Nu beginnen, of wachten?

katrien016

New Member
Hey,

Ik ben IT-consultant en wil proberen mijn skill te laten beoordelen als een systems analyst door ACS (omdat dit het dichtste bij mijn werk in de buurt komt).
Mijn vraag is nu, omdat systems analyst maar pro rata worden toeglaten, is het verstandig om te wachten om mijn skill te laten beoordeling door ACS als de nieuwe lijsten online zijn in juni(?) of zou ik er nu al aanbeginnen? Ik ben bang dat system analyst van de SOL lijst gaat verdwijnen en ik dan geld heb uitgeven aan een beoordeling die niets waart is dan. Mijn job heeft namelijk ook nog raakpunten met andere IT jobs die op de SOL staan maar een heel stuk minder dan met systems analyst.

Iemand een idee wat ik best doe?

Alvast bedankt!!

Hey Katrien,

De processing time bij ACS is minstens 12 weken.
Volgens mij hangt het er dus vanaf hoe ver je al bent in het proces met verzamelen van alle documenten .. met andere woorden: krijg je je visum aanvraag nog binnen voor 1 juli (volgens mij veranderen de lijsten op 1 juli ipv juni)? (dus Skilss Assesment, IELTS allemaal in orde)
Als dit niet het geval is, kan je inderdaad misschien net zo goed wachten tot 1 juli om te kijken of je beroep er nog tussen staat .. maar als het er dan nog tussen staat, moet je in juli nog beginnen met de assessment, terwijl als deze al gedaan is, je meteen mee kan met de eerste "batch" aanvragen ..

Wij gaan voor hetzelfde beroep, en hopen eigenlijk gewoon dat het niet van de lijst verdwijnt .. ;) Fingers crossed!

Het blijft altijd een gok. Die 1 juli is een verschrikkelijk zenuwachtige datum voor vele hier. Daar naast weet je nooit hoe lang het duurt voordat je een uitnodiging krijgt. Dan kan je EOI nog netjes voor 1 juli binnen zijn, maar als de uitnodiging pas na 1 juli komt, dan wordt er toch echt gekeken naar de lijsten en regels van dat moment.
Stress, stress.

Op zich sta ik nog niet heel ver met alles, dus misschien moet ik inderdaad maar eens beginnen met alle document op te vragen + IETLS test doen.. En misschien zelfs de skill beoordeling ook al, zoals gezegd, als het niet verdwijnt van de lijst dan wil ik er natuurlijk wel als eerste bij zijn om mijn aanvraag te doen!!

Op zich sta ik nog niet heel ver met alles, dus misschien moet ik inderdaad maar eens beginnen met alle document op te vragen + IETLS test doen.. En misschien zelfs de skill beoordeling ook al, zoals gezegd, als het niet verdwijnt van de lijst dan wil ik er natuurlijk wel als eerste bij zijn om mijn aanvraag te doen!!

zo doen wij het dus ook .. Allemaal samen duimen! :up:

Back