Oh.... zweet in mijn handen...

claudia en pascal

New Member
Nou, eindelijk hebben we het voor elkaar en liggen de papieren klaar voor het TRA assessment.
Het heeft erg lang geduurd (diploma's kwijt en opnieuw moeten aanvragen, geen tijd/energie dankzij: reorganisatie werk, schade huis, ziekte hond, kapotte auto, kapotte motor, "beschadigde" man... alsof het niet zo mag zijn.)maar we zijn volhouders en nu, eindelijk, ligt alles klaar.
En bij mij breekt de paniek weer uit. :cry2:

Ik ben net zelfs al tekeer gegaan tegen mijn maatje... :bangingdoor: (sorry schat).

Zeg me dat dit herkenbaar is...

Herkenbaar ;)

Iedereen heeft wel eens last van cold feet denk ik. Is heel normaal en de manier waarop je dat uit ligt compleet aan de persoon. Dat huilen is ook meer dan normaal... tenminste... wel bij de vrouwen hier ;) Wij vertrekken op 10 februari en ik jank af en toe al tranen met tuiten. Ook wel gedaan tijdens het hele proces hoor. Elke keer als je een klein mijlpaaltje hebt is het even slikken. Bij jullie ligt nu alles klaar voor de TRA en dan moet je even door de zure appel heen bijten. Gewoon opsturen die handel en kijken wat er deze keer uit komt. Het komt heus wel goed :up:

Mijn vriendin heeft (nog) niet gehuild tot nu toe.. wel af en toe enorme zenuwen.. :D

Heel veel succes.. :)

Volgens mij is het heel normaal hoor! Ik heb in ieder geval heel wat afgehuild!  :cry:
We vertrekken over drie maanden en er komen vast nog genoeg gelegenheden om te huilen maar het lucht ergens ook wel weer op!

Sterkte en succes!  :smile:

Och ja allemaal herkenbaar, wij hebben ook al heel wat tegen elkaar gezegd (wat we niet zo bedoeld hadden).
Maar goed soms loopt de zenuwen ook erg hoog op. Ouders die er eerst niet mee eens waren (nu gelukkig wel, ze moeten wel).
Het visum is nu in gediend en dit jaar moet het voor ons ook gebeuren in okt.
het huis staat te koop dus ook veel kijkers. Je zet toch wel het en ander op het spel. Maar och als we daar zitten dan zal
er ook wel eens wat zijn.
We hebben ook een peuter van twee die lekker in de nee fase zit, dus dat is soms ook best lastig als je zelf niet lekker in je vel zit door het een en ander wat een emigratie met zich mee brengt. Maar je doet het toch ook voor de toekomst van de kleine en je eigen toekomst.
We proberen zoveel mogelijk leuke dingen te blijven doen met de kleine en onze boef van zes (die ook meegaat).

Hee Ingrriddh,

Hoe staat het met de verkoop? Nog pottenkijkers die jullie stiekum begluren?

Dijnnas

Er komt wel heel veel op je af he. Ik hoop voor jullie dat het huis op tijd verkocht wordt want dat is toch wel een hele zorg.
Voor ons wel in ieder geval.
Succes met die pottekijkers, en als ze jullie huis niet willen stuur ze maar door naar die van ons .
Groetjes,
Moon The Roosters

Met de pottenkijkers gaat het nu niet zo vlot meer, ze komen kijken maar niet kopen. Het staat pas een maand te koop.
In feb. is er een open huis dus we hopen met een beetje geluk dat het dan al weg is. Zal wel niet, maar we blijven positief.
En anders zakken we iets met de prijs, maar we wachten jan. nog even af, anders lijkt het net of we wel erg graag van ons
huis afwillen (willen we ook, maar we moeten ook weer niet teveel inleveren, een leuk zakcentje voor OZ is zeker niet verkeerd).
En tja eigenlijk kunnen we nu ook geen pottenkijkers gebruiken, zit nu weer met een ziek kind (40 graden koorts en die een antibioticakuurtje heeft). Och in OZ krijgt hij meer zonlicht en zal hij vast niet zo vaak ziek zijn als hier in dit vochtige landje dus we gaan voor OZ in 2008.
Iedereen gaat daar toch naar toe voor betere leefomstandigheden (klimaat, ruimte, rust, toekomst).

[quote author=Ingriddh link=topic=8124.msg107076#msg107076 date=1199627323]
Met de pottenkijkers gaat het nu niet zo vlot meer, ze komen kijken maar niet kopen. Het staat pas een maand te koop.
In feb. is er een open huis dus we hopen met een beetje geluk dat het dan al weg is. Zal wel niet, maar we blijven positief.
En anders zakken we iets met de prijs, maar we wachten jan. nog even af, anders lijkt het net of we wel erg graag van ons
huis afwillen (willen we ook, maar we moeten ook weer niet teveel inleveren, een leuk zakcentje voor OZ is zeker niet verkeerd).
En tja eigenlijk kunnen we nu ook geen pottenkijkers gebruiken, zit nu weer met een ziek kind (40 graden koorts en die een antibioticakuurtje heeft). Och in OZ krijgt hij meer zonlicht en zal hij vast niet zo vaak ziek zijn als hier in dit vochtige landje dus we gaan voor OZ in 2008.
Iedereen gaat daar toch naar toe voor betere leefomstandigheden (klimaat, ruimte, rust, toekomst).

[/quote]

Ik zou niet te snel zakken met de prijs hoor. Het staat nog maar een maand te koop zeg je, dus er kan nog erg veel gebeuren. Ons huis heeft 5 maanden te koop gestaan en op de dag dat we besloten om de prijs iets te verlagen belde er iemand naar onze makelaar die wilde kijken. We hebben de prijs dus niet verlaagd en heeft het voor net iets onder de vraagprijs gekocht ;)
Het komt wel goed hoor!

En claudia? Gaat het inmiddels al weer wat beter?

Ja, met Claudia gaat het ondertussen wat beter. :up:
Pascal heeft zijn papieren ingediend en we gaan dus op zijn naam. Hij is chef kok. En dat staat in die ene leuke lijst met bonuspunten en de wetenschap dat de TRA wat sneller zal gaan.
Uitgerekend nu besluit de kabelmaatschappij de boel over te dragen aan een andere provider wat internet betreft dus zitten we even zonder internet thuis. Maar dan kan ik altijd nog even in mijn pauzes kijken op het werk.
Tot nu toe nog niks gehoord, maar het zal niet lang meer duren.

En ook ons huis moet verkocht worden. Een huis een straat verderop heeft meer dan 2 jaar te koop gestaan!!! Hun huis was niet te vergelijken met ons huis, maar het zet je wel aan het denken.
Ach, verkopen moeten we toch.
Komt allemaal wel goed. Uiteindelijk. Ik heb voor hetere vuren gestaan. Wie niet...

Dank voor de lieve woorden allemaal! :clap2:

Back