ongelezen posts

piepieter

Member
Hoihoi

is er op de nieuwe ook zo'n handige knop om 'laatste ongelezen posts' te bekijken (sinds het laatste bezoek)..

Ik vond niet direct iets gelijkaardigs terug..


Groeten Pieter
 
Hoihoi

is er op de nieuwe ook zo'n handige knop om 'laatste ongelezen posts' te bekijken (sinds het laatste bezoek)..

Ik vond niet direct iets gelijkaardigs terug..


Groeten Pieter
Was al gemeld hoor, maar je zult vast niet de enige zijn die hier nog naar zoekt :|
Rechtsbovenin (net onder de search balk); View New Content

Bart
 
Rechts bovenaan staat "view new content". Als je daarop klikt krijg je de laatste ongelezen berichten. Tja, ik moest er ook even naar zoeken, maar begin te wennen aan alle nieuwe dingen.

Groetjes,
Rixta
 
Je kunt met de nieuwe forumsoftware zelf kiezen of 'View New Content' alle berichten laat zien die je nog niet gelezen hebt of alleen de ongelezen berichten sinds je laatste bezoek. Je kunt dit veranderen in je account settings: klik je account naam rechts boven en selecteer 'My Settings'. Op de 'General Settings' tab onder 'Search Settings' kun je de 'View New Content Method' veranderen.

Er is nog een klein probleempje met ongelezen berichten. Als je alle berichten in een rubriek hebt gelezen en terug gaat naar the forumindex, dan geeft het forumicoon nog steeds aan dat het btreffende forum ongelezen berichten heeft. Dit is een bug die gemeld is en waar hopelijk snel een oplossing voor beschikbaar is.
 
Er is nog een klein probleempje met ongelezen berichten. Als je alle berichten in een rubriek hebt gelezen en terug gaat naar the forumindex, dan geeft het forumicoon nog steeds aan dat het btreffende forum ongelezen berichten heeft. Dit is een bug die gemeld is en waar hopelijk snel een oplossing voor beschikbaar is.

Dit is bij mij niet, als ik daarna in View New Content op, mark all contents as read (o.i.d.) druk.
xo
 
Als je op de knop 'mark all content read' klikt gooed het inderdaad wel goed. Als je alle berichten in een rubriek hebt gelezen zou het icon voor de betreffende rubriek echter niet meer mogen aangeven dat er nog ongelezen berichten zijn. Het is een bug die al gemeld is en hopelijk snel wirdt opgelost.
 
new content geeft wel nieuwe berichten aan, maar geen nieuwe reacties op de topics waar jezelf in meeschrijft en dat vond ik nou juist zo handig.
 
new content geeft wel nieuwe berichten aan, maar geen nieuwe reacties op de topics waar jezelf in meeschrijft en dat vond ik nou juist zo handig.
Die optie heb ik ook nog niet gevonden. Je kunt berichten die je wilt volgen wel toevoegen aan je 'Watched Content'. Als er dan een nieuw bericht wordt geplaatst, dan komt die in het lijstje op de indexpagina te staan. Je kunt voor ieder ieder bericht dat je aan je watchlist toevoegd ook aangeven of je bij nieuwe berichten een email wilt ontvangen.
 
Als ik op Vieuw new content klik, dan zegt ie dat er geen nieuwe berichten zijn! Hoe kan dit?
 
In je profiel kan je aangeven of je nieuwe berichten sinds je laatste bezoek wilt zien of alle ongelezen berichten. Als je voor de eerste hebt gekozen en je logt uit of the sessie verloopt en er wordt tussen dat moment en je nieuwe bezoek niets geschreven, dan is je lijst met nieuwe berichten leeg. Als je dezelfde instelling als op het oude forum wilt hebben moet je in je profiel even aangeven dat je alle ongelezen berichten wilt laten weergeven.
 
ik heb het aangepast in mijn profiel, en nu krijg ik mooi alle niet gelezen berichten te zien.
Wat is het verschil tussen een donkerblauw koffertje en de oranje gekleurde? Is dat misschien waar je zelf aan deel hebt genomen?EDIT: ik zie al dat dat niet het geval is, want sommige potics waar in ik nooit gerepleyd heb zijn toch oranje... hee mijn tekst is niet meer te zien, die gaat buiten de kaders. hoe kan dat?
 
ik heb het aangepast in mijn profiel, en nu krijg ik mooi alle niet gelezen berichten te zien.
Wat is het verschil tussen een donkerblauw koffertje en de oranje gekleurde? Is dat misschien waar je zelf aan deel hebt genomen?EDIT: ik zie al dat dat niet het geval is, want sommige potics waar in ik nooit gerepleyd heb zijn toch oranje... hee mijn tekst is niet meer te zien, die gaat buiten de kaders. hoe kan dat?
Een donkerblauwe map is een draadje met ongelezen berichten, een lichtblauwe map is een draadje waarvan je alle berichten hebt gelezen. Een donkeroranje map is een 'hot topic' (draadje met meer dan 15 berichten) met ongelezen berichten en een lichtoranje map is een 'hot topic' waarvan je alle berichten hebt gelezen. Draadjes waarin je zelf hebt gepost kun je herkennen aan het blaadje dat met een paperclip aan de map vast zit.

