nu al permit en quarantaine regelen?

hummer

Member
Hi

kan iemand mij vertellen of ik al de permit kan aanvragen voor onze hond en kat omdat we deze nodig hebben voor de reservering van het quarantainestation? En dan gelijk reserveren of kan ik beter wachten tot dat we zelf ons visum ontvangen? gepland te vertrekken is july/aug 08 dus ik zal op moeten schieten als het inderdaad 5 maanden wachten is op een plekje in dat station.

alvast bedankt,

grs
Hummer

Onmiddelijk gaan regelen Hummer.
Ook met inentingen bij je dierenarts snel gaan regelen, scheelt een hoop tijd en geld in de Quarantaine.
heb je telefoonnummer(s) e-mail adressen of iets dergelijks nodig dan hoor ik het wel.

Cheers,

Jack :evil:

Als je zeker weet dat je in Juli of Augustus vertrekt zou ik het ook nu gaan aanvragen. Anders zou ik wachten. Je permit is namelijk 6 maanden geldig en anders kun je het dus nog een keer gaan doen.

Je kan ook even een mailtje sturen naar het station waar je dieren heengaan of het al nodig is om te reserveren en wat bij hun de drukke tijden zijn.

Je permit op zich heb je met 2 dagen binnen dus daar hoef je niet lang op te wachten, het gaat puur om de geldigheid ervan.

alle info hulp is meer dan welkom.
begin zo langzamerhand horendol te worden.
liefst een bedrijf dat alles voor me regelt maar denk niet dat die er zijn.
hummer was getest en al >10 rabies dus ok maar dit verloopt in juni
tinka is geent tegen rabbies maar moet nog getest worden.
verder nog niets gedaan.....aangezien ik had begrepen dat wij eerst zelf ons visum geregeld moeten hebben maar dat blijkt dus van niet.

[quote author=hummer link=topic=8742.msg116026#msg116026 date=1207902598]
alle info hulp is meer dan welkom.
begin zo langzamerhand horendol te worden.
liefst een bedrijf dat alles voor me regelt maar denk niet dat die er zijn.
hummer was getest en al >10 rabies dus ok maar dit verloopt in juni
tinka is geent tegen rabbies maar moet nog getest worden.
verder nog niets gedaan.....aangezien ik had begrepen dat wij eerst zelf ons visum geregeld moeten hebben maar dat blijkt dus van niet.
[/quote]

Op wat voor visum gaan jullie en wanneer denk je dat te krijgen?

Als ik jou was zou ik Hummer ook laten enten en testen tegen rabies en verder het zelfde proces als Tinka laten doorlopen. Aan de hand van je rabies enting wordt namelijk de quarantaine tijd bepaald. Zo uit mijn hoofd is het 150 dagen NA de enting is de minimum quar. tijd 30 dagen. Zit je op bijv. 100 dagen na de enting en ze vertrekken dan al komen die 50 dagen erbij in quar. dus totaal 80 dagen!! Qarantaine berekent je prijs per dag en een extra 50 dagen hakt er dus lekker in. Dus nogmaals....met Hummer ook zsm om die enting anders zit die veel langer dan Tinka straks.

Als je je lijst niet doorloopt zoals op affa.gov.au kom je gewoon in de problemen. Het is wat werk en ritjes da maar achteraf valt het best mee :grin:

hoi,
Je vervoerder, VCK of DTC etc., weten ook wel hoe,wat ,waar,en wanneer...
Heb je dat al geregeld?
Je kan de quarantaine pas reserveren als je de importpermit hebt, en die kan je pas aanvragen nadat je de uitslag van de bloedtest hebt. En dan ook nog langs de VWA.
Dus inderdaad zou ik nu wel haast gaan maken..

Groetjes
Ineke

ga straks toch maar eens bellen met de dierenarts.
bloedtest van hummer is van 10 juni 07 is dat nog ok voor die permit aanvraag?

[quote author=hummer link=topic=8742.msg116039#msg116039 date=1207910365]
ga straks toch maar eens bellen met de dierenarts.
bloedtest van hummer is van 10 juni 07 is dat nog ok voor die permit aanvraag?
[/quote]

Nr. 3 van het Aqis stappenplan:

Step 3: Check Rabies Vaccination
Time Frame: Within 1 year of export.
Every cat and dog must be vaccinated against rabies with an approved inactivated rabies virus vaccine within 1 year of export and when it was at least 3 months old.
The rabies vaccination certificate must be presented to the Official Government Veterinarian when completing the Rabies vaccination and Rabies Neutralising Antibody Titre Test (RNATT) Declaration of the application form for an AQIS import permit.

Als je dus niet voor 10-06-08 vertrekt is het NIET ok.

Hummer, "werk" je via die Aqis lijst of niet? Dat is de enige goede lijst die je moet aanhouden. Vaak heeft de DA iets anders wat verouderd is ofzo en wat hij/zij dan ook zegt die van Aqis is de juiste.

dankjewel Inge!
ik was inderdaad van plan het te proberen te regelen met de uitslag van vorig jaar voor Hummer.
ga zo ff een mail sturen aan de quarantaine stations wat de wacht tijd is. Morgen Dinsdag bij de dierenarts zijn voor de bloedtest voor Tinka en Hummer opnieuw laten inenten en dan 4 wk later opnieuw laten testen. We maken gebruik van de lijst van Aqis overigens alleen is onze dierenarts geen mensen mens en heel onzeker of hij wel allemaal goed doet etc ivm de regel niet goed laten ze je dier inslapen.... dus hij is heel voorzichtig en speelt op safe.
wordt vervolgd............

grs
Hummer

[quote author=hummer link=topic=8742.msg116246#msg116246 date=1208156642]
ivm de regel niet goed laten ze je dier inslapen....
grs
Hummer
[/quote]

In laten slapen?? Bij Aqis?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Zover kom je namelijk niet want als de testen niet goed zijn wordt het in NL niet ondertekend dus komen ze niet eens uit NL.

