Onbewerkt hout?

Sacha

Ass. Perth Promotor
Lieve mensen,

Was vandaag mijn zolder aan het opruimen en vond daar mijn schatkist. Het gaat om een doos van hout die aan de binnenkant geschilderd is en aan de buitenkant bedrukt.

Waarom is het mijn schatkist: Zit vol met alle dingetjes die ik in Australie verzameld heb, gekke bandjes (Sheparton Talk van Len Beadell), rare folders (Dinosaur Museum van Canberra b.v.), wegenkaarten van diverse steden.  :oops:

Waarom moet de kist mee: Het is de krat die uitgegeven is in Nederland ter introductie van Coca Cola Light Lemon, collectors item en ben een Coca Cola fan.

Nu dus mijn vraag: Valt deze kist (past in een verhuisdoos...) in de cat. onbewerkt hout en zo ja, is met blanke lak afbeitsen dan voldoende om de kist zonder gezeur van de douane mee te verschepen?  :?

Dank je wel,

Sacha
 
Mijn antieke grenen kastje stond gewoon in de boenwas en daar is niet moeilijk over gedaan.

Ze willen vooral geen pallets van ruw hout en zo zien, want dat hout is vaak zo vers dat er nog levende beestjes in zitten.
Kijk of er geen houtworm in je kist zit (stof dat uit gaatjes komt) zoniet dan loop je weinig risico.
Blanke lak kan altijd, helpt ook tegen vuil worden.

Bart
 
Wij hebben ook een aantal antieke meubelen in de was gezet en de achterkant/binnenkant gelakt. Geen problemen.
 
vers hout is een veel groter probleem dan heel oud hout, en inderdaad; die gaatjes wijzen op beestjes en die willen ze niet.
Al ons ongeverfde hout is zonder problemen mee gekomen, schors etc hadden we vante voren er al uitgeschift.
 
Hallo,

en Ikea-hout (haha). We zagen dat de prijzen van Ikea in Oz behoorlijk hoger liggen dan in Nederland, dus nu willen we onze geweldige kinderspeelgoedopbergkast meenemen. Kan helemaal uit elkaar, is een soort Berken, bewerkt enzo. Wat denken jullie?

gr. Patries
ps: kids zouden het vast geweldig vinden als "hun kast" ook meeging....
 
[quote author=Patricia link=topic=9078.msg122938#msg122938 date=1217545240]
en Ikea-hout (haha). [/quote]

Spaanplaat mag gewoon mee hoor :grin:

Chantal
 
Back
Top