Nog niks gehoord applicatie September :)

Niek Dingemans

New Member
Hey allemaal! ik ben Niek, heb een vriendinnetje heather uit Australie, ze is nu in nederland. We hebben elkaar zo'n 5 jaar geleden ontmoet, en ben nu 3x een jaarjte in australie geweest, heb haar een paar keer meegnomen naar nederland en hebben in September 2013 eindelijk de 309 applicate naar berlijn gestuurd.. we zijn daarna vrijwel meteen 3 maanden naar azie gegaan omdat Heather maar 3 maanden per 6 maanden in de Schengen area mocht zijn..
We hadden alles netjes opgestuurd maar verder geen bericht ontvangen.. het geld was de creditcard afgenomen gelukkig wat zou wijzen dat ze 't iig ontvagen hadden.. Nu had ik bij onze terugkomst in nederland in januari gebeld naar het european process centre in berlijn en die hadden me verteld dat we een caseofficer hadden gekregen eind September.. namelijk klaus, weet niet of jullie er ervaring mee hebben? en in het computer systeem stond ook iets van request voor medicals.. Dus ik had klaus een mailtje gestuurd, maar verder nooit antwoord gehad:p!.. We hebben geen haast, maar ik vraag me gewoon af wat de beste optie voor mij is nu?.. gewoon geduld hebben? een mailtje van klaus met de bevestiging dat hij onze applicatie daar heeft liggen maar het nog lang gaat duren zou al genoeg zijn.. Heb een vriendinnetje uit zweden die rond dezelfde tijd ook een applicatie heeft opgestuurd en die werd verzocht haar medicals en VOG etc. op te sturen, verschilt het dan zo erg per case officer?.. en bellen is een beetje brutaal denk ik, we hebben z'n telefoonnummer wel, wss wacht ik gewoon eventjes.. wat zouden jullie doen?! Highfive!!
 
Hoi Niek,
Dat lijkt mij nogal lang duren, misschien kun je een mail sturen naar familymigrationberlin@dfat.gov.au
Daar kun je geloof ik terecht met vragen over je Partner visa als je de aanvraag hebt ingediend in Berlijn. Maar ik denk dat je die Klaus best wel kunt bellen, heb je meteen antwoord.

Zijn jullie van plan om in Australië te gaan wonen?

Highfive terug :D
 
Ik had ook Klaus, je kan hem
Gewoon bellen. Zijn nummer staat onderaan de mail die je gehad hebt maar afwachten kan ook. Versnellen doen ze toch niet. Ik kreeg ook nooit antwoord op m'n vragen per mail aan hem. Alleen toen ik de Grant kreeg, kreeg ik antwoord.
 
Hey dankjewel allemaal! We wachten nog een paar daagjes en zullen 'm dan eventjes bellen! om een of andere manier ben ik bang dat het misschien averechts zou kunnen werken. dankjewel voor jullie snelle antwoorden;)! soms is een beetje bevestiging van andere genoeg om knoopjes door te hakken;)!
 
Hoi Niek,
Dat lijkt mij nogal lang duren, misschien kun je een mail sturen naar familymigrationberlin@dfat.gov.au
Daar kun je geloof ik terecht met vragen over je Partner visa als je de aanvraag hebt ingediend in Berlijn. Maar ik denk dat je die Klaus best wel kunt bellen, heb je meteen antwoord.

Zijn jullie van plan om in Australië te gaan wonen?

Highfive terug :D

Yeaaah!! het plan is al langere tijd om een grote bus te kopen en die te converteren tot soort van creatieve bunker, dan langs Aboriginal community's en festivals te gaan voor optredens en workshops (muziek, circus, art) en 'n album met ze op te nemen etc.. het zaadje is lang geleden geplaatst, nog steeds aan het groeien! maar eerst moet dit visum even goed gekeurd worden, als 't allemaal rond is laat ik wel wat weten als we in de buurt zouden zijn! ;) seymour eh?!!
 
Heeey allemaal, mijn vriendinnetje is gister weer terug gegaan naar australie, en zal hier over 3 maanden weer zijn voor de zomer.. we hadden de case officer gebeld en een telefonisch interview geplant op dinsdag. Heeft iemand hier ervaring mee, en denken jullie dat ik het moet voorbereiden? Kijken ze bij proces van het 309/100 visa ook naar het bedrag op je rekeningen, of gaat het meer om dat het geld dat je hebt samen word uitgegeven.. wij delen al ons geld sinds dag 1 dat we elkaar ontmoette, hoe raar dat ook klinkt, maar hebben er geen bakken van door het continue reizen om bij elkaar te zijn.. thaankyou. Niek
 
Hey Niek, ik heb een telefonisch interview gehad. Nu ff geen tijd om een verhaal te typen, denk dat ik het ergens in een topic wel heb opgeschreven. Maar stuur me anders even een PM zodat ik het niet vergeet :p Wij hebben het in Augustus afgelopen jaar gehad en ik heb inmiddels mn visum
 
wij hebben 8 mnd gewacht op onze visa die we nu hebbben
Het scheelt natuurlijk heel veel over welk soort visum dat je praat als je het over wachttijd hebt. Het ene visum is het andere niet; er zit heel veel verschil in en niet alleen wat betreft tijdsduur van toekenning maar ook wat kosten betreft.
 
Back
Top