Occupational Trainee Visa. Help!

Gwen

XPdite Sponsor
Hee iedereen,
de meeste mensen hier weten wel dat ik bezig ben met de aanvraag van een Occupational Trainee visa (subclass 442).
Nu heb ik vanacht gehoord dat stap 1; de goedkeuring van de stageinstelling, binnen is.
Joepie joepie natuurlijk, maar nu stond er in de goedkeuringsbrief dat stap 2; mijn aanvraag, voor 14 september binnen moet zijn! Dit omdat er dingen gaan veranderen aan het visum, en we anders weer opnieuw kunnen beginnen. En ik heb zo'n gevoel dat mijn stage instelling daar geen zin in heeft.
14 september is opzich ook nog wel te doen. De papieren zijn niet heel moeilijk, maar ik heb wat vragen.

Bij de checklist staat:
- Certified copy of passport.
- Certified copies of family members’ passports.
- Certified copies of birth certificates, custody papers/permission if both legal guardians (for dependent children only).
- Certified copies of educational qualifications.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kopietjes kan laten 'certificeren'?
En ik vraag me ook af of ik zowiezo een kopie van het paspoort van familie mee moet sturen, of alleen als die met mij mee zouden reizen?
En wie verstaan ze onder familie? Alleen ouders, of ook zus?
Mijn ouders en zus hebben geen paspoort, alleen id-kaart. Ik neem aan dat dat geen probleem is (ze reizen niet mee).

Hoop dat iemand hier mij snel kan helpen!
 
Hoi Gwen

Wij hebben onze copiën laten certificeren bij een notaris. Stempel er op en ‘certified true copy of the original' erop laten zetten en klaar is kees. Was ca €25 voor 18 pagina's bij ons.

suc6 en tot de 19e in Scheveningen
 
Ooh dat kan ook dan! Bij een notaris?
Ik dacht dat moet perse bij de afzettende gemeente..
Jullie wonen vast niet in Tilburg  :grin:

Kan elke notaris dat? Of zijn daar speciale voor?
 
elke notaris kan dat in princiepe doen, maar vraag hoeveel het kost, sommige vragen rond de 30 euro per kopie!!!!
 
Hoi Gwen

Elke notaris mag dat doen. Het loont de moeite om even te bellen met een aantal notarissen, sommigen vragen een financiele bijdrage en anderen doen dit gratis. Wij hebben het destijds bij van Aerendonck in Princenhage (Breda) laten doen en, ondanks dat het een behoorlijke stapel papieren was, was het service van de zaak.. Ook hier (in NZ) hebben we het nog een paar keer moeten doen en ook hier zijn er Public Notary's te vinden die het gratis doen.

Veel succes!
 
Heh dat is fijn om te horen!
Kan ik inderdaad eens rond gaan bellen!

Heb meteen nog een vraag die me te binnen schoot:
Er staat dat je het visum meteen bij je aanvraag moet betalen. Maar hoe moet ik dat doen? Krijg je iets van een acceptgiro thuis ofzo als je je aanvraag hebt ingestuurd? Want anders weet ik toch niet naar welk nummer etc ik het bedrag moet over maken?

Iemand nog antwoord op deze, en mijn andere vragen:
- En ik vraag me ook af of ik zowiezo een kopie van het paspoort van familie mee moet sturen, of alleen als die met mij mee zouden reizen?
- En wie verstaan ze onder familie? Alleen ouders, of ook zus?
 
Bij je visum aanvraag zit volgens mij een blad waarop je je creditcard gegevens in kan vullen. Mocht je die niet hebben... weet ik het niet, hahaha! Andere forumgebruikers wellicht wel. Stuur iig geen cash mee!

Alleen meereizende familieleden, neem ik aan.. Wij moesten wel alle gegevens van directe familie sturen (dus vader, moeder, broers, zussen) maar dat is dan informatie over geboortedata, - plaats, beroep, ed.
 
Ik heb ook alleen de credit card mogelijkheid gezien, dus zonder credit card weet ik het ook niet.
Vaak staat er bij het inschrijfformulier wel of je van meereizende of van iedereen informatie moet aanleveren. Dan staat het bijvoorbeeld net nadat je hebt moeten invullen wie er mee reizen.
Wat bij mijn aanvraag onder familie werd verstaan was:
Ouders, broers, zussen, pleeg en stief ouders en pleeg en stief broers en zussen.
 
Nou gelukkig heb ik een Creditcard.
aangeschaft voor mijn tripje naar Australie.

Oohjaa ik heb het gevonden! Dat stukje over betalen.

Nou dat is dan alvast een vraag opgelost.
Ik ga nu even naar de Duitse Ambassade bellen voor de vraag van wie ik allemaal paspoort kopie mee moet sturen.

En daarna maar eens even wat notarissen gaan bellen.

Zo fijn dat ik zo snel antwoorden heb gekregen van jullie! Echt topwerk mensen  :clap:
 
Hmm net aan de telefoon geweest met de Duitse ambassade, en ik hoef helemaal niets te laten certificeren.
Het enige wat ik op moet sturen is een ingevuld formulier (van meer dan 20 pagina's), een brief van school, een foto, en mijn paspoort.
Als ze dan toch nog andere dingen nodig hebben, en gecertificeerd willen hebben, vragen ze er om.
Scheelt weer een hoop gedoe en geld!
 
