Nog meer nieuwelingen...

prizmaak

New Member
Hallo andere Australië-gangers,

Sinds begin vorig jaar hebben we regelmatig op dit forum gekeken, nu komt het er dan eindelijk van om ons zelf even voor te stellen. Wij zijn Priscilla (35) en Mark (35) en hebben twee dochtertjes (Arwen is 3,5 jaar en Sterre 7 maanden).

In 1999 ben ik voor het eerst in Australië geweest en sinds die tijd ben ik daar een paar keer op vakantie geweest, en het kriebelde bij mij dan ook al een tijdje! Voor Mark was het vorig jaar de eerste kennismaking. Het klikte gelukkig!
Tijdens die zelfde vakantie hebben we besloten de mogelijkheid tot emigratie naar Australië te gaan onderzoeken. Weer terug in Nederland zijn we informatie gaan inzamelen en hebben toen een eerste mailtje verstuurd naar onze migratieagent in Adelaide.
En nee, dat was niet Rob Breumelhof  :wink:

De naam van onze migratieagent hadden we van mijn ouders gekregen, zij zijn in 2004 geëmigreerd naar Australië (SA).
Nu ruim een jaar later, na het gebruikelijke véle wachten, hebben wij op 5 juli per email eindelijk het bericht gekregen dat we mogen!!
We zijn nu in het bezit van een visum (SIR visa, subclass 495). Twee weken geleden hebben we een tripje naar Berlijn gemaakt, en nu staan de visa dus in onze paspoorten! (Alles bij elkaar wel een hoop gedoe voor zo’n sticker in je paspoort, maar wat waren we blij toen we ze hadden!  :up:)

We hopen in oktober te kunnen vertrekken naar South Australia, meer specifiek de Adelaide Hills. Daar kunnen we de eerste periode in het gastenverblijf op de property van mijn ouders terecht, daar staat ook onze auto al op ons te wachten (kunnen we er eindelijk eens zelf in gaan rijden). Alle andere zaken als verhuizing en verzekeringen etc. zijn al geregeld. Kortom, we zijn er eigenlijk helemaal klaar voor. Ook met dit alles al in kannen en kruiken blijft het een sprong in het diepe, maar dan één met zwembandjes om.

Maar vóórdat we kunnen echt kunnen vertrekken moet er nog één ding gebeuren; ons huis is jammer genoeg nog niet verkocht… Gedurende de procedure moet je al veel geduld hebben, maar nu … helemaal! Nu we eenmaal mogen komen, maar nog niet kunnen gaan, hangen we echt tussen twee levens in. En dat is raar.

Voor de liefhebbers van statistieken en feitjes, hieronder onze procedure gegevens;

03-05-2005 Eerste mailtje naar migration agent
01-09-2005 Stukken verstuurd naar APS voor 1e assessment
17-09-2005 IELTS gedaan, beiden geslaagd!
29-09-2005 Negatieve uitslag skill assessment APS (bugger – geen permanent visum meer mogelijk!)
27-10-2005 Stukken verstuurd naar Vetassess voor 2e assessment
24-02-2006 Positieve beoordeling door Vetasses!
17-03-2006 Sponsorship South Australia toegekend (in 10 dagen)!
22-03-2006 Aanvraag SIR visum voor SA naar ASPC
23-03-2006 Bevestiging ontvangst ASPC + verzoek medicals en vog.
05-07-2006 VISA GRANTED!!!!!![sub]jippie[/sub] :happysun: :cheer: :cheer: :dancing:

Hoewel wij onze visa al hebben, vinden we het nog steeds leuk om verhalen van anderen te lezen die nog met de procedure moeten beginnen/bezig zijn, visa hebben gekregen, enkeltje nemen Down Under, nieuw leven opbouwen etc etc. We zullen dus nog regelmatig op het forum kijken en als jullie vragen hebben dan zullen we deze natuurlijk beantwoorden.

Priscilla & Mark

Hallo !!

Mijn naam is Mira Koopman (34) en ik ben een maandje geleden dé procedure gestart voor hét permanente visum.... Zó spannend!!!

