ob-tampons

Status
Not open for further replies.

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
Even een topic voor de vrouwen in Australie en voor alle vrouwen die het antwoord weten.

Ik ben op  zoek naar ob-tampons. In nederland gebruikte ik de grootste super plus, maar hier in Australie kan ik geen grotere vinden dan super. Het geeft mij niet zo'n veilig gevoel als ik op pad ben. Hoe doen jullie dat?

Astrid
 
Hoi Astrid, same story here. Zware bloedingen, te weinig absorbtie :-( Ik laat ze uit N'land overkomen. En anders zit er niets anders op dan vaker wisselen, pads gebruiken en een handdoek in bed. (Rood natuurlijk... :-D)


Ireen
 
...........what the............???!!!! 

Misschien liggen ze naast de paradontax......


:|
 
[quote author=Syl link=topic=5366.msg67904#msg67904 date=1155539425]


...........what the............???!!!! 

Misschien liggen ze naast de paradontax......


:|

[/quote]

hahahah ik wilde dit nog vragen in de Tandpasta topic... als grapje.
 
Nou, toch een bigger issue dan gedacht! In Australië zijn de tampons blijkbaar niet gebouwd op struise volbloeden.... :-D
 
blijkbaar toch niet zo'n gekke vraag.

*Ireen; Laat je ze door familie opsturen of via internet?

Astrid
 
@ Astrid; tot nu toe door m'n moeder/vriendinnen, maar als jij iets op het internet zou tegenkomen, laat effe weten!

De groeten van de Struise Volbloed.
 
Ireen, Astrid, (e.a.),

Zonder iets te weten van jullie persoonlijke zaken (houden zo ;-), is het misschien de moeite waard om eens met je gynaecoloog te praten over de Mirena . Dat is een soort t-vormig 'apparaatje' (ik weet effe geen andere naam te bedenken zo gauw) die ingebracht wordt en 5 jaar blijft zitten. Het is in feite een vervanger voor de pil, die (dat?) aangezien het in de baarmoeder zit heel plaatselijk hormonen afgeeft, en daardoor veel minder hoeft af te geven als de pil. Het schijnt dat deze Mirena een nog beter bescherming tegen zwangerschap biedt dan de pil (al is het maar door de human factor van vergeten uit te sluiten).

Eén van de bijkomende prettige effecten is dat de maandelijkse bloedingen sterk gereduceerd worden en in sommige gevallen zelfs tot nul reduceren.
In Nederland schijnen ze nog maar net hiermee begonnen te zijn, maar in Australie hebben ze al jaren ervaring (aldus Ellen's gynaecoloog). Alleen voor hele jonge meisjes raden ze het (nog?) niet aan.

Zoek met Google maar eens op 'Mirena', en kijk of het iets voor je zou kunnen zijn.
Perthpete.
 
*perthpete,

Het is op zich een goede oplossing, maar in mijn geval is er een koperspiraaltje ingebracht. Een mirene erbij zal geen goed idee zijn. :-D

Dus mijn probleem blijft bestaan. Ik wilde namelijk geen extra hormonen in mijn lichaam. Dus als je nu nog een idee hebt, hoor ik het graag.

Astrid
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top