Onaangenaam bezoek

TravelGirl

Active Member
Ik zit sinds donderdag/vrijdag te kijken naar een soort documentaire: 72 deadliest animals of Australia. En nou ben ik niet zo bang voor al die dieren en vind ik het juist heel boeiend (ik doe ook Management Dierverzorging), maar nu vroeg ik mij af.
Hebben de mensen die naar Australië zijn geweest, al eens "onaangenaam" bezoek gehad? Zoals een slang in de badkuip ofzo? Je ziet het ook best vaak op Facebook. Dus ik was wel eens benieuwd.
Zelf ben ik een keer een kleine gekko in mijn hostel tegen gekomen.
 
Behalve wat Huntsmen spiders (en die zijn goed en niet gevaarlijk voor mensen) en een blue tongue lizard in de garage (ook ongevaarlijk) en kangaroos in de achtertuin (in principe ook ongevaarlijk ;) ) nog geen gekkigheid gehad, we wonen hier pas twee maanden maar wel tegen een nature reserve aan dus genoeg beestjes lijkt me zo.
 
Een 30 cm grote lizard in de benedenverdieping, green tree snake (niet giftig) op het deck, lace monitor door de achtertuin, red backs rondom het huis, in de garage en het washok. Maar het meest gevreesd zijn de bloedzuigers en muggen.
 
Een 30 cm grote lizard in de benedenverdieping, green tree snake (niet giftig) op het deck, lace monitor door de achtertuin, red backs rondom het huis, in de garage en het washok. Maar het meest gevreesd zijn de bloedzuigers en muggen.

Bij ons is het niet verder gekomen dan een huntsman. Kleine spinnen en kakkerlakken leggen het altijd af tegen de altijd bij de hand (voet?) hebbende thongs en de spuitbus.
 
Hi,

In de tropen deel je automatisch je huis en leven met gecko's, kakkerlakken, hagedissen en andere klanten zoals possums en goanna's die onder je dak wonen etc. Gisteren nog een grote "blue tongue" gevangen in het kippenhok die aan een ei aan het smikkelen was. Verder af en toe een slang maar verrassend weinig tijdens de maanden die ik in de natuur heb gekampeerd en gereisd, meestal in de tuin eigenlijk. Redback spinnen in de "post box" in het Zuiden was ook normaal. Oh ja, en natuurlijk de regelmatige krokodil die langszwemt hier in Broome en in Darwin deel van het dagelijks leven was :confused:

Ben door een "king brown snake" gebeten in Darwin door door het hoge gras te lopen... 24 uur in het ziekenhuis ter observatie was het enige gevolg gelukkig :D

Je leert ermee leven en er is eigenlijk niets engs aan al die dieren, juist heel leuk!
 
Behalve wat Huntsmen spiders (en die zijn goed en niet gevaarlijk voor mensen) en een blue tongue lizard in de garage (ook ongevaarlijk) en kangaroos in de achtertuin (in principe ook ongevaarlijk ;) ) nog geen gekkigheid gehad, we wonen hier pas twee maanden maar wel tegen een nature reserve aan dus genoeg beestjes lijkt me zo.
Ahw blauwtongskinken zijn zo leuk, wij hebben ze hier op school en zijn een van de eerste reptielen die ik durfde beet te houden, ik ben lang 'angstig' geweest om bepaalde dieren te hanteren waaronder reptielen. Lijkt mij enorm gaaf om deze in de natuur tegen te komen!

In de 10 jaar dat we in WA wonen hebben we maar 4 keer een levende slang gezien.
Red back spiders kom je echter vaker tegen.

Ik denk dat je eerder bang moet zij van de mede weggebruikers dan de dieren die je op tv ziet.
Oh dat valt dan we reuzen mee.
Ja, zolang je respect hebt voor de dieren en uit hun buurt blijft (voor zover dat kan), zal er weinig met je kunnen gebeuren. Dit wordt ook in dat programma verteld, dat zolang je ze met respect behandeld, ze jou niet snel zullen pakken. Vaak is het of een inschattingsfout of verdediging.

Een 30 cm grote lizard in de benedenverdieping, green tree snake (niet giftig) op het deck, lace monitor door de achtertuin, red backs rondom het huis, in de garage en het washok. Maar het meest gevreesd zijn de bloedzuigers en muggen.
:O een lace monitor, dat lijkt mij echt gaaf. Of zo'n komodo varaan. Mag ik vragen waar u woont? Ik heb zelf de green tree snake in het wild gezien en vond die zo mooi.

Bij ons is het niet verder gekomen dan een huntsman. Kleine spinnen en kakkerlakken leggen het altijd af tegen de altijd bij de hand (voet?) hebbende thongs en de spuitbus.
Ik ben niet snel vies van dieren, maar insecten zoals kakkerlakken, jakkie haha.
Huntsmanspiders lijkt mij zo gaaf om die eens in het wild te zien.