Welke tekst was niet meer te lezen en ging buiten de kaders?
 
Hai Lost, ben ik weer :blush:
Het gaat allemaal redelijk goed nu, maar toch nog 1 dingetje:
Ik heb in mijn profile "vieuw new content" alle niet gelezen berichten ingesteld. Dus niet sinds laaste bezoek ofzo.
Maarrr nu zie ik toch dat ik berichten mis.Ik weet dat omdat ik soms een reply doe en dan kijk in gewoon in het topic en zie ik dat er wel degelijk na mijn bericht gereageerd is, terwijl die niet in de "vieuw new content"komt te staan.
Hoe kan dat?

p.s het forum is niet echt sneller geworden he...
 
Welke tekst was niet meer te lezen en ging buiten de kaders?

Oh dit is niet meer van belang, heb ik al ontdenkt wat dat was.
Dit berichtje stond ook niet in mijn "vieuw new content" had het dus helemaal gemist. Ik hoop dat het wel in orde komt met de ongelezen berichten, want ik mis niet graag iets.
 
Ik ben blij dat je weer een beetje gewend bent. :up:

Ik heb in mijn profile "vieuw new content" alle niet gelezen berichten ingesteld. Dus niet sinds laaste bezoek ofzo.
Maarrr nu zie ik toch dat ik berichten mis.Ik weet dat omdat ik soms een reply doe en dan kijk in gewoon in het topic en zie ik dat er wel degelijk na mijn bericht gereageerd is, terwijl die niet in de "vieuw new content"komt te staan.
Hoe kan dat?
Dat is een bug in de forumsoftware die in de volgende versie is opgelost. De nieuwe versie wordt op dit moment getest en wordt als het goed is over een week of twee vrijgegeven.

p.s het forum is niet echt sneller geworden he...
Dat heb ik ook opgemerkt. Er zijn een aantal server optimalisaties die ik moet uitvoeren (waar ik helaas nog niet aan toegekomen ben) die de snelheid aanzienlijk zouden moeten verhogen. Aangezien daar behoorlijk wat tijd in gaat zitten zal ik dit in een weekend moeten doen (nu alleen nog een weekend vinden waar de rest van het gezin zich in kan vinden). ;-)
 
Bedankt voor je uitleg. Enne.. hoe zeggen ze dat daar ook al weer: take your time, no worries :wink:

Heeft die bug ook invloed op de zoekopdrachten? Want daar krijg je niet echt de gewenste uitkomst. Wat ik wel heel fijn vindt, is tegenover eerst, als je terug wilde, dan was de pagina verlopen.Nu kun je echt gewoon back en hop je bent waar je was.
Ik had als zoekopdracht ingevoerd: wat te regelen laatste maanden.
 
De zoekfunctie werkt iets anders dan je gewend bent bij het vorige forum. Als je bijvoorbeeld zoekt naar een deel van een woord (bijvoorbeeld emigratie in emigratieforum), dan moet je wildcards gebruiken, bijvoorbeeld:
  • emigratie*
  • *migratie*
Als je naar meerdere woorden in een bericht zoekt, en je tikt als zoekopdracht 'xpdite forum' (zonder aanhalingstekens), dan krijg je als resultaat alle berichten met xpdite OF forum. Ben je meer geinteresseerd in berichten met beide zoektermen, dan kun je het beste '+xpdite +forum' (zonder aanhalingstekens) als zoekopdracht gebruiken. Een - voor een word sluit het word uit van de zoekresultaten, dus 'xpdite -forum' geeft als resultaat berichten met het woord xpdite die NIET het woord forum bevatten. Je kunt ook letterlijk zoeken door je zoekopdracht tussen dubbele aanhalingstekens te zetten: "xpdite forum". In tegenstelling tot '+xpdite +forum' zie je in de zoekresultaten alleen berichten terug die de woorden 'xpdite forum' precies in deze volgorde hebben.

In de volgende versie is ook de zoekfunctie verbeterd.
 
Back
Top