omg ... dit is pas deprimerend ...

Op zich is dit een te verwachten iets in tijden dat het economisch allemaal wat tegenzit.

Eén van de zorgwekkende zaken persoonlijk vind ik overigens de zorg van ouders voor kinderen die wordt 'verhoogd' omdat jongeren nu pas vanaf 25 jr. (voorheen 22) bij Newstart terecht kunnen. Ik vind niet dat je als ouder nog zo lang verantwoordelijk moet (willen) zijn voor je kinderen. Die moeten rond hun 18-20e levensjaar toch zeker op eigen beentjes leren staan, of is dat in Australië allemaal erg anders? :p

Ook ben ik wel nieuwsgierig hoe de universiteiten omgaan met het vrijgeven van de 'college geld cap'. Ben onlangs in de universiteitskosten gedoken om wellicht in de toekomst een master te doen daar. Dus zullen zien of ze de prijzen nog verder omhoog gaan gooien nu.

Dat ze de mijnbouw en infrastructuur stimuleren is goed, zoals ik meegekregen heb ging dat de laatste jaren niet zo goed meer.

Verder denk ik dat het net zo zal zijn als hier in Nederland --> Heb je een job, dan kom je wel door de crisis heen. Raak je uit de arbeidsmarkt e.d., dan kan het wel eens heel lastig worden allemaal.
 
@Jerden Van de koptekst zou ik bijna in de stress schieten, gelukkig halen we hier in NL al een aantal jaren de broekriem stevig aan. Dus goed voorbereid en vol goede moed ga ik mijn one way ticket boeken. ;)
 
Back
Top