Olympische Spelen & Schaatsen

Jan Katers

New Member
Hello,

Zijn hier nog Nederlanders die het schaatsen kijken missen? Ik namelijk wel! Nu kijk ik elke ochtend op internet wat de Nederlanders hebben gedaan: toch minder leuk...
Waarschijnlijk kun je het 's avonds laat/'s nachts wel via een Foxtel kanaal kijken maar dat hebben we ff niet...
We zijn al halverwege de OS maar iemand tips?

Jan
 
Ja precies, ik vind het ook jammer dat ik het schaatsen mis.
Volgens mij heb ik iets gehoord dat je het live op de NOS web-site zou kunnen volgen. Maar ja, moet je nog steeds wel 's avonds laat of midden in de nacht achter de pc kruipen...  :lol:
 
Ja, ik vind het ook erg jammer dat ik het moet missen, Alle grote toernooien/wedstrijden volgden wij op de televisie vroeger, en nu helemaal niets. Misschien wel goed ook want je kan nog gaan verlangen naar de kou als je het ijs ziet, zo heet is het hier :-D
 
NOS mag alleen de internet beelden uitzenden in landen die bij de European Broadcasting Union zijn aangesloten. Ben bang dat Oz daar niet bij hoort... :cry:

Streams tijdelijk niet overal beschikbaar
Wegens de strenge regels van het Internationaal Olympisch Comité inzake internetverspreiding van beeldmateriaal van de Olympische Spelen zijn sommige streams en sites tijdelijk niet beschikbaar via de gebruikelijke links.

De regels schrijven voor dat tv-zenders die de Olympische Spelen uitzenden deze alleen via het internet vertonen als zij ervoor zorgen dat de betreffende beelden alleen in bij de European Broadcasting Union aangesloten landen opgevraagd kunnen worden. Via deze pagina is het mogelijk om, mits u zich in de juiste tijdzone bevindt en beschikt over een breedbandverbinding, het laatste journaal, het themakanaal Journaal24 en de livestreams van de Olympische Spelen te bekijken.
(http://www.nos.nl/gfx/nos/info_streams.html?errorCode=100)
 
Wij volgen hier in Adelaide de Winterspelen gewoon via "7" (via free-to-air), die doen elke avond een uitgebreid verslag. Gisteravond nog even naar Wennemars & Bos gekeken.

Michel
 
He Michel,

Je hebt gelijk: op '7' doen ze aan uitgebreide verslagen maar dat is niet live en gisteren heb ik een uur gekeken naar rodelen, snowboarden, kunstschaatsen enzo. Heel leuk maar het is me toch om het schaatsen te doen. Ik zag nog wel de pursuit voorbij komen maar Bos/Wennemars heb ik helaas gemist.

Voor het WK voetbal in juni misschien toch maar een (proef) abonnementje Foxtel doen...

Jan
 
Met VPn een verbinding opzetten naar een europees land en dan de videostream bekijken? Ik weet alleen niet of VPN zomaar aangeboden wordt.
 
Ha Jan,

wel over cricket gehad zaterdag maar niet over schaatsen  :)

Foxtel zendt geen Olympische spelen uit jammer genoeg, net als jij haal ik mijn updates van internet. Ik mis het schaatsen ook en vind de verslaggeving van 7 ernstig tegenvallen.

Wat het WK betreft: volgens mij heeft Hans gelijk en heeft SBS de zendrechten voor het WK. Ik hoop alleen wel dat alle wedstrijden zoveel mogelijk live worden uitgezonden...

groetjes,
Trude
 
He Trude,

Met die Aussies erbij zaterdag ben ik maar niet over schaatsen begonnen; weten ze niet waar we het over hebben. Shorttrack kennen ze nog wel maar schaatsen... :wink:

Goed nieuws dat SBS de rechten voor het WK heeft en nu maar hopen dat ze niet alleen de wedstrijden van Australië uitzenden...

Ik zal t.z.t. nog wel een lijntje starten of we niet ergens met alle Dutch Brizzies in een cafe de wedstrijden van Oranje kunnen volgen  :-D

En FOL: heb je hier instructies voor?? Ik weet ongeveer wat VPN is maar zou niet weten waar te beginnen en waarmee een verbinding op te zetten... Suggesties welkom  :wink:

Jan
 
Oops, mijn excuses Jan. Ik had dit niet eerder meer gelezen...en nu heb je er niks meer aan :(
Ik wist ook niet zeker OF het op die manier kan:
http://www.kovoks.nl/index.phtml?table=support&id=41&ya=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hoe+een+vpn+verbinding&meta=
 
Ik zal het schaatsen zeker missen als ik in Australie woon, Gelukkig zijn er ook wel eens wedstrijden in Japan (nagano) en Canada (calgary) Dat is best te doen denk ik (om heen te reizen dan)
Ik ben in Turijn geweest en ga ook zeker naar Vancouver over 4 jaar.
Op tv zal ik het zeker missen, het wordt tijd voor Nederlandse TV in Oz.......
Of elke winter naar nederland op vakantie, gelijk schaatsen meepakken!!!
 
Back
Top