oeps, had al een bericht geplaatst

Danny-Eva

New Member
Hoi allemaal,

Nieuw dus en lees nu pas de regels, sorry. Ik ben Danny-Eva woon met man en kinderen nu in NZ en door wat onrust in ons eigen gestel ruist Australie (weer) door ons hoofd. En op deze manier wil ik erachter komen wat we nu moeten doen. Blijven hier in NZ of toch weer naar Australie gaan. Moeilijk moeilijk! Ik hoop dat jullie me over een streep kunnen trekken. Groetjes!

Welkom en veel succes met de keuze. Lees hier eens rond en bedenk goed wat je wilt. Je bent de enige die deze keuze goed kan maken.

[quote author=Danny-Eva link=topic=5835.msg73460#msg73460 date=1161421584]
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me over een streep kunnen trekken. [/quote]

:-D :-D :-D :-D :) :evil: :evil:
Streep,   ???????

OJA ? WELKOM Danny en Eva

Jack :evil:

je over de streep halen: ehhmmm..... NZ heeft toch meer een NEDERLANDS klimaat??? In tegenstelling tot Oz?!!!

:hi: op dit forum!

Als je alle verhalen gaat lezen word je vast overgehaald :up:

Liefs Eutrice

Wat een vriendelijke mensen allemaal, wat een lieve reacties! We zullen sowieso nog even in NZ moeten blijven vanwege het moeilijke binnenkomen en hoe dan wel binnen te komen enzo. Dus bedenktijd zat. Ik had eigenlijk meer gehoopt dat iemand het me zou afraden zodat ik het uit m'n hoofd kan zetten. Nu blijft het dus door m'n hoofd spoken en zal ik de komende tijd hele domme dingen gaan vragen aan jullie reeds in Australie wonende Nederlanders/Belgen. Zoals kosten van boodschappen, benzine, gewoon het dagelijkse leven. Toen wij in Brisbane woonden in 2000/2001 had ik niet het idee dat het duur was maar toen leefden we zo'n ander leven. Nu hebben we 2 kinderen en die zijn toch al zo duur (in onderhoud bedoel ik natuurlijk). Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes,
Danny-Eva

Op een australie emigratieforum zullen weinig mensen een emigratie naar Australie afraden  :-D
Veel succes in ieder geval. Op een gegeven moment merk je denk ik wel wat je nou echt het liefste zou willen. Volg je gevoel!  :up:

Ja dat is ook weer zo natuurlijk. Maar Nederlanders zijn kritische mensen en ik verwacht gewoon eerlijke antwoorden en opmerkingen en daar ga ik ook van uit. Ik volg zeker mijn gevoel, altijd al gedaan gelukkig, alleen deze week is het een rommeltje in hersen- en hartstreek en heb ik bijzonder weinig aan mijn gevoel. Ik hoop dat jullie door hebben dat dit geen medische klachten zijn.

:-D. Jah lastig zulke besluiten...Gelukkig hoef je nu niet gelijk te beslissen... Neem de tijd om uit te zoeken wat je echt wilt. Dat heeft mij 2 jaar gekost en nu ik het dan eindelijk zeker weet ben ik aan de slag gegaan. Hopelijk gaat het bij jullie iets sneller  :wink:

Ik lees dat zo vaak en heb het hier ook al veel gehoord in NZ dat die emigratieprocedures zo lang zijn. Ik vind het zo knap van jullie dat je het geduld en de moed blijft houden om nog steeds die grote stap te zetten. Na twee jaar moeite erin stoppen kan je ook eigenlijk niet anders meer. Wij zijn met een studentenvisum NZ binnengekomen en zo uiteindelijk een permanent visum gekregen. Maar het is een enorme test voor je geduld vind ik en ik vind het knap van jullie!

Succes met alle voorbereidingen!
Groetjes,
Danny-Eva

Dat is inderdaad een fijne stap, om zo binnen te komen. Helaas gaat het vaak ook anders. Heb er eerst 2 jaar over gedaan om uiteindelijk te bedenken dat ik dit wil en nu duurt het nog ruim een jaar voordat ik eventueel (je weet het nooit zeker) een visum zou kunnen hebben.
Aan de andere kant: het is het waard en het geeft je wel tijd om te sparen en alles rustig te regelen (owkee owkee, het had van mij ook sneller gemogen  :-D)....

Back