Ik ben reeds 4 x in Australië geweest. 1989 /1993 /1997 / 2004. 12 januari vertrek ik, terwijl het visum dan nog niet door zal zijn. Maar ik ga lekker naar familie in Innespark, bij Bundaberg. Vast een auto zoeken, rondkijken voor werk, school zoeken voor dochter Isa, 4 jaar.
Mijn huis ga ik verhuren, ik ga (nog) niet alle schepen achter me verbranden, ik ga voor 1,5 jaar weg minimaal.
Ik heb mijn man verloren afgelopen januari, de vader van Isa, onze dochter. Ik was 7 maanden zwanger toen Fedor een bijna fataal ongeluk kreeg. Hij heeft 4 jaar volledig verlamd in een verpleeghuis gewoond en is bezweken aan een ontsteking OP 16/01/2006.
Alle keren dat ik in Oz was voelde ik me er meer dan thuis. Het is mijn droomland. Ik zit nu natuurlijk in een heel andere positie dan de 4 vorige keren....dus we zien wel hoe ik me daar ga voelen. Nu is voor mij hét moment om te gaan met Isa. We zijn ongebonden en als we het nu niet doen..... Isa heeft er erg veel zin in, vraagt regelmatig: Hoe laat gaan we naar Australië?  Erg leuk. Australië hangt hier overal en heb veel mooie foto's van de reid met mn man in 1997 toen hij nog gezond was. Ik ga met Isa dezelfde reis maken als ik met haar vader heb gemaakt. Brisbane/ Cairns met camper, vliegen naar Alice en dan vliegen naar Sydney.

Dit was t even voor t moment over ons.
Catch ya later!
Liefs Mira en Isa

Hoi Mira en Isa

Welkom op het forum, en heel veel geluk in Australie straks.

Groetjes Sander :up:

Hi Mira en Isa,

Heel erg dat je je man hebt verloren en veel sterkte nog daarmee. Verder heel veel succes met de visumaanvraag en veel plezier tijdens de rondreis die je met je dochter gaat maken.

Welkom op het forum overigens :).

Erna

Hey Mira en Isa,

Wat een verhaal zeg... Het zal een prachtige maar vast ook erg emotionele reis worden.
Ben ook wel erg nieuwsgierig naar je permanente visum, op wat voor beroep ga je? Fijn dat je familie hier hebt die je dan in ieder geval op kan vangen totdat je aan de reis begint.

Heel erg veel succes en we hopen hier zeker meer van jullie te horen  :)

Groetjes Lin

Hoi Priscilla en Mark,

Succes met de verkoop van het huis.
Enne, ik ben wel nieuwsgierig welke agent je gebruikt hebt. Misschien kan je het vertellen in het betreffende draadje erover (Emigreren - Australie - Algemeen), dan hebben anderen die een agent willen gebruiken er ook wat aan.
Ducee.

P.s. Mira, gecondoleerd met je man en veel plezier (en sterkte, zal niet makkelijk zijn) met je reis!

Hoi Priscilla en Mark,

Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met jullie visum  :-D,
en hartstikke leuk dat je ouders er ook al wonen
(denk ik dan toch  :wink: :wink:).

Misschien vinden jullie het leuk (of voor ons leuk natuurlijk  :up:)
om een lijstje bij te houden van wat je allemaal gedaan hebt
voor het weggaan en bij aankomst in SA. Ja...lijstjes...lijstjes...
ze blijven aantrekkingskracht houden.

Ik vond het dus ook leuk  :| om te lezen hoelang jullie erover
gedaan hebben, dat was wel balen denk ik van APS, gelukkig
dat VETASSES (ik lees altijd 'dikke konten', sorry) het wèl
goed beoordeelde.

Succes met alles!!

groetjes Miranda

@ hoi Mira en Isa, ik hoop dat jullie in Australia een supertijd gaan hebben en sterkte
èn toch ook veel plezier met het opbouwen van jullie nieuwe leven. Wel gaaf dat je
dochter kan zien waar jij met haar papa allemaal geweest bent.
Groetjes Miranda

[quote author=tum link=topic=5286.msg67013#msg67013 date=1154585990]
VETASSES (ik lees altijd 'dikke konten', sorry)
[/quote]

:-D :-D :-D me too.

By the way. Welkom op het forum Priscilla en Mark.

Erna

Welkom Priscilla en Mark!

Pfffffff, wat is het snel gegaan van aanvraag bij DIMA tot toekenning visum!!!!! Ik zit zelf in de wachtstand en ik moet zeggen, dat ik niet zo heel comfortabel meer zit. Ik wil heel graag mijn visum binnen hebben voor mijn vertrek op 10 september. Maakt het financieel een stukje makkelijker omdat ik dan kan werken he?! En ik hoef niet alsnog 2 weekjes later of zo naar NZ te vliegen.....maar we zien wel. Ik "ben" van 10 april. Het is ook weer niet een superramp om eerst vakantie te houden natuurlijk!

Kom ik direct bij Mira en Isa......wat een verhaal en ik bewonder je sterkte omtrent je besluit om naar Australie te gaan! Misschien zitten we straks beiden wel vast in Australie te genieten en moet ons visum nog doorkomen! Wellicht kunnen we een keer treffen want ik ben regelmatig in Gayndah (binnenland, ter hoogte Maryborough ongeveer) en zover is dat niet van Bundy! Ik kom ook graag in 1770, heerlijk!

