NZ partner visa (subclass 461)

Sprong

New Member
Ik ben me aan het voorbereiden om aanvraag te doen voor de NZ partner visa (subclass 461). Iemand hier ervaringen met deze aanvraag, of tips?

Ik zit momenteel 5mnd in Australie met een WHV visa. Als ik de aanvraag voor 461 bekijk wordt vermeld dat ik een health check zou moeten doen. Echter, kijk je weer op een andere pagina staat er dat na de aanvraag, je misschien gevraagd kan worden om een check te doen.. Verwarrend!

Nu heb ik niet zo'n moeite om die check te doen. Echter, is het behoorlijk prijzig EN heb ik al zo'n Xray check laten doen in Amsterdam voor mijn WHV aanvraag dit jaar. Iemand een idee?
 
wauw röntgen foto's voor je WHV? Dat is echt de eerste keer dat ik hoor dat het gevraagd wordt. Bijzonder.
Welkom in de prijzige wereld der visa :D
 
wauw röntgen foto's voor je WHV? Dat is echt de eerste keer dat ik hoor dat het gevraagd wordt. Bijzonder.
Welkom in de prijzige wereld der visa :D

Dat was waarschijnlijk omdat ik vlak voor ik naar Austrlie vertrok, 4 maanden door Azie gereisd heb.. Maar nu is de vraag of ik opnieuw zo'n health check moet doen
 
Ik moest in 2010 ook een Xray laten maken voor m'n WHV en dat is inderdaad vanwege (langer) verblijf in Azië en het risico op Tuberculose. Later voor m'n Spouse Visum moest ik weer een volledige health check doen en een Xray. Ondanks dat ik in de tussentijd diverse dingen al had gecheckt in Australië en daar bewijs van had moest alles volledig opnieuw. Tsja better safe then sorry I suppose ;)
 
Kunnen we dan misschien stellen dat het afhangt van je reishistorie als het gaat om een WHV en om het visum (spouse) icm je CO?
Tegen ons werd in eerste instantie ook gezegd dat een health check verplicht was, maar er is uiteindelijk nooit naar gevraagd en bij ons ging het om een 457 sponsored visa.
Of zijn ze gewoon strenger in NZ?
 
Manlief heeft voor het partnervisum voor Australie in 2012 ook een rontgenfoto van zijn longen en bloedonderzoek moeten doen. Maar ook hij heeft een reisverleden in China, maar niet voor langere tijd. Hoogstens 14 dagen aaneengesloten en max. 3x per jaar. Kosten vielen volgens mij mee, iets van 200 euro als ik het mij goed herinner in het OLV gasthuis, vlakbij de keuringsarts.
 
Back
Top