nog iemand tips

helmut

XPdite Sponsor
Bijna is het zover. Op 25 september vliegen we eindelijk naar Australië voor ons welverdiende vakantie.
We landen In Perth en willen vooral in ten zuiden van Perth, tot Esperance, kijken of we daar graag willen gaan wonen als we een keertje een visum krijgen..... Blijven hopen, toch?

Mochten mensen tips hebben ivm mooie omgeving, geweldig strand of gewoon mooi om te zien/zijn... alles is welkom.
Ook tips, waarom evt. daar wel wonen en waarom daar niet...

Greetings Helmut, Leonie en natuurlijk Joy

De hele zuidwest-hoek van WA is schitterend wat natuur betreft.
Het gebied rondom Margaret River: prachtige wijngaarden, waar heerlijke wijn te proeven valt én natuurlijk te koop is.
Augusta en Cape Leewin: ruig kustgebied.
Albany: zeer interessante stad, veel te doen en te zien, met goede voorzieningen op alle gebieden.
Esperance: prachtige stranden en zeer dichtbij de nationale parken.
De hele kuststrook is eigenlijk één groot natuurgebied, met eeuwenoude bomen en bossen.

Ik kan echt (let wel: voor mij) maar één groot nadeel vinden:
het klimaat lijkt mij te veel op het Nederlandse klimaat. Heel veel regen, een echt verschil tussen zomer en winter met nachttemperaturen rondom 0° of zelfs daaronder in de winter.

Wij zijn in 2007 op 4 september vertrokken uit Perth (waar we bijna een half jaar zijn geweest..) en hebben door die zuidwesthoek rondgetrokken tot begin november, toen we aan de tocht door de Nullarbor begonnen. 2 maanden met afwisselend schitterend en warm weer en uitgesproken kl.te weer, hele dagen regen. Niettemin hebben we van dat gebied van WA enorm genoten.

Wij hebben vorig jaar die hoek ook bezocht.
Alleen hebben we het niet helemaal tot Esperance gered.
Over onze avonturen kan je lezen op www.boris2002.com/oz.
Het is ons daar zo bevallen, dat we daarna hebben besloten om de boel in gang te zetten :up:

Bart

Het ALLERmooiste plekje in dat gebied was voor ons Lucky Bay....zucht.
Dichtbij Esperance.
Echt ontzettend mooi!! Heerlijk gekampeerd, zalig gewandeld, gesnorkeld,
gevist....

Krijg helemaal de kriebels als ik lees dat jullie volgende week lekker
het vliegtuig instappen, veel plezier he, alvast!!

Hallo Helmut,

Het scheelt best of je ergens met "vakantie ogen " of met "hier ga ik wonen en werken ogen" naar kijkt. Wij wonen nu een jaar (in South Perth), maar genieten iedere dag hier. Wanneer we in de weekeinden onderweg zijn, beseffen dat we ons zeer gelukkig mogen prijzen dat we de kans hebben gekregen om ons in WA te vestigen.
Geniet van je welverdiende vakantie, mocht het zo zijn dat je de kans krijgt om hier te vestigen, it's all good, echt waar.

Greetz

Scuba

Fitzgerald National Park is heel erg mooi om door te rijden, kan zelfs met een 2wd.
Hou je van een beetje ruiger en eenzamer? Dan Cape Arid.
Ga in Denmark een pie halen bij de goud winnende bakker. Heeeerlijk, staat in de Lonely Planet genoemd. Ligt iets van de hoofdweg, maar heeft de prijzen zeer zeker verdiend.

Back