OMG... het internet

Ems81

XPdite Sponsor
Zoooo, als je uit Nederland komt is het internet hier wel even wennen zeg!!! Ik woon nu in NSW, helemaal niet in the middle of nowhere, maar toch rete-langzaam internet. Foto's uploaden kost eeuwig! En die data cap!!! Mijn vriend had 4 GB per maand, nou daar was ik de eerste 5 dagen al overheen (wist ik veel).... Nu zitten we op 12 GB, en dat is voor mij nog steeds erg weinig. Ik kan niet eens fatsoenlijk Desperate Housewives of Grey's Anatomy downloaden of youtube filmpjes bekijken... En ik zit nog zonder baan, dus gebruik het internet best vaak (ik heb m'n les wel geleerd wat betreft downloads en youtube, maar ik gebruik het internet nu vooral voor job search, email, kranten lezen, etc. en nog steeds...)... en DUUR!! In Nederland voor twee tientjes per maand onbeperkt supersnel internet. Hier betalen we voor 12 GB 39 dollar... viel bijna flauw toen ik de prijzen zag voor 40GB of meer data packages...

Moest erg lachen om het stukje van Henrico Prins, heel herkenbaar. Is dan wel Nieuw-Zeeland, maar samen met Nieuw-Zeeland, Canada en Ijsland, is Australia het enige 'rijke' land in de wereld dat werkt met data-caps... Alle andere landen hebben gewoon unlimited internet packages. Echt, derde wereld internet hier in Australie...

http://www.henricoprins.com/2012/03/spotify.html

einde klaagbericht :)

En dan kun je geluk hebben en in een straat wonen waar optic fibre ligt....weigert je landlord om de aansluitkosten te betalen.

Ben ik blij dat ik nog in België woon :)
Hier is het internet ook nog altijd erg duur. De snelheid valt gelukkig mee. Ach ja, internet, we gaan toch niet naar Ozzy verhuizen om continu achter de pc te zitten :D

Als internet zo belangrijk is moet je lekker in NL blijven. Sins ik hier woon gebruik ik mijn mobiele telefoon als modem en dat is meer dan genoeg om af en toe een berichie te sturen, geen tijd in binnen te zitten internetten of tv te kijken.

Ik pak gewoon mijn crossmotor of een stuk vlees en ga ergens barbie-knoeien.

Groeten uit Townsville.

Ik zou ook blij zijn met wat meer 'kwaliteit' van het internet. Maar ik weet uit ervaring dat de keren dat ik daar was er ook niet echt naar taal. Dan zit ik in het begin van de avond liever naar kangaroo's te kijken, later op de avond naar de (vallende) sterren en daarna naar de binnenkant van mijn ogen ;)

Als internet zo belangrijk is moet je lekker in NL blijven. Sins ik hier woon gebruik ik mijn mobiele telefoon als modem en dat is meer dan genoeg om af en toe een berichie te sturen, geen tijd in binnen te zitten internetten of tv te kijken.

Ik pak gewoon mijn crossmotor of een stuk vlees en ga ergens barbie-knoeien.

Groeten uit Townsville.

Nou nou, hoeft toch niet gelijk zo kattig. Wij gebruiken internet heel regelmatig, ik kijk bv. het Nederlandse journaal via hun website. En dan is het wel erg irritant als het een eeuwigheid lijkt te duren om een half uurtje nieuws te bufferen! Mijn man gebruikt internet voor z'n werk en gelukkig is hij zo goed met computers en snapt ook genoeg van datalimieten en weet ik 't wat dat hij er nog wel wat nuttigs uit kan slepen.

Het is niet voor niks dat we in de 2 jaar dat ik hier ben al een stuk of 4 verschillende providers hebben geprobeerd... zitten nu maar bij Optus, daar zijn we het tevredenst mee.

Ja, nu gaan we afwijken he
.... Wij gebruiken internet heel regelmatig, ik kijk bv. het Nederlandse journaal via hun website. En dan is het wel erg irritant als het een eeuwigheid lijkt te duren om een half uurtje nieuws te bufferen!...
Dat heb ik dus nooit gesnapt.
Je gaat emigreren naar een ander land, omdat het daar beter/mooier/fijner/wtf-er is, en omdat je weg wilt uit je koude kikkerlandje.
Maar dan moet men wel zo nodig nog Nederlander blijven? Kunnen stemmen? Je kinderen naar een Nederlandse School sturen... noem maar op, vul zelf maar in.
Ik ben 9 jaar geleden (eigenlijk al veel eerder) naar België verhuisd en Nederland kan wat mijn part ontploffen (België binnenkort ook :D). Wat boeit mij dat nu wie daar aan de "macht" is. Ik ga daar niet meer naar terug, anders was ik niet in België gaan wonen.

