Off-shore studeren

HardCore

Well-Known Member
Kijk, dat is interessant nieuws. Zoals gezegd hou ik de optie van studeren open voor als andere mogelijkheden uitgeput zijn. Echter weet ik niet welke studie ik kan beginnen met welke vooropleiding.

Gezien jouw ervaringen is het misschien zelfs een idee om al met distance learning een begin te maken aan een studie. Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik zie ook wel wat op tegen de hoge kosten. Als je een 4-jarige studie gaat volgen die 8.000 dollar p.j. kost, ben je dus al 32.000 dollar kwijt aan studiegeld, plus de daarbij komende kosten die er ongetwijfeld zijn. Da's veul geld.

Had jij HBO gevolgd in NL? Is dat nodig om Uni te doen in Oz? Of is er ook zoiets als vrije universiteit? En mag je daar zo aan beginnen? Een opleiding bij een NL school lijkt mij een erg lastig traject, omdat ze diploma's niet zomaar erkennen en vaak als eis stellen dat de opleiding minimaal 4 jaar en voltijd moet zijn. Can't wait that long.

(ik maak er maar een gewone post van, dan kan iedereen die wat weet erop reageren. Informatie die te gedetailleerd is om openbaar te publiceren kan natuurlijk altijd per PB)
Cheers!

Beste Hardcore,
Misschien wordt het zo een aparte post, maar dat moet de moderator maar even bepalen.
Ik heb een NL Universitaire opleiding (Fiscale Economie), die wel wordt erkend in Australie, maar (uiteraard) niet door de beroepsorganisatie. Het is immers een opleiding in Nederlands Belastingrecht. Daarom heb ik voor de skills assessment een vak erbij gedaan en ben ik nu aan het kijken hoe ik mijn diploma kan "updaten" tot Australisch niveau. Overigens samen met de counselors van University of Southern Queensland, maar er zijn veel universiteiten in Australie die distance learning aanbieden.
Is inderdaad duur, maar als ik het kan beperken tot een aantal vakken (en niet een hele opleiding) scheelt dat weer veel geld. Daar ben ik nu mee bezig.

Thanks!

jouw informatie is wel erg interessant maar je hebt gelijk, het is een beetje off-topic geraakt.
Voorlopig weet ik al weer heel wat meer, mochten er nog meer interessante reacties komen, dan kunnen we er beter een nieuwe thread van maken.

Cheers!

Back