NTI Opleiding

Anoukie1983

New Member
Ik had een vraagje.. Hopelijk zit dit in het goede draadje, ofzo..

Ik wou mijn opleiding gaan doen via het NTI.. Ik kan absoluut niet full time naar school, dat gaat me niet lukken.. Dus dacht ik, doe ik die thuisstudie HBO Psychologie.. Van die reclame weet je wel.. Dwangneurose! Anyway, ze zegen dan wel dat je een national erkend diploma krijgt.. Maar zal dit ook erkend worden door Australie? Ik hoop het zo, anders moet ik WEER helemaal opnieuw beginnen met m'n plannen :-(

Hopelijk kan iemand me geruststellen..

Misschien moet je het gewoon eens bij de NTI navragen
waar het volgens hun mee gelijk gestelt is.

Succes Ton en Ineke :| :up:

Kan ik wel doen ja.. Ik had ze vanochtend nog aan de telefoon.. Helemaal vergeten met m'n slaperige kop :lol:

Psychologen moeten hun skills laten assessen via de APS (Australian Psychological Society)..ik heb je bij een ander topic al gezegd dat het als hbo-er niet mee zal vallen je als psycholoog te laten registreren..anyway..wie weet? Ik heb even de gegevens even opgezocht voor je kun je het vragen aan de mensen die het allemaal zouden moeten weten toch?  :wink:

www.aps.psychsociety.com.au
membership@psychsociety.com.au

Succes!!!

Mir

Hoi Anouk,

Volgens mij moet je gewoon een opleiding kiezen die je echt leuk lijkt. Als je afgestudeerd bent, ben je 25 en mag je dus nog 40 jaar je beroep uitoefenen. Dus laat het dan maar een leuk beroep zijn. Volgens mij heb je plannen om op zijn vroegst in 2010 te emigreren toch? Wie weet hoe dan de SOL-lijst er dan uit ziet. Dan hebben ze wel weer tekorten aan andere beroepen en misschien wel weer teveel peuten. Toen ik met mijn studie milieukunde (bodemkunde) begon, kreeg je al een baan als je het woord milieu kon schrijven. Toen ik afgestudeerd was, was er weer geen baan meer te vinden. Bijna alle baantjes waren ingevuld door biologen, geologen, fysisch geografen en natuurlijk de civiele techneuten. Vervolgens bedenkt een kabinet iets (de bodem in een generatie schoon maken) en er is weer werk in overvloed. En nu zijn er weer teveel regeltjes en teveel ambtenaren, dus dat zal ook wel weer invloed hebben op de werkgelegenheid in bodemland. Zo zal het misschien in aus ook wel gaan met de benodigde beroepen. M.a.w. ga studeren wat je het liefst doet. Succes met je keuze. p.s. als je toch voor peut zou gaan studeren, zou ik dat niet thuis gaan doen. Dit lijkt me echt zo een beroep waar je veel met medestudenten en docenten in de praktijk moet leren. Dan zou ik eerder kiezen voor een deeltijdopleiding.

Hai Fritsie,

Ik weet dus echt helemaal niet wat voor soort opleiding ik wil gaan doen, ik heb echt geen idee.. Ik geniet liever van het leven, je leeft maar 1 keer toch? Maar goed, ik wil naar Australie, dus dan moet ik wel een opleiding opleiding volgen.. Ik weet het echt niet.. Ik kwam op Psychologie uit omdat mensen altijd zeiden dat ze goed met me konden praten en dat ik goed kon luisteren.. Maar ik krijg het al benauwd als ik hoor van een vriendin van mij die ook die opleiding doet, als ze zit te praten over scripties and bla bla.. Ik was nooit een goede leerling op de Middelbare school, ik kon wel.. Ik weet het echt ff niet.. Misschien ga ik opleiding bakker doen ofzo, hihi.. Ik zit nog zooo te twijfelen.. En straks ga ik een opleiding doen die helemaal niet op de lijst komt en nooit zal komen, dan zit ik met de gebakken peren.. Ik wil echt zo graag naar Australie maar het is zo moeilijk, helemaal als je er helemaal alleen voorstaat :cry:

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Groetjes,
Anouk

Anouk,

Waarom doe je niet eens een beroepskeuzetest. Eenvoudige testjes kun je gratis on line doen. Kijk gewoon eens wat daar uit komt en misschien heb je er wat aan. Succes

Probeer ook eens een selectie te maken van de beroepen op de MODL en SOL lijst waarvan jij denkt dat je ze wel 40 jaar zou kunnen doen.

Uiteraard begin je met je selectie op de MODL lijst en dan pas de SOL lijst.
Aangezien je nu nog de keus hebt kun je een groot aantal opleidingen/studies in deeltijd doen en kun je alvast werkervaring op doen in de overige tijd.

De beroepen op de MODL lijst zijn eigenlijk de echte vakmanschappen, aan deze beroepen is bijna in elk land een te kort, dus hier kun je eigenlijk niet fout mee gaan.

Succes.

Bacchus, even een vraagje aan jou: op de SOL-lijst heb ik ook beroepen zien staan die geen punten opleveren. Wat betekent dat nu precies? Alvast bedankt.

Ik weet niet in welke lijst je hebt gekeken, maar in de officiële lijst staan er gewoon punten achter.

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Succes.

ik had de lijst bekeken met beroepen die door de werkgevers genomineerd worden, maar waarvoor je blijkbaar nog geen punten krijgt. In ieder geval bedankt.

[quote author=Fritsie link=topic=1556.msg13764#msg13764 date=1114423164]
ik had de lijst bekeken met beroepen die door de werkgevers genomineerd worden, maar waarvoor je blijkbaar nog geen punten krijgt. In ieder geval bedankt.
[/quote]

Misschien ligt het aantal punten aan waar je wilt gaan wonen ofzo? :? Bijv in Sydney krijg je er 50 punten voor omdat ze daar al bijna genoeg mensen hebben, maar in Perth krijg je 60 punten omdat ze daar meer mensen kunnen gebruiken.. Kweenie, was maar gedachte :p

Ik ga voor welfare worker,wordt veel gevraagt en ik kan ook goed luisteren en wil graag mensen helpen.Clair

Back