Olifanten uitzetten in Australië

Lost

Administrator
Om bosbranden te voorkomen, moet Australië olifanten uitzetten. Dat bepleit de ecoloog David Bowman van de universiteit van Tasmanië woensdag in het Britse vakblad Nature.

De olifanten moeten vooral veel savannegras in Australië opeten. Dat gras werkt als een brandversneller bij vuur. Het is ooit ingevoerd als weidegras, maar verspreidt zich nu als een plaag. Andere pogingen om het gras in te dammen zijn mislukt.

In het verleden hebben ingevoerde dier- en plantensoorten de natuur van Australië nogal eens verstoord.

Zo is de reuzenpad nu een bedreiging voor andere dieren op het continent. Toch is ecoloog Bowman overtuigd van het voordeel van de komst van olifanten voor Australië.

Bron

Lijkt me leuk,olifanten spotten is weer eens wat anders! :grin: En ze zullen niet giftig zijn als ze opgegeten worden door huisdieren of kleine kinderen,zoals de canetoad.... :huh: :wink:

hartstikke leuk natuurlijk
alleen denk ik dan weer aan die verhalen van koeiepoep die maar niet opgeruimd werd... Enig idee hoeveel zo'n olifant produceert? :)

Veel. Heel veel. Daarbij lijkt het me niet logisch om wederom een diersoort te introduceren. Dan hebben ze/we straks Kamelen en Olifanten.....

Zomaar een idee, maar misschien kunnen ze eerst de cane-toads, vossen, konijnen en ratten, opruimen voor ze nog meer ecologische rampen uit gaan zetten.

Gelukkig hebben we al de dungbeetles die graag die olifanten poep eten....:evil:

Kangaroo , crocodile meat mmmm.
Hoe zou olifanten vlees smaken <_<

"Left Neighbor, I need a larger rifle there is a bloody....elephant in my back garden.".
"Did you start drinking again ,right neighbor".

<_< <_<

Jack :evil:

We hebben hier trouwens al genoeg olifanten hoor.
Die eten alleen geen Pampa gras, maar fast food bij Maccas

Bart

Back