Sorry, dit moest er effe uit. Ten meer ook omdat bepaalde mensen in mijn directe/verre omgeving ook nog altijd die vreemde gedachtenkronkel hebben.
Ik val hier niemand persoonlijk aan hé (Kooka!), laat dat duidelijk zijn.

Zo, en nu weer terug naar het internet.
Ik kan wel begrijpen dat als je "snel" internet gewoon bent, dat opeens terugvallen naar een inbelmodempje wel erg droevig is. Prijs zou ik niet zo over vallen, want dat is nu eenmaal land afhankelijk. Er zullen vast wel dingen zijn die vroeger duurder waren en nu een stuk goedkoper... (Sterren kijken bijvoorbeeld, zoals Afterbang doet. Probeer dat maar een in de Randstad. Moet je toch al gauw een uurtje of 2 rijden naar de veluwe, en wat dat dan kost aan de huidige benzineprijs wil je niet weten :p).

Slaap lekker!

Ik heb geen idee hoe het straks gaat (we gaan over twee maanden naar Oz), maar ik denk dat ik nog best een tijdje nieuwsgierig blijf naar hoe het in Nederland loopt. Tenslotte woont hier nog wel mijn familie dus het is niet alsof ik niets meer met Nederland heb.
Wat internet betreft: ook daarvan heb ik geen idee, maar ik kan me voorstellen dat het zeker in het begin wel jammer is als contact met de mensen die je achterlaat moeizaam verloopt. Je wil ze toch graag laten weten dat het goed gaat, en foto's oid doorsturen. Buiten dat gebruiken wij (net als de meesten hier) internet om dingen op te zoeken die we nog moeten uitvogelen, en bv om werk te vinden. Is het wel handig als je een beetje uit de voeten kunt.

Maar voor alles (inclusief internet) geldt dat er plussen en minnen zijn, sommige dingen zijn daar leuker dan hier en ongetwijfeld zijn er ook dingen die minder leuk zijn. Dat betekent niet dat je dan de hele verhuizing betreurt, maar ik vind dat je dan best mag zeggen dat er iets tegenvalt. Dus als iemand een keer moppert omdat het eten, internet of wonen daar zo duur is, dan bedoelt ie niet dat ie weer terug naar Nederland wil ;). Dan zegt ie gewoon dat de huizenprijzen hoog zijn... En dat is nog waar ook. Toch?

Je went aan het langzame internet.
Zolang je maar onthoudt dat Oz minimaal 5 jaar achterloopt, WA loopt daar nog eens 5 jaar achter dus 10 jaar.
We zijn net van paard-en-wagen af.

Inderdaad, zowel op muziek als mode gebied wonen we hier nog in de jaren 80!!!!! And loving it :)

Hey, mode en muziek gaan in rondjes hé. Dus dat komt vanzelf goed (al wel dan 5 jaar of 10 jaar te laat elke keer ;) )

Ach en het juist dat gevoel van achterlopen en toch ook weer niet achterlopen wat één van de charmes is van Australia.

Ja, nu gaan we afwijken he
Dat heb ik dus nooit gesnapt.
Je gaat emigreren naar een ander land, omdat het daar beter/mooier/fijner/wtf-er is, en omdat je weg wilt uit je koude kikkerlandje.
Maar dan moet men wel zo nodig nog Nederlander blijven? Kunnen stemmen? Je kinderen naar een Nederlandse School sturen... noem maar op, vul zelf maar in.
Ik ben 9 jaar geleden (eigenlijk al veel eerder) naar België verhuisd en Nederland kan wat mijn part ontploffen (België binnenkort ook :D). Wat boeit mij dat nu wie daar aan de "macht" is. Ik ga daar niet meer naar terug, anders was ik niet in België gaan wonen.

Sorry, dit moest er effe uit. Ten meer ook omdat bepaalde mensen in mijn directe/verre omgeving ook nog altijd die vreemde gedachtenkronkel hebben.
Ik val hier niemand persoonlijk aan hé (Kooka!), laat dat duidelijk zijn.

