Omzetten van de centjes

Madocke

Active Member
Ik ben al effe op zoek naar informatie over het omzetten van euro's naar AUD, maar hier op het forum vind ik helaas enkel een paar oude draadjes met voor mij minder relevante informatie.

Ik zou graag willen weten wat nu de beste manier is om onze zuurverdiende centjes in Australië te krijgen.

Via een reguliere bank hier, de centjes hier omzetten naar een AUD rekening bij die bank, nadien doorstorten naar je Aussie rekening in Australië die je pas kon openen na aankomst?

OF

Werken via een broker? Die hanteert betere tarieven,... maar is het veilig? Moet er dan al een rekening geopend zijn in Australië zelf? Hoe doe je dat dan?

Iemand info?

Thanks already.

Hi,

Ik gebruik al een tijd HiFX en daarvoor Xe. Deze websites geven een aanzienlijke betere koers dan banken en lagere kosten. HiFX gaf een betere koers op een gegeven moment dan Xe, vandaar dat ik ben overgestapt. Je moet je aanmelden en dan is het makkelijk.

Je kan inderdaad vantevoren al een bankrekening bij Westpac en andere banken openen, dat is wel belangrijk.

Succes ermee!

Wij hebben ruim voor vertrek een bankrekening geopend bij NAB en bij ANZ daarna in delen geld overgemaakt via Ozforex. We hebben goed op de wisselkoersen gelet, dat scheelt flink geld.
Let bij het openen van een bankrekening op de maandelijkse kosten. Sommigen rekenen niets als je er een flink bedrag aan spaargeld parkeert of maandelijks een bepaald bedrag stort.
Je moet zodra je in Australie aankomt de bankrekening activeren, pas vanaf dat moment kun je actief bankieren. Tot die tijd alleen maar storten.

Back