One, two, three GO!

Kathren

XPdite Sponsor
Vandaag ontving ik onderstaand bericht van de Australische ambassade

This email is to advise you that your passport application has been processed and your passport has been produced.

Passports Online Service
Department of Foreign Affairs and Trade
www.passports.gov.au

Whoehoeee  :cheer: Nu dus wachten op de post met het afhaalformuliertje voor aangetekende post... en het avontuur is begonnen!  :grin:... Nu verder met de hele waslijst wat nog gedaan moet worden. De eerste dingen die moeten gebeuren zijn een goed tehuis zoeken voor mijn ene paard... (kan er geen twee meenemen, hopelijk wel 1, maar dat is nog afwachten) en mijn huis een beetje opschilderen voor verkoop. We willen er tenslotte zoveel mogelijk uithalen.

Het loont om verhalen van andere mensen te lezen die de overstap al hebben gemaakt. Je doet ideeën op en krijgt tegelijkertijd allerlei adviezen. Dus ben mijn actieplan al aan het schrijven en het is een hele waslijst  :|  Maar goed heb het wel een stuk makkelijker dan veel mensen hier. Heb geen kinderen, geen partner, geen visum gedoe... alleen mijn hond en hopelijk mijn paard die mee gaan.

Soms is het vreemd om ineens te realiseren dat ik (hopelijk) binnen een jaar in Oz ben na 36 jaar. Terug waar ik thuis hoor...

Goed nieuws  :cheer:, zo te lezen gaat het heel goed met de voorbereidingen, ga zo maar door  :up:

phoe wat een onderneming! Zeker als je het alleen moet doen!
Maar gaat wel goedkomen hoor.
Hopelijk kan je hier op tijd onderkomen vinden voor jezelf, hond en paard, want dat kan soms lastig zijn.

Succes met alles  :up:

Gefeliciteerd Kathren!
Ik heb je verhaal niet helemaal gevolgd misschien...knap hoor om dit helemaal in je uppie te doen. Waar ga je je vestigen?

Succes met alles te regelen  :up:

Groetjes Ingrid

Thnx allemaal!

Het voelt op dit moment nog echt als een mega berg waar ik tegen aan kijk. Omdat ik niet weet hoe snel ik een anders thuis voor mijn ene paard heb gevonden, kan ik ook geen vertrek periode plannen. Daardoor zit ik ook weer met wanneer ik met het traject voor mijn hond kan beginnen. Dat ik er uiteindelijk kom dat weet ik, kan alleen nog niet zo snel voorruit als ik zou willen... (suggesties hoe hier mee om te gaan zijn welkom  :up:)

Met de verkoop van mijn huis zit ik niet zo mee want die zit in een prijsklasse waar starters om zitten te springen en waar voor een handige klusser veel meerwaarde uit te halen is. Ligt ook nog eens op een super locatie in het centrum van de stad met vrij parkeren. Neeehhh dat zal niet lang duren. Huur daarna wel wat...

@Skippie - weet nog niet waar ik me definitief wil vestigen. Wil eerst wat rondtrekken. Zelf ben ik geboren in Melbourne en heb altijd in die omgeving gewoond. Of dat als nu ook als thuis gaat voelen weet ik nog niet dat zal het moeten uitwijzen. Het zal alleen al geweldig zijn om daar te zijn waar mijn hart altijd heeft gelegen. De heerlijke taal, de ruimte en levenstijl... maar ook niet meer stom gevonden te worden omdat je graag bij je paarden met hoed rondloopt. :grin: :grin:

WellsGraypark.jpg

Kathren,
ineens gaat alles sneller dan je denkt, en soms zelfs had voorzien.......'k hoop ook ooit weer eens meer met paarden bezig te kunnen zijn. Maar da's misschien iets voor in OZ. Wie weet.

veel succes

Frank

Hoi Frank,

Thnx voor de bemoedigende woorden! En jullie ook veel succes ... nog een paar daagjes en dan zijn jullie er  :wink:

He Kathren,
Gefeliciteerd meid! Dat is wel snel gegaan voor je. Toch?

En dat paard? bel eens naar limburg. Friet "Bonfire" Majo is daar erg populair :evil:
Nee grapje. Ik hoop dat je snel een goed nieuw huis voor hem/haar vindt.

Ghe, ghe, ghe, Loecky.... ben gek op frikandellen met majo  :grin:  Iets wat ik in Oz wel zal missen... maar wat een lekker meat pie wel op zal heffen!!!  Dag frikandellen!!! Kom hier die pies  :evil: :p

Ohw just can't wait, [size=8pt]can't wait[/size], [size=6pt]can't wait[/size], [size=4pt]can't wait[/size].... :w00t:

Heb inderdaad direct nadat ik het besluit had genomen om terug te gaan het formulier opgevraagd bij de ambassade, alles verzameld, mijn beste vriend gevraagd of hij mijn guarantor wilde zijn (werkt al bijna zijn hele leven bij de landmacht en is een hoge pief daar) en een afspraak gemaakt. Afspraak was vorige week donderdag, en toen was het super weer. Dus heb ik mezelf maar getrakteerd op een middagje Scheveningen. Mooie gelegenheid om alles op een rijtje te zetten zo zittend op het strand... :beach:

Hoi Kathren,

Ik zag je reactie bij Skippie over dat het je zo leuk lijkt om al met vertrekken bezig te zijn. Daardoor vroeg ik me af: heb jij al iets van een planning voor je iegen vertrek? Even je 1, 2, 3, go! (dit topic) opgesnord en daar zag ik dat je een paard en een hond moet zien onder te brengen. Lukt dat al? Ben benieuwd wanneer je je home country weer 'in de armen sluit'.

groeten,
Laurens

hej Laurens,

Mijn 2 paarden gaan niet mee, maar hond wel. Dat is een heel stuk makkelijker en goedkoper.

De planning die in mijn hoofd zit is dat ik volgend jaar juni/juli zou willen vertrekken. (Wordt waarschijnlijk wat later) Allereerst wilde ik wel eerder maar mijn zus wordt eind mei 50 en geeft een groot feest... en ik moet het niet wagen om voor die tijd te vertrekken :wink:

20 december komt er iemand kijken naar mijn oudste paard (20jr) en ik hoop dat alles dan goed gaat en klikt want het klinkt allemaal wel goed hoe die persoon met zijn paard om wil gaan. Doet het bijna op dezelfde manier als ik. Blijft hoe dan ook moeilijk om mijn lieve jongens uit handen te geven. Ben er achter gekomen dat ik wel heel beschermend ben naar mijn beestjes toe.. :smile: Ik weet dat ik het hier met hun goed moet afsluiten anders blijft het de rest van mijn leven aan me knagen...

De uiteindelijk datum ligt dus nog niet vast. Eerst mijn paarden en dan ik pas.

Bedankt voor het vragen :up:

Groetjes,
Kathren

In dat geval help ik je hopen dat die persoon inderdaad is wat je zoekt. Je hebt gelijk denk ik dat je dat met een gerust gevoel moet kunnen afsluiten anders gaat het toch aan je vreten daar. Thanks voor de uitleg!

groeten,
Laurens

PS: deze dagen is er ook een vent met een baard in het land die iets met paarden doet dacht ik, maar die loopt ermee over daken dus dat zou ik niet doen als ik jou was.

PS: deze dagen is er ook een vent met een baard in het land die iets met paarden doet dacht ik, maar die loopt ermee over daken dus dat zou ik niet doen als ik jou was.

Nee, dat ga ik zeker niet doen! Hij mag van mij het dak op! :grin:

Back