De gedachtekronkel die ik dan niet snap, is dat je blijkbaar niets meer te maken mag willen hebben met Nederland als je naar Australië verhuist... dat is dan toch ook gek? Ik ben en blijf Nederlander, al mijn familie woont daar, ik voel me nog verbonden met Holland. Ik ben niet naar Australië verhuisd omdat het hier beter is etc. of omdat ik zo'n hekel had aan Nederland. Een Aussie stal mijn hart (oh cliché ;)) en daarom ben ik nu hier en ik heb het reuze naar m'n zin, Australië is fantastisch! Maar ik ben ook nog altijd nieuwsgierig naar wat er gaande is in NL hoor :)

Ik kijk het nieuws overigens misschien 1x in de 3 weken online (mede door het trage internet, haha!) en lees elke dag even nu.nl na. Ik vind het fijn om op de hoogte te blijven van wat er zoal in Nederland gebeurt.

Kijk, ieder z'n ding, en als je na je emigratie niks maar dan ook niks meer met NL te maken wilt hebben, dat is je goed recht! Maar ga dan niet anderen die nog wel een sterke band met Holland hebben afkatten, dat is toch nergens voor nodig.

Maarreh, wat internet betreft... het NBN wordt binnenkort uitgerold, dan wordt het vast allemaal stukken beter. En duurder :p

Je kunt natuurlijk BVN aanschaffen, eenmalige kosten van zeg 500 dollar , dan 24 uur per dag Nederlandse TV, (2 x 12 uur hetzelfde) met praktisch dezelfde tijden als in NL.
Geen reklame en vlotjes van het ene programma naar het andere.
Verder totaal geen kosten, je ouwe vrienden en familie in NL betalen de kosten via hun belasting systeem, jij hebt het dus gratis.
Lijkt aardig van de Nederlanders die je dus nog jaren lang in het buitenland steunen.

En de programmas welke ze niet aanbieden kun je dus zien op je PC bij uitzendinggemist.nl
Er bestaan al wat draadjes over dit onderwerp.
Jan

Ach, elke land heeft z'n voor en nadelen, ik ga heus niet terug naar NL omdat het internet hier zo tegenvalt hoor :) In Nederland zijn er ook dingen waar ik lekker over kan klagen. Ik woon in OZ nu, maar dat betekent niet dat ik alles hier fantastisch vind!

Ik zit al veel minder online dan in NL, en ik surf (op de golven), en zwem, en zon, en ben lekker buiten, maar ik wil nog steeds af en toe filmpjes en fotootjes uploaden voor familie, of het nieuws lezen online (ook Australische kranten) of de nieuwste afleveringen van mijn 2 favo series downloaden. Want die RECLAME hier!!!!! Om te huilen, nog iets waar ik over kan klagen :) Elke 6 minuten er weer tussenuit... hoera!!! Daarom download ik series liever, want verder kijk ik hier nauwelijks TV.

He Sas, we hebben Lady Gaga hier ook hoor....:)

In het begin "volgde" ik het nieuws nog in NL. Na enkele maanden had ik al zoiets van he? Wie is dat?
Laat maar.
Nu kijk ik helemaal niet meer.
Het verschil is dat ik niet gevallen ben voor een Ozzie, maar voor het land, de mentaliteit.

Godverdomme wat lekker om over dat klote internet hier te mogen kunnen klagen zeg. En wat nou moet je maar weer terug naar Nederland...wat is dat nou weer voor gelul op een drumstel. Ik ben toevallig een australier die voor een groot deel in Amsterdam is opgegroeid dus Oz is mijn thuisland en als ik in het nederlands op zijn amsterdams wil klagen over feiten hier doe ik dat effe lekker ja youpie. Het is werkelijk soms (nog steeds) niet vooruut te branden en die data cap is absolute eenzijdige geldklopperij waar niet telecom bedrijven ook erg veel geld aan verliezen. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat er door de schijtkraan vol open richting de Peter Slipper en Graig Thomson er nieuwe verkiezingen komen hier en de stekker weer uit de nieuwe NBNCo wordt getrokken... nightmare scenario. Ik zie die poffertjes porums van Tony Abbott en Malcolm Turnbull al zij aan zij aankondigen dat het afgeblazen wordt brrrrrr eng. Tussen hoop en vrees in denk ik toch dat het ooit naar een westerse standaard wordt getrokken. En voor de kijkers in Nederland....dat 'Crocodile Dundee' gevoel als kijk op Australia is nu wel een beetje passee hoor. We kijken hier niet alleen naar kanGOEROES en de meeste stemmen in mijn omgeving willen ook supersnel internet met fair-use policy.

Cheers >:D Stephen

Goedkoopste oplossing voor nederlands nieuws? Kijk gewoon naar SBS (free-to-air) TV. Die zenden regelmatig NOS nieuws uit .. (Zaterdag ochtend bv). Geen dowload kosten / CAP / ... etc. Wel handig natuurlijk als je het kan opnemen en ook later kunt bekijken ;-0

Back