Hi,

In de tropen deel je automatisch je huis en leven met gecko's, kakkerlakken, hagedissen en andere klanten zoals possums en goanna's die onder je dak wonen etc. Gisteren nog een grote "blue tongue" gevangen in het kippenhok die aan een ei aan het smikkelen was. Verder af en toe een slang maar verrassend weinig tijdens de maanden die ik in de natuur heb gekampeerd en gereisd, meestal in de tuin eigenlijk. Redback spinnen in de "post box" in het Zuiden was ook normaal. Oh ja, en natuurlijk de regelmatige krokodil die langszwemt hier in Broome en in Darwin deel van het dagelijks leven was :confused:

Ben door een "king brown snake" gebeten in Darwin door door het hoge gras te lopen... 24 uur in het ziekenhuis ter observatie was het enige gevolg gelukkig :D

Je leert ermee leven en er is eigenlijk niets engs aan al die dieren, juist heel leuk!
Super gaaf al die dieren! Hoop ooit dat ik die dieren ook allemaal tegenkom in het wild. Ik heb wel tijdens mijn vrijwilligerswerk veel dieren in de dierentuin gezien, maar dat is toch anders
 
Huntsmans in het wild hahahaha je bedoelt op de muur van de slaapkamer en de keuken en de hal en in je brievenbus.....:D

Hahah ja 'wild'. Het is toch gezellig om onverwachts bezoek te krijgen, misschien wilt hij wel een biertje meedrinken:p.
 
Komodo varaan? Dat is toch wel een ander eiland, maar er is wel wat gelijkenis. Ik woon aan de Central Coast (net ten noorden van Sydney); de lace monitor zie je best veel in de natuurparken aan de oostkust, maar ik was ook stomverbaasd om hem in mijn tuin te zien. Maar we wonen wel dicht bij een natuurpark met veel begroeing in de omringende tuinen, dus die monitor zal wel gewoon even de benen aan het strekken zijn geweest ;)
 
Komodo varaan? Dat is toch wel een ander eiland, maar er is wel wat gelijkenis. Ik woon aan de Central Coast (net ten noorden van Sydney); de lace monitor zie je best veel in de natuurparken aan de oostkust, maar ik was ook stomverbaasd om hem in mijn tuin te zien. Maar we wonen wel dicht bij een natuurpark met veel begroeing in de omringende tuinen, dus die monitor zal wel gewoon even de benen aan het strekken zijn geweest ;)
Oh vandaar dat de komodo niet bij de dodelijkste 72 kwam. Ik dacht altijd dat die naast Azië ook in het noorden van Australië kwam. De monitor kwam wel in de documantaire.
 
Hahah ja 'wild'. Het is toch gezellig om onverwachts bezoek te krijgen, misschien wilt hij wel een biertje meedrinken:p.

ooops was ik nog die ene vergeten, die in onze auto woont....ach ja, zolang Frank maar niet van het plafond komt vallen :p
 
ooops was ik nog die ene vergeten, die in onze auto woont....ach ja, zolang Frank maar niet van het plafond komt vallen :p
Wat een luxe heeft die spin, én eigen plekje én privé chauffeur :p Zolang hij niet in de slaapkamer van het plafond komt. Dan ga ik me toch wel een beetje zorgen maken waar die gebleven is haha
 
Wat een luxe heeft die spin, én eigen plekje én privé chauffeur :p Zolang hij niet in de slaapkamer van het plafond komt. Dan ga ik me toch wel een beetje zorgen maken waar die gebleven is haha

Ik had het genoegen om wakker te worden van een kakkerlak die van het plafond op mijn gezicht viel en vervolgens onder het dekbed ging.
 
Ik heb ook eens de zeer onaangename ervaring gehad van een grote (German...) kakkerlak die 's nachts tegen de "fan" aanvloog en vervolgens tegen mijn slapende hoofd aan gekatapuld werd... En een groene boomkikker sprong een keer op mijn wang 's nachts... The charms of living Down Under eh? ;)
 
Ik heb ook eens de zeer onaangename ervaring gehad van een grote (German...) kakkerlak die 's nachts tegen de "fan" aanvloog en vervolgens tegen mijn slapende hoofd aan gekatapuld werd... En een groene boomkikker sprong een keer op mijn wang 's nachts... The charms of living Down Under eh? ;)
Whaha gekatapuld. Quite nasty zo'n kakkerlak. Heb er gelukkig nog nooit een gezien. Boomkikker zijn wel leuk maar beetje glibberig. Al bij al hoort het inderdaad bij de charmen van Australië. Het maakt het land toch weer uniek!
 
Op het gebied van enge dieren voel ik me bijna bekocht. Annelies heeft een keer een Huntsman gezien, ze vond hem niet zo heel groot, maar het was een forse aldus een local. We hebben ook een white tail gezien (die zijn miniscuul). Verder heb ik een pinguin, koala, kangaroo, dropbear, een wallaby en een verscheidenheid aan vogels gezien.

Dus nee, ik was ook wat benauwd voor alle creepy crawlers hier, maar ik maak tegenwoordig maar grappen over dat het een soort anti-Australië reclame is. Iedereen heeft afgesproken buitenlanders af te schrikken zodat het hier lekker rustig blijft ;)
 
Back
Top