Offertes verhuisbedrijven

Mark W

XPdite Sponsor
De offertes voor verhuisbedrijven komen nu bij ons binnen. Ze vragen zo'n € 4.000 voor 15m3 tot € 6.000 voor 30m3. Zijn dit een beetje gebruikelijke prijzen?

Verder staat in alle offertes dat je moet betalen voordat ze komen inpakken. Zelf heb ik daar een beetje moeite mee. Betalen voordat ze iets gedaan hebben. Naast de goede verhalen heb ik ook een slecht verhaal gehoord van vrienden. De container zou naar Brisbane verscheept worden maar is in Perth terecht gekomen en daar heeft het doodleuk 2 maanden gestaan. Als je ze nog geld moet betalen kun je ze daarmee dreigen maar als je alles al hebt betaald.

Hebben jullie ook alles vooruit betald?

Normaal betaal je bij uplift van de goederen cash (of pin etc). Het grootste deel van de prestatie van de verhuizers moet dan nog komen (de boottocht) maar wij begrepen dat dit standaard is. Momenteel verhuizen we terug en laten we de sea-container eerst drie maanden in opslag staan in Adelaide (we gaan nog reizen). Hierbij hebben wij bedongen om 50% bij uplift te betalen en 50% bij de actual verscheping - want wie draagt het risico als zij voor de verscheping failliet gaan?

michiel

Wij gingen met Mondeal movers wat HEEEL erg goed is bevallen...Echt een aanrader om eens navraag naar te doen....
Het geld moet op hun rekening staan voor het boot met container vertrek :up:  Wij hadden ook diverse overtes aan gevraagd en deze zat er midden in...Alle papierwerk, inpakken , diverse lijsten opmaken etc. etc. werd netjes uitgevoerd. :grin:

Dus voor Mondeal Movers (waaienberg groep) :up: :up: :up: :up: :up:

[quote author=gerard link=topic=7927.msg103279#msg103279 date=1195809096]
Wij gingen met Mondeal movers wat HEEEL erg goed is bevallen...Echt een aanrader om eens navraag naar te doen....
Het geld moet op hun rekening staan voor het boot met container vertrek :up:  Wij hadden ook diverse overtes aan gevraagd en deze zat er midden in...Alle papierwerk, inpakken , diverse lijsten opmaken etc. etc. werd netjes uitgevoerd. :grin:

Dus voor Mondeal Movers (waaienberg groep) :up: :up: :up: :up: :up:
[/quote]

Hee Gerard dank voor de tip ,hoeven we niet alles af te bellen om offertes enz.
Waar zit dat bedrijf ?
Misschien kunnen we met Alie en Eric alles in 1 container duwen. :smile:

Die prijzen zijn wel normaal, maar ik vind 6000 voor 30 kub niet veel! Wij zouden in eerste instantie 16 kub meenemen en dat zou ons 4705 euro kosten.
We nemen nu minder mee en wachten nog op de nieuwe offerte. Wij zijn in zee gegaan met Voerman International. De verhuizing moet nog gebeuren, maar ben nu al zeer tevreden!

Ook wij hebben diverse offertes opgevraagd. Wij zitten zo rond de 38 kub en hebben diverse prijzen binnen. van 7.000,= tot 10.000 euro. onze voorkeur gaat ook uit naar Voerman omdat ik daar veel positieve verhalen over hebt gelezen, zij compleet zijn tegen een leuke prijs. moeten alleen nog akkoord krijgen van de werkgever.

Ik had ook een offerten van Voerman en die was iets duurder dan Mondeal movers.....Ik dacht iets van 1200 Euro----30kub container....Mondeal---volgens mij 6200 euro ( inpakken, papierwerk, bootreis, carantene in Australie etc. etc.)

Markus; Ik stuur je wel het adres effe door per PM-etje......Net als de notaris.....moet je doen!!!

Ik bedoelde voerman 1200 euro duurder dan Mondeal movers die ons een prijs gaf van ongeveer 6200euro

Ik wil zo veel zeggen en dan komt het soms raar op papier ( pardon, op het scherm )

Hoi allemaal!

Wij hebben ook net de offerte binnen van Mondial Movers (Waaijenberg Groep). Bij ons ook € 6200,00 voor bijna 28 m3.
We hebben een goed gevoel bij dit bedrijf, al vragen we ook nog een offerte aan bij Top Movers.
(voor het vergelijk)

Greetz,

Aussiegirl
:up:

[quote author=gerard link=topic=7927.msg103312#msg103312 date=1195832405]

Ik wil zo veel zeggen en dan komt het soms raar op papier ( pardon, op het scherm )
[/quote]

Ik weet het Gerard ,dat is de aard van het beestje  :crazy:  :grin:

Ik wacht je pm even af. :up:

Groetjes

Hi!

@ Gerard:
Ik las dat jullie alles met Mondial Movers gedaan hebben. Ik heb er ook een goed gevoel bij na hun bezoek en offerte. Nu lees ik her en der op t forum dat er nog ca $ 700 betaald moet worden aan de douane/quarantine... Zit dit bij Mondial in de prijs inbegrepen? KOrtom:  kwamen er naderhand nog kosten bij of is het bedrag wat je aan Mondial hebt betaald het enige??

Ik hoor het graag!

Greetz,
Aussiegirl :up:

Aussiegirl: het is sowieso verstandig om een aantal offertes bij verschillende bedrijven op te vragen. Ook om verschillende bedrijven langs te laten komen. Elk bedrijf levert andere services en het kan dus voorkomen dat een bedrijf dat net even iets duurder is, goedkoper is met de verzekering. Wij hadden een bedrijf dat goedkoop overkwam, maar toen die man bij ons op bezoek kwam moesten we er eigenlijk niets van hebben... Een ander bedrijf was in de offerteprijs net iets goedkoper, maar met de verzekering weer behoorlijk duur enz...

Hoi Aussiegirl

Sorry dat ik zo laat reageer....

Toen wij in Australie aankwam werden onze spullen verder door Wridgeways geregeld in opdracht van Mondeal Movers.
Er was wel wat extra kosten aan verbonden en dat had te maken met het Quarantaine....Volgens mij was het 250 dollar. Het had niets te maken met Mondeal...die had alles prima geregeld maar had meer te maken met het onderzoeken van diverse spullen hier in Australie. Volgens mij hebben zij hier een vast bedrag aan onderzoek en als zij iets verdachts aan treffen kost het meer....Het zijn echt geen grote bedragen en niets om ongerust over te worden....
Ik denkt dat je dit overal tegen komt....
Mondeal verpakt echt heel goed en het Fout lag misschien bij ons...Zorg gewoon dat alles HEEL goed schoon is en SCHIMMEL vrij...anders krijg je problemen en kan het bedrag oplopen. Bij ons moest 2 antieke stoelen vernietigd worden!!!!

Mondeal is echt heel goed en wil hun wel bij een ieder aan bevelen. Wij hadden HHEEEELLL veel overtes aan gevraagd ( Te veel ) en wil een ieder dit afraden.

Sterkte en groetjes Gerard

Back