 maanden. Mijne was de eerste keer afgewezen dus moest het opnieuw doen, nog eens 3-4 maanden. Mijn visum aanvraag heeft ook 8 maanden geduurd.

Ga eerst maar eens je skills assessment bij mekaar krijgen anders kom je helemaal nergens. Geen skills assessment is geen visum!

Mssn eens met een migration agent in contact komen!!!

Succes!!!

Back