Nou daar gaat ie dan!

Ralf

New Member
Hallo allemaal,
Ik en mijn vriendin waren voornemend een skilled independant aan te vragen.
Dus wij contact gezocht met M2A,fantastische mensen daar! (aanrader voor eenieder die naar AU wil emigreren!!!)
Helaas kwamen wij niet in aanmerking voor een 175 visum,
dan maar voor een sponsorship visum!
cool.gif

Ok dan moet je dus solliciteren,dat gaat niet handig vanaf hier achter mijn pc.
Dus nu gaan we een WHV aanvragen,en gaan we in AU naar een Werkgever opzoek die bereid is tot
zo'n Sponsoring.
Nu kan dit visum erg snel toegekend worden,en is onze vertrekdatum dus verplaatst van:
Voorjaar 2011 naar Oktober 2010
grin.gif
wink.gif

Nu dus bezig met de volgende zaken,
1.
Eerste woonplaats,waar en hoe. (Brisbane,denken we zelf)
2.
Woonruimte voor de eerste tijd,tot alles geregeld is.
3.
Aanvragen oor tax file number en dergelijke.

En intussen natuurlijk vlucht boeken en de aanvraag voor het WHV.
Dus zijn we best wel blij!
cheesy.gif

Mocht iemand nog tips en/of andere info hebben over bovenstaande 3 punten,
word dat erg gewaardeerd
cool.gif

Groetjes!

Hallo en welkom,

Zelf heb ik jaren terug ook een jaartje door Oz getrokken met een WHV. Ik was al wat ouder en koos toch om voor langere tijd hier en daar te wonen en werken, i.p.v. backpackerbaantjes en veel reizen... Volgens mij zijn jullie dit ook wel van plan gezien jullie in dit jaar een sponsor moeten vinden.
Ik heb wel een paar tips, je mag maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken, dus raad ik aan als het na 3 mnd niet lukt om in 1 stad bijv; Brisbane een sponsor te vinden ga dan door naar de volgende stad, Sydney/Melbourne/Adelaide... om zo weer 3mnd te kunnen zoeken.
De eerste weken zou ik in een goedkoop hostel gaan zitten, als je eenmaal werk hebt kun je op zoek naar een kamer ofzo..
Zodra je in Oz bent meteen medicare regelen een bankaccount openen, een mobieltje aanschaffen en je taxfile number aanvragen. Allemaal heel simple om te regelen.
Je kunt via internet alles van te voren plannen en weet je dus precies waar je moet zijn.

Wat voor werk of opleiding hebben jullie? Zal niet meevallen een sponsor te vinden, maar you never know! :up:

Smiles, Betty

Ik heb wel een paar tips, je mag maar 3 maanden voor dezelfde werkgever werken, dus raad ik aan als het na 3 mnd niet lukt om in 1 stad bijv; Brisbane een sponsor te vinden ga dan door naar de volgende stad, Sydney/Melbourne/Adelaide... om zo weer 3mnd te kunnen zoeken.

Dit is inmiddels 6 maanden geworden.

De eerste weken zou ik in een goedkoop hostel gaan zitten, als je eenmaal werk hebt kun je op zoek naar een kamer ofzo..
Zodra je in Oz bent meteen medicare regelen een bankaccount openen, een mobieltje aanschaffen en je taxfile number aanvragen. Allemaal heel simple om te regelen.
Je kunt via internet alles van te voren plannen en weet je dus precies waar je moet zijn.

Wat voor werk of opleiding hebben jullie? Zal niet meevallen een sponsor te vinden, maar you never know! :up:

Idd de meeste dingen zoals medicare, bankaccount (ze storten je loon alleen maar op OZ rekening) en TFN kun je gelijk dag 1 regelen. Vooral TFN is belangrijk dat gelijk dag 1 vanachter een PC te doen (je moet in Australie zijn voordat je 't kunt aanvragen).

Afhankelijk van wat voor werk je zoekt is een stad makkelijk/moeilijk. Vooral als je in het begin ergens goedkoop gaat wonen waar je zo weer weg kunt zou je in meerdere steden kunnen solliciteren en dan zien waar je een (goede) baan kunt krijgen en pas wanneer je dit hebt naar langdurige acco gaat zoeken.