Succes en sterkte!

Henriette

Hoi Priscilla, Mark, Mira en Isa,

Welkom op dit verslavend forum!!!
Hoop dat alles zonder al te veel strubbels zal verlopen!!!
Grts, mariekske

[quote author=prizmaak link=topic=5286.msg66981#msg66981 date=1154550095]
05-07-2006 VISA GRANTED!!!!!![sub]jippie[/sub] :happysun: :cheer: :cheer: :dancing: [/quote]

Hey zussie (en aanhang) :roll: !

Het wachten wordt eindelijk beloond!

Nou, wij (ik) dan ook maar even - hoort eigenlijk niet in prizmaak's draadje, maar ik ben familie, dus dat voorrecht eigen ik mij toe. Ik ben Remie, woon (nog) in Groningen en ben dus het kleine broertje van Priscilla. Ellen, mijn vriendin, en ik zitten ons ook flink te verheugen op de definitieve reis naar Australië. Wij gaan het anders aanpakken dan P&M. We studeren beide communicatie- & informatiewetenschappen in Groningen en zijn zo goed als afgestudeerd. Nu is ons plan om op een backpackersvisum naar Australië te gaan en van binnenuit te werk te gaan. Beetje het idee van: als we er zitten kan je vast meer doen. De eerste drie maanden tijdens het fruitplukseizoen bij diezelfde ouders logeren, vervoer regelen, geld verdienen, contacten opdoen en dan aan het reizen slaan. In de tussentijd zoveel mogelijk contacten leggen en lobby'en (ouders zijn al druk in de weer, hoop dat het wat oplevert). Trachten het visum met een jaar te verlengen en dan ben je alweer twee jaar verder.

Maar goed, eerst de inboedel maar eens verkopen :)

[sub]wil iemand nog een Ikea-tafeltje kopen?[/sub] :lol:

Trachten het visum met een jaar te verlengen en dan ben je alweer twee jaar verder.

Willen jullie je working holiday met een jaar verlengen?? Dat kan toch niet?? Wanneer dit wel kan zou dat ook mooie optie zijn voor mij wanneer aanvragen van RSMS niet gaat lukken oid.

Janine

Who is this visa for?

You should read this information if you are applying for your first or second Working Holiday visa.

This visa is for people aged 18 to 30 years of age, who are interested in a working holiday of up to 12 months in Australia. This visa allows you to supplement the cost of your holiday through incidental employment.

Important: Applicants must have turned 18, but not turned 31, at the time of visa application.

You may apply for this visa if you hold a passport for one of the countries or regions participating with Australia in the Working Holiday Maker Programme.
See: Countries/Regions Participating in Working Holiday Maker Programme

People who have worked as a seasonal worker in regional Australia for a minimum of three months while on their first Working Holiday visa, may be eligible to apply for a second Working Holiday visa.

http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/index.htm

ok, thanks!!! Is zeker iets wat ik mn achterhoofd ga houden... al lijkt het me niet echt leuk werk:) Maar als je dan in totaal 2 jaar in Australie mag blijven is het 3 maanden bikkelen zeker waard!

Janine

[quote author=janine link=topic=5286.msg67052#msg67052 date=1154604871]
ok, thanks!!!
[/quote]

No worries! :up:

Tja, dat FAT ASSES (naast 'dikke konten' óók 'dikke ezels') -grapje heeft mij tijdens de wachttijd van het asses-ment ook vaak inwendig doen grinniken, en mij mentaal op de been gehouden als ze bij VETASSES weer 's iets niet helemaal begrepen hadden...

Mira, sterkte met je hele onderneming! Met zo'n verhaal wordt een toch al spannende aangelegenheid wel extra beladen. Ik hoop dat je met Isa in Oz het geluk vindt dat je zoekt!

[sub][size=8pt]IKEA-tafeltje? Die kopen we wel in Adelaide... [/size] [/sub] :-D

[quote author=prizmaak link=topic=5286.msg67057#msg67057 date=1154610972]

[sub][size=8pt]IKEA-tafeltje? Die kopen we wel in Adelaide... [/size] [/sub] :-D
[/quote]

Hi hi Heb er net een op marktplaats gezet..... :p :-D :lol:

Mark en Princilla, wij hopen dat jullie huis snel zal worden verkocht, kunnen ons voorstellen dat dat een hoop frustratie met zich meebrengt.

Mira en Isa, nou Mira wat een bewondering hebben wij voor jouw, knap dat je dat zo in je eentje allemaal regelt. Wij hopen dat het voor jouw en je dochter ook allemaal voorspoedig zal verlopen, en dat je daar een geweldig leven tegemoet gaat.

Groetjes van Leonie Ronald en kids

Back