Omgeving berri

Teuni

New Member
hoi,

Zie weinig nieuwe post in deze categorie, gaan er soms weinig mensen naar SA??
Wil zelf naar omgeving Berri.
Zitten er al mensen daar in de buurt of die plannen hebben ??
misschien alervaringen op het gebied van werk vinden ??

ben benieuwd!!!
Teuni
 
Hoi hoi
Inderdaad weinig post in de SA categorie. Best jammer. Ik heb het idee dat er in andere territoria's meer wordt gedaan qua Nederlanders onder elkaar??
Ik hoop dat ik er naast zit. Wij gaan er namelijk voor het eerst heen in februari. Zo toch wel heel leuk zijn als er Nederlanders zijn die ons alvast een kleinen inleiding kunnen geven in de “way of the South Australians”

Ik heb even ge-googled op Berri hier kwam ie mee.. Kan niet echt veel vinden over de suburb Berri. Wel de stad Berri zo'n 232Km van Adelaide. Maar die bedoel je waarschijnlijk niet....toch??
http://www.wilmap.com.au/berri.html

gr. Barry & Vanessa
 
Ja niet te geloven maar dat gebied bedoel ik wel.
Langs de murray river zit nogalveel agrarisch gebied. omdat ik zelf uit deze secotr kom en werk wil ik in oz daar ook in verder.

heb dus wat gebieden waar evnetueel heen zou willen.
Achter Cairs the table landmet veel melkveehoudey.
Rockhampton, de stad op vlees vee gebied
en dus SA omgeving murray river met veel vruchten)

Ben op alle plekken geweest en in SA kan ik op een SIR visum binnen komen met het juiste beroep. bij QLD weet ik nog niet of agricultural adviser ook gevraagd wordt.
en in de agrarische sector zit je soms wat afgelegen.

Vindt ik wel prettig!!
is het te rustig kan ik altijd nog naar de big city
 
Dus je hebt wel wat verstand van de agrarische sector....Mmm dat is interessant :up: :roll:
Ik heb zelf namelijk een idee of droom zoals ze dat zeggen. Alhoewel ik met de term "droom" wel wat moeiten heb. Het lijkt dan zo onrealistisch. Terwijl ik er toch wel meer bij denk dan alleen maar een droom... :p

Maar goed ik en me vrouw hebben dus al langere tijd een idee in ons hoofd om straks na het emigreren totaal het roer om te gooien. Dat betekent voor mij uit de techniek stappen en iets in de agrarische sector te gaan doen om dan uit eindelijk iets voor me zelf te beginnen.  Druiven, olijven, citrus, ....we zien wel. Wat denk je zelf is dat haalbaar in SA of is de markt al verzadigd?? Ook met het dreigende water te kort is het toch wel tricky om iets te beginnen in de vruchten sector.  Hoe denk jij er over?
 
Go Berri!! Goede wijn en fruitjuice daar, heerlijk! Ikzelf zit in Adelaide, maar mijn vriendin komt uit Loxton, wat erg dichtbij Berri ligt, oftewel the Riverland. Over een paar uurtjes stap ik weer in de auto om een heerlijk relaxed weekeind daar door te brengen (vooral fijn dat de familie je daar verwend natuurlijk, haha). Het leven in Berri en omstreken is nogal anders dan het leven in Adelaide, the big smoke. Persoonlijk zou ik er moeite mee hebben om in Berri/Loxton te wonen, maar het is maar net wat je gewend ben. Ik denk dat ik iets meer een stadsmens ben, en alles in the riverland is redelijk afgelegen (relatief gezien dan). Iedereen kent elkaar, hechte community, erg warm in de zomer en veel vliegen.... Maar om er voor een paar dagen heen te gaan vind ik altijd heerlijk.

Ik ken je op je persoonlijke email-adres wel wat foto's sturen als je geinteresseerd bent.

Cya,

Vin
 
@bear, klein beetje verstand ervan heb ik wel, weet in ieder geval dat boeren in NL weinig toekomst heeft of je moet een grote zak geld hebben.
Risico heb je als zelfstandig ondernemer altijd, een goed idee en een gat in de markt doet wonderen. Volgens mij moet daar nog wel een plekje voor een ondernemer over zijn!!
Qua water heb je in QLD rond Tully wat minder risico. Negatief punt van Tully is weer dat dit plaatsje volgens mij elk jaar wel in de top3 van plaatsen staan met meest gevallen neerslag. en of je dat nu wilt!!!
Een wijgaard / proeverij met B&B in de Barrossy Vally moet toch te doen zijn denk ik!!


@Vinvanmil:
Ben er vorig jaar met de bus door heen gereden trok me gelijk aan.
Foto's zijn welkom!!, hoe doen we dat via een PM of zo ??

groetjes Teuni
 
@Teuni
Jeroen en ik zijn eergisteren door Loxton, Berri en Renmark gereden. Fantastische omgeving. Overwegen zelf ook om er te gaan wonen zodra we ons permanente visum hebben. Hoe het daar gesteld is met werk in de agrarische sector? Ik heb helaas geen flauw idee. Wel weet ik dat er voor mij, buiten fruit plukken om, niet veel werk is.

Groetjes,

Erna
 
Hallo Teuni,

Wij heben ons onlangs voorgesteld en zijn van plan ons in de omgeving van Adelaide te vestigen ( Indien alles naar wens verloopt )
Tot op heden hebben wij het idee oms ons in de omgeving Hallett Cove of Port Noarlunga te vestigen. Tevens trekt ons de streek rond Victor Harbor ook erg aan ( Dit hebben we echter alleen van internet ). We zijn nog nooit in SA geweest.

groeten Wim
 
He leuk een paar weken de hort op en ik kom terug zie ik veel meer activiteit in SA.
MOOI.

groetjes Teuni
 
Back
Top