Noosa? Welkom of niet?

Erika

New Member
Hallo,
Zoals ik in mijn welkomststukje al vertelde, zijn we erg geintereseerd in Australie. Meer eigenlijk in Noosa.
Dat gedeelte van Australië spreekt ons heel erg aan.
Nu hebben wij alleen nog maar een beetje informatie over Noosa. Graag had ik mensen gehoord die er al geweest zijn. of die er momenteel wonen.
Wij zijn 31 en 34 jaar oud en hebben een dochter van bijna anderhalf.
Hoe gaat het met school, taal, werk????
 
Hoi,

Noosa zèlf is heel leuk, maar ook toeristisch, en dus ook duur. Als je het over Noosa zelf hebt, dan is er niet veel: Hastings Street. Vol met winkels en eetgelegenheden en vakantieaccomodatie. Plekkies die er om heen liggen en "Beach" in hun naam hebben (Sunshine Beach, Sunrise Beach, etc) zitten ook vol met vakantie-units e.d.

Ik denk dat je beter íetsje verder buiten Noosa kan kijken. Dan kan je nog makkelijk naar het strand, maar het is betaalbaar en er zijn scholen etc.

Hoe 'het' gaat met school, taal en werk? Nou, Engels moet je kunnen spreken. Werk moet je kunnen zoeken (je zal misschien al hebben gesearch op dat onderwerp?), en scholen kan je zoeken op het internet binnen de council waar je wilt gaan wonen.

Zoiets :)

Ireen
 
Enne... als je aan het strand in Noosa parkeert, niet vergeten op de bordjes te letten haha! Mag er max 1 uur parkeren vooraan het strand. Wisten Liam en ik niet dus werden we getracteerd op een bon! Als je de ijscoman ziet die daar geparkeerd staat, doe je em dan de groeten van ons? Hij had zo'n medelijden met ons dat ie ons tracteerde op een heerlijke ijsco! grts, Mriek en Liam
 
Hoi,

Sluit me aan bij de vorige sprekers. Noosa mooi, leuk strand, gezellige winkelstraat. Echter ook toeristisch. Dus een kop koffie is aanmerkelijk duurder.
Wordt door diverse instanties vergeleken met Nice in Frankrijk. Echter ik heb de overéékomst niet echt kunnen vinden, behalve mooi weer/strand en wat duurder.

groeten Wim
 
Hallo WimEllen,

Ik ben er zelf op doorreis geweest en ben het ook eens met de vorige posts. Ik moet nog toevoegen dat het een paradijs is voor surfers. Het is een van de (vele) surf-hotspots in Australie, en het surfen domineert dan ook het straatbeeld. Noosa is verder niet echt groot, heeft wel een grote supermarkt en bioscoop enzo, dus de basisvoorzieningen zijn er natuurlijk wel.

Dat beantwoord natuurlijk niet de vragen over school en werk, maar wellicht geeft het wel een beetje een beeld.

Groeten,
Erik
 
Wij komen dagelijks in Noosa, of Jan dan tenminste om een duik in de rivier te nemen als ik aan het werk ben in Nambour.
We vinden het er heerlijk maar de prijzen van units en huizen zijn zwaar over de top. Verder is Hastingsstreet op 1 na de duurste winkelstraat van Australie ($2.000 / m2 huur) en dat moet weer door de klanten betaald worden.
Wat ons betreft te hoog gegrepen.
Verder wonen er niet echt veel mensen in Noosa, het straatbeeld wordt bepaald door appartement die verhuurd worden aan badgasten die het hele jaar door naar Noosa komen. In de winter vooral veel mensen uit Victoria en NSW.
Noosaville is ietsje goedkoper en daar wonen volgens mij wat meer mensen permanent, maar ook hier stijgen de prijzen exorbitant.
Wij gaan op zoek naar een stukje grond tussen Noosa en Cooroy, wonen we mooi in de bergen (de zgn. seaview zegt ons niet zoveel) en het is maar een kwartiertje rijden naar Noosa.

groet,

Annelies
 
Hallo,
Thx voor de nuttige info. Gaan er zeker op letten. Ook wilden we gewoon weten hoe het er aantoe ging. Een naburig dorp/stad is even goed hoor. Maar aangezien we nog 'leken' zijn op dat gebied. Is alle info natuurlijk welkom.

Engels is geen probleem. Wij zijn allebei 4 talig. Alleen onze dochter nog niet maar die begint pas met brabbelen hihi.
Werk zoeken, ja, hier in België zijn we zelfstandig, en misschien willen we daar wel verder mee gaan. Maar het is natuurlijk niet zeker dat ze dat in Australië ook kennen?
Wij doen aan wegdekreidiging. Iemand mee bekent???

Groetjes Erika.
 
Weg-dek-rei-di-ging... Daar ga ik 's over nadenken de volgende keer dat ik achter het stuur zit.
 
Zou jij denken? Ik zal ook 't nog 's bij een andere search engine d'r op gooien ;-) Ge wit ooit nooit nie..
 
Back
Top