Ongevallen en overlijdensrisico verzekering

henriette

Active Member
Hoi,

Ik wil graag als ik eenmaal in Australie zit een aantal zaken goed regelen. Vooral wil ik er voor zorgen dat als er iets met mij gebeurd (en ik kom te overlijden) ik mijn nabestaanden in Nederland niet met torenhoge kosten opzadel om de boel te regelen achter mij..............

Da's eigenlijk alles. Dus een (klein) geldbedrag indien ik onverwacht kom te overlijden, alleen om de zaken te regelen, mijn repatriering naar Nederland voor begrafenis oid, kosten voor financiele afhandeling van bijvoorbeeld verkoop van een huis, verblijfskosten die daarmee samenhangen etc. (dus niet een levensverzekering.Het is niet de bedoeling om ze een kapitaaltje na te laten  :wink:)

Is dit in Australie, net als in Nederland, makkelijk te regelen via een overlijdensrisico en/of ongevallenverzekering?(zoals je dat hier bijvoorbeeld gratis bij de Postbank hebt als klant). En kost dat ook maar een luttel bedrag?

Henriette

ja allemaal te regelen.

Ik betaal 9.54 per maand en als ik overlijd of invalide word komt er een bedrag op tafel.  Uiteraard moet wie voor je restant gaat zorgen de rest allemaal zelf regelen.

Henriette,
Zoals Sidonia al zei , het komt op hetzelfde neer als in NL.  Gewoon zo'n verzekering nemen als je daar komfortabel mee bent.

Ik wil je alleen adviseren om een last will and  testament te laten maken
met de benoeming van een executeur.
Heel belangrijk aangezien hier volledig andere regels zijn dan in Nederland.
Dus tweemaal zo,n testament, eentje voor je zelf en eentje voor je partner.
Er zijn eerdere draadjes over geschreven, ga anders via mijn profiel dat opzoeken.

Jan

Ga alleen emigreren, vandaar mijn verzekeringsvraag....Puur om mijn nabestaanden (ouders in NL dus) niet met de kosten op te zadelen van hun verblijf en overige kosten tijdens eventuele afhandeling van zaken...

Henriette

Back