nog hoop op een goedkeuring dit jaar?????

anoniempje285

New Member
Hallo

Wij zitten in volle afwachting van het berichtje "visum granted". Onze medicals zijn reeds binnen van 22 november... Weten jullie of ze bij DIAC werken tussen Kerst en Nieuwjaar? Ik vrees er zelf een beetje voor.
Verdorie toch. We moeten onze opzeg nog geven en hadden gehoopt dit te kunnen doen voor de 1 ste januari maar het zal toch weer een maandje opschuiven zeker???
Wie zit er nog op hete kolen?
Groetjes    :oops:

Nee, DIAC werkt niet tussen kerst en O/N.. en ja, er zitten minimaal 4 mensen op hete kolen  :grin:

kiep it koel,
Cat

Waaronder ikke.....en die hete kolen zijn zo heet dat ik nu al blaren op mijn zitvlak heb......(maar het is in ieder geval wel lekker warm)

Onze medicals liggen sinds half oktober in Sydney denk ik en ook nog niets gehoord nee. Ik hoor trouwens bij Maluka, dus ook hier de hete kooltjes ;)Bij ons weet iedereen het al en we willen gewoon erg graag weg...

Same here.

We hopen (tegen beter weten in?) het visum deze week nog te krijgen. Maar ja, deze week heeft nog maar 1 dag, dus  dat wordt krap.

Ja echt heel mooi Yoog voor jou/jullie...

Van wanneer was jullie acknowledgement letter? En wie was jou/jullie case-officer....?

Gevonden op BritishExpats, afkomstig van ASPC (e-mail waarmee je de voortgang kunt checken):

Please note that the Department including this office will be closed from
25 to 27 December 2007 and on 1 January 2008, consequently the next update of this email will be published on 8 January 2008.

Lijkt mij dat ze dus toch nog wel een maandag, vrijdag en een maandag zullen werken. Er is dus nog hoop...

Ja, officieel is ons kantoor ook geopend....maar ik heb wel vanaf vrijdagavond 17.00 uur 1.5 week vrij....

En om eerlijk te zijn: hoe erg ik ook hoop dat wij ook op zeer korte termijn wat horen van de DIAC, kan ik de medewerkers van de DIAC geen ongelijk geven om er even lekker tussenuit te gaan....je hoeft nl. maar 4 dagen te snipperen om 1.5 week vrij te zijn......

En daarbij ligt het er ook maar aan wanneer iemand zomervakantie neemt/heeft. Zou ook zo maar deze periode kunnen zijn...... :(

[quote author=anoniempje285 link=topic=8064.msg105289#msg105289 date=1198143569]
Hallo

Wij zitten in volle afwachting van het berichtje "visum granted". Onze medicals zijn reeds binnen van 22 november... Weten jullie of ze bij DIAC werken tussen Kerst en Nieuwjaar? Ik vrees er zelf een beetje voor.
Verdorie toch. We moeten onze opzeg nog geven en hadden gehoopt dit te kunnen doen voor de 1 ste januari maar het zal toch weer een maandje opschuiven zeker???
Wie zit er nog op hete kolen?
Groetjes    :oops:
[/quote]

Als het net zo snel gaat als mijn aanvraag dan moet je erop rekenen dat je pas eind februari (3 maanden) je visum krijgt... Mijn medicals zijn 21 augustus verzonden (dus 28 aug aangekomen) en mijn visum is op 28 november goedgekeurd... Even geduld nog dus en je brieven nog even in je zak houden ;)

Hoi terug,

Ja inderdaad, gewoon afwachten.

Wij hadden geloof ik in oktober onze CO.
Die vroeg nog wat gegevens. Ons bureau
heeft die toen opgestuurd. Toen werd het
heel stil. Wij in de veronderstelling dat ze
alles hadden maar niks, nada.

Zo rond half december heeft ons bureau een
mail gestuurd of ze misschien nog iets misten.
Helaas miste de CO nog 1 stuk, het bureau zei
dat ze het al opgestuurd hadden, maar zouden
het nog een keer doen (Kip/Ei verhaal) en toen
werd het stiller dan stil. Voor zo'n week of 8.

Bleek inderdaad dat die goede man zo'n 6 weken
vakantie had. Is hem gegund hoor, maar het was
wel voor ons niet zo heel erg fijn, je gaat je van
alles in je hoofd halen, klopt het nu wel of niet?

En toen eindelijk 20 februari hadden wij het
verlossende woord, visa granted!

Maar er zijn genoeg gevallen waarbij alles super-
soepeltjes verloopt. Ieder geval is anders denk ik!

Succes allemaal en duim..duim...duim...duim...duim... :up: :grin:

Thanks 4np....

Begin december zijn wij ook benaderd door onze case-officer om opnieuw de VOG van Annemiek aan te leveren. En daarna werd het ook stil.....

Als het dan (volgens verwachting) toch pas eind februari is, dan kunnen we net zo goed 2 WHV's aanvragen en 2 retourtickets en toch rond onze geplande datum vertrekken.....(9 februari).

We hebben zowieso per 1 februari geen werk meer en dan zit ik al liever in het warme Australië, dan in het koude Nederland.....(zie je trouwens wel vaker mensen met motor-winterhandschoenen achter het stuur van de auto in Nederland? Ikke wel, want het is mij te koud hier......  :lol: )

[quote author=Maluka link=topic=8064.msg105389#msg105389 date=1198224177]
(zie je trouwens wel vaker mensen met motor-winterhandschoenen achter het stuur van de auto in Nederland? Ikke wel, want het is mij te koud hier......  :lol: )

[/quote]
Ik ook hoor.
Colletje op de kachel, handschoenen ernaast, lekker warm naar buiten met de motorjas aan.
Dan eerst de automotor starten, de kachel op max en de stoelverwarming aan :up:
Daarna het kleedje van het raam, een beetje krabben en het hek open.

Wel mooi hoor, dat witte landschap, het moest alleen 30 graden warmer zijn.

Bart

Back