Onderhandelen mogelijk over rent?

JanWillem

Member
Hi, vandaag hebben wij voor het eerst ge-applied voor een huis via realestate.com.au en 1Form.

Omdat de huur stevig is, hopen we (met de suggestie te tekenen voor een jaar) een beetje te kunnen onderhandelen over de prijs / rent.

Maar is dat gebruikelijk, onderhandelen over de rent?

Groeten,
Jan Willem
 
Volgens mij is een jaar contract al de normale looptijd. Of de verhuurder wil het korter omdat hij je eerst even wil ‘uitproberen’. Wij hebben ons huis in Queensland verhuisd voor een korte periode met optie van een verlenging van een jaar. Omdat we even wilde kijken wat voor vlees we in de kuip hadden.

Maar hier in Canberra is alles een jaar normaliter.
 
Hier in Tasmanie is een jaar ook meestal de norm. Ik neem aan dat als je in een duurder huursegment zoekt en de huizen wat langer onverhuurd zijn, er misschien mogelijkheden zijn om te onderhandelen. Mijn huurervaring in populaire gebieden met een 'gemiddelde' huurlast is dat de verhuurder meestal kan kiezen uit meerdere geintereseerden. Onderhandelen heeft dan weinig zin.
 
Beetje laat ondertussen, maareh een jaar is inderdaad ook standaard in WA.
- Dus of nog langer (al willen landlords dat wellicht nirt ivm lage huur in WA).
- Of een grotere aanbetaling. 3 maanden of 6 maanden vooruit betalen.

Ik heb het idee dat er in AU onderhandeld wordt. Tot heal5h care providers aan toe.
 


OFX
Back
Top