[quote author=hummer link=topic=8742.msg116246#msg116246 date=1208156642]
alleen is onze dierenarts geen mensen mens en heel onzeker of hij wel allemaal goed doet etc ivm de regel niet goed laten ze je dier inslapen.... dus hij is heel voorzichtig en speelt op safe.[/quote]

[size=12pt]In laten slapen...??..[/size]
Ik zou die dierenarts een schop onder zijn krallen geven als hij begint over inslapen van je vriend en snel naar een andere dierenarts gaan.

Is hij wel bevoegd voor dat werk. :shock:

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord.
Zoals Inge al zegt, papieren niet goed dan komt hij het land niet uit.
Niemand kan zomaar jouw hond/kat laten inslapen, alleen jij kan dat beslissen.

Lekkere dierenarts :cry:

Succes en laat je niet gek maken.
Ineke

zal de spanning ooit afnemen? in ieder geval we nemen het zekere voor het onzekere...
loop nu helemaal euforish rond..

Dieren arts.....
Zijn er meestal voor om een dier in goede gezondheid te houden.
Laatste maar dan ook aller laatste middel maar dat doen dierenartsen niet met plezier maar om het dier niet te lang te laten lijden is inslapen.
Sjezus wat een e%kel........

Hummer,

Laat je niet gek maken.
Pak de stappenlijst van Aqis en werk die af.
Dan kan het niet misgaan.
Ik zou wel een dierenarts nemen die zichzelf vertrouwd.
Onze dierenarts had geen ervaring met een hondenemigrate maar heeft zich er volledig in verdiept.
Ik zag net op de aqis website dat de wachttijden lang zijn op dit moment.
Je moet in ieder geval zsm een importpermit regelen.
Je kan de informatie op de website www.aqis.gov.au downloaden.
Als je vragen hebt over de procedure hoor ik het wel.

Succes ermee.

Groet Gerrit

Zoals vele hebben het proces al meegemaakt.
Roep even als je iets nodig hebt we helpen je graag met details ,adressen , telefoonnummers etc.

Cheers,

vandaag mail gekregen van de 3 stations. perth wilde vluchtnr etc weten nu die hebben (nog) niet. en de overige 2 :

Hi Monja

The waiting time at the present will have to be on the dog as we do not have any space until about the second week of June.  The cat can come in any time, but I imagine you would like them to come in together.  Please let me know what you wish me to do re the booking.

en

Dear Monja.

Thank you for your email, I have made a tentative booking for you all we require are the flight details once you have booked them; Animal import permit numbers, Flight number, Airwaybill number, Date of arrival.

en

Hello Monja,

We are currently taking bookings for Dogs around 2nd week of May & Cats towards end April/ early May 2008.

Should you wish to book your animals into Spotswood Quarantine, kindly provide their Import Permit no.'s (including approximate arrival date) & I will arrange this for you.

ik heb dus nog hoop dat alles ok komt. vanmiddag eerst maar eens tinka testen en hummer inenten opnieuw.

:lol:
even een update, we zijn nu zover dat de hond en de kat hun rabbies test hebben gehad. Gelijk door naar Vwa ( MAZZEL , DIE ZIT HIER GEWOON IN EINDHOVEN BIJNA OP DE HOEK VAN ONZE DIERENARTS....! )
daar aangekomen werden we gelijk geholpen ondanks dat ze eigenlijk op afspraak werken. Vandaag gelijk de permitaanvraag invullen en scannen/ mailen en hopelijk snel de permit binnen zodat we een vervoerder kunnen gaan bespreken.

Mocht ik een fout maken in het proces hoor ik het graag!

grs
Hummer

Hoi

Werk inderdaad volgens de lijst van Aqis dat is de enige goede.
Maar zorg ook dat je dieren arts die onder ogen krijgt zodat hij niets vergeet.
Bij ons was de lesmania test vergeten en moest alsnog gedaan worden, en toen vergaten ze even dat andere testen die binnen een bepaalde tijd voor vertrek moesten
zijn gedaan ook verliepen omdat we vertraging hadden opgelopen.
De honden zijn wel op het vliegtuig gezet en in Sydney aangekomen, maar daar begon de hele riedel weer opnieuw.
Overigens hebben ze in de Quaranteine stations het beste met je dieren voor hoor.
Inmiddels zijn de honden wel bij ons en zolang de uitslagen van de testen in Oz goed zijn levert het geen vertraging of verlenging van de Quaranteine duur op.
Wat het wel oplevert is een vette rekening.
Onze honden hebben volgens een voorzichtige schatting zo een 8000 dollar gekost van het begin tot het eind.
Je hond in laten slapen is er niet bij hoor, als er iets niet goed is binnen de Quaranteine duur (30 dagen) word alleen de duur verlengt.
Ik sluit me aan bij wat al gezegd is, geef je dieren arts een flinke trap onder zijn klokkewinkel en zeg dat zulke uitspraken "not done" zijn.

Veel succes

Groetjes Kees

Back