Afhankelijk van waar je gaat wonen heb je mss ook wel een auto nodig.

Ik weet neit wat voor werk je doet, maar soms loont het ook om in de buitenwijken te kijgen (ipv alleen maar CBD) of zelfs helemaal buiten een stad te kijken (en buiten een stad betekent niet per definitie outback)

Succes!

Bedankt voor de nuttige info!
afro.gif

Ik verwacht werkzaam te worden als timmerman/iets in de bouw.
Of misschien wel dat wat ik op dit moment doe,verf/kleuren maken.
Mijn vriendin werkt in de reiswereld maar is ook kapster,dus ja.
Waar kan ik die TFN aanvragen dan,ik zal niet direct een pc hebben denk ik.
Enig idee waar ik,goed naar Hostel's kan zoeken?
Of wellicht zrlf ervaring moet een geschikte?
Nogmaals bedankt!
Groetjes!

Waar kan ik die TFN aanvragen dan,ik zal niet direct een pc hebben denk ik.
Enig idee waar ik,goed naar Hostel's kan zoeken?
Of wellicht zrlf ervaring moet een geschikte?
Internet is beschikbaar in iedere Westfield shopping center, ook hostels hebben meestal wel een paar computers met Internet.

Koop een reisboek, zoals Lonely Planet, en je hebt een goede start voor een hostel. Zodra je er bent dan hoor je snel genoeg of er betere zijn en dan kun je dat zelf ook bekijken voordat je jezelf vastlegt.

klik hier voor meer info

Vrijwel elk hostel heeft tenminste 1 computer.. daarnaast heb je ook nog genoeg internetcafe's en zijn er ook wel buurtwinkels met internet aansluiting. Boek eerst een hostel (bijv. www.yha.com.au) voor de eerste paar dagen en kijk dan even goed rond naar andere hostels of andere mogelijkheden. Er kan soms een behoorlijk verschil in prijs en kwaliteit zitten. kijk ook naar of je dorm of single/double wilt, met/zonder douche en WC op kamer. Als je op de centen wil letten is het ook handig dat het hostel een keuken heeft (hebben ze bijna allemaal wel) MET pannen, borden en bestek e.d. Zodoende kun je zelf boodschappen doen en zelf koken. Elke dag uit eten is nm niet goedkoop.

Soms hebben hostels ook kortingskaarten. Vooral handig als je veel overnachtingen bij eenzelfde hostel keten wil boeken. Sommige hostels hebben regels zoals maximaal 2 weken e.d.

Succes!

Hoi en welkom!

Bibliotheken kan je bijna altijd gratis of tegen een kleine vergoeding op internet.
wink.gif

En idd Lonely planet, de reisbijbel kun je nooit fout gaan
afro.gif

succes
afro.gif

Groeten Steven

Hallo Ralf,

We zijn hier 5 maand geleden aangekomen op een skilled independent visum. Omdat we ons niet direct in 1 stad wilden vastzetten hebben we een campervan (auto met bed en koelkast, geen volledig uitgeruste campervan) gekocht. We kamperen momenteel in Syndey, maar we zijn ook al in Melbourne geweest. Je zit vaak iets meer aan de rand van de stad maar het is toch wel een pak goedkoper om in een caravanpark te verblijven (vaak met kampkeuken en gratis internet) en je bent zo mobiel.

Vrienden van ons zijn hier ook op een WHV en hij is carpenter (zij reizen ook met een camper rond en als ze werk hebben huren ze een cabin in een caravan park) In de kleinere steden was het voor hem veel makkelijker om contacten te leggen. In Melbourne heeft het bijna een maand geduurd voor hij aan de slag kon. Het is allemaal heel tijdelijk werk en hij zoekt ook naar een sponsership maar dat is bijna onmogelijk. Ze zullen nu waarschijnlijk naar iets meer afgelegen gebieden trekken waar ze tekort hebben aan mensen en zo hoopt hij te blijven. Ik wil de pret niet bederven, maar hou er rekening mee dat er in de grote steden veel mensen op zoek zijn naar werk.

Heel veel succes!

Groetjes,
T

Back