[quote author=Gwen link=topic=10294.msg144904#msg144904 date=1249904039]
Hmm net aan de telefoon geweest met de Duitse ambassade, en ik hoef helemaal niets te laten certificeren.
Het enige wat ik op moet sturen is een ingevuld formulier (van meer dan 20 pagina's), een brief van school, een foto, en mijn paspoort.
Als ze dan toch nog andere dingen nodig hebben, en gecertificeerd willen hebben, vragen ze er om.
Scheelt weer een hoop gedoe en geld!


[/quote]

Dat wilde ik je net gaan typen haha. Gelukkig dat je zo snel ook bij de ambassade er door kwam.
 
Hmm ja zeker!
Eerste keer binnen minuutje, en daarna 10 minuten moeten wachten.
Maar goed met zo'n computernummer bel ik voor 0,01 cent pm naar Duitsland (en australie).. dus kost toch bijna niets.

Had een verschrikkelijk aardige en behulpzame man aan de telefoon, en ben nu alle papieren aan het invullen.

Ik zal nog wel het een en ander even moeten vertalen.
Zoals naamsverandering.. Tot mijn 7e ofzo had ik een andere achternaam, en mijn ouders zijn nooit gescheiden. Voor veel mensen hier al een raadsel, dus dat zal ik even goed uit moeten gaan leggen aan de ambassade denk ik  :grin:
 
Kan je voor de gemakkelijkheid niet de naam aanhouden die in je paspoort staat? Dat is volgens mij het enige waar ze naar kijken, je officiele naam zoals die geregistreerd staat.

Lijkt me toch wel wat lastiger nu alles in duitsland zit. Hier kon je gewoon naar de ambassade. 100 euries betalen en klaar (ok en die riedel papierwerk invullen haha).
 
[quote author=Shuter Street link=topic=10294.msg144911#msg144911 date=1249910368]
Kan je voor de gemakkelijkheid niet de naam aanhouden die in je paspoort staat? Dat is volgens mij het enige waar ze naar kijken, je officiele naam zoals die geregistreerd staat.

Lijkt me toch wel wat lastiger nu alles in duitsland zit. Hier kon je gewoon naar de ambassade. 100 euries betalen en klaar (ok en die riedel papierwerk invullen haha).
[/quote]

Er staat een vraag of je ooit een andere naam hebt gehad. Dan vul ik dat maar eerlijk in denk ik.

Mwah het valt wel mee. Gewoon alles op de post doen, en klaar is kees.
Nog goedkoper ook dan naar Den Haag te gaan, als je daar niet dicht bij woont.
 
[quote author=Gwen link=topic=10294.msg144914#msg144914 date=1249914109]

Er staat een vraag of je ooit een andere naam hebt gehad. Dan vul ik dat maar eerlijk in denk ik.

Mwah het valt wel mee. Gewoon alles op de post doen, en klaar is kees.
Nog goedkoper ook dan naar Den Haag te gaan, als je daar niet dicht bij woont.
[/quote]

Dan ist wel handig om eerlijk te zijn ja.

Nou ja nog ff en dan heb je je visum in handen  :up:
 
[quote author=Shuter Street link=topic=10294.msg144917#msg144917 date=1249924846]
Dan ist wel handig om eerlijk te zijn ja.
[/quote]

Ik heb het gewoon even uitgelegd, en de officiele papieren erbij gedaan (kopie off course). Dus denk dat het zo helemaal goed moet zijn.


[quote author=Shuter Street link=topic=10294.msg144917#msg144917 date=1249924846]
Nou ja nog ff en dan heb je je visum in handen  :up:
[/quote]

Jaaaa inderdaad!!
Ik ben eigenlijk al zo goed als klaar met alle documenten.
Ik moet alleen nog even de papieren van het ziekenfonds er bij zoeken, en mogelijk vertalen.
En thuis nog even mijn engelse CV uitprinten.
Ben nu op mijn werk, en het is verschrikkelijk rustig, dus heb op mijn gemak alle papieren in kunnen vullen en kunnen kopieren etc.
Die aanvraag kan morgen op de bus denk ik!
 
Mocht je toch nog gecertificeerde kopieen nodig hebben.
Ik kon dit gewoon bij het gemeentehuis laten doen.
Denk dat het goed is dat je gewoon eerlijk bent.
Volgens mij is dat beter dan achteraf vragen hierover krijgen.
Kan dan alleen maar voor vertraging zorgen en dat willen we niet, he.  :wink:
Ik vind de mensen bij de ambassade erg behulpzaam en ze hebben echt geduld, mijn ervaring dan.
Wij zitten 16 september persoonlijk in Berlijn voor max zijn visa.
Plakken dan meteen een paar dagen eraan vast.
succes met alles en ik hoop dat je je visa snel binnen hebt!

groetjes, Michelle
 
De man die ik aan de telefoon had gesproken was in ieder geval ook erg behulpzaam ja!

Tja, waarom zou ik liegen over mijn naam wisseling..
Ik was toen 8  :grin: Denk dat ze het gewoon willen weten zodat ze dan kunnen zien of je ooit op een andere naam illegale dingen hebt gedaan of weet ik het wat.
Allemaal niet het geval, en ik heb gewoon de officiele papieren, dus no worries.

Lekker paar daagjes naar Berlijn is ook niet mis!
 
Klinkt misschien heel stom maar zelf ik zou het heel spannend vinden om voor het eerst een Australiër aan de lijn te krijgen. :p

Leuk dat in ieder geval alles op zijn pootjes terecht komt. Houd je die WHV nog in je broekzak.
